Sivu 1/1

Lähetetty: 24 Touko 2005, 10:47
Kirjoittaja sarviporo
mites sais viisaiten kytkettyä releen kanssa jotta ei vahingossa jäisi päälle... joten hyviä vinkkejä kiitos...

Lähetetty: 24 Touko 2005, 12:36
Kirjoittaja Jaku
Minä otin releelle herätevirran muistaakseni oranssi johto jossa keltainen raita (Kujo vois varmistaa ku siltä kysyin)

Lähetetty: 24 Touko 2005, 13:46
Kirjoittaja 122-1110911427
mä en laittanut relettä ollenkaan vaan otin ns. jatkuvan virran "virtalukon takanta" , joten jos ei ole virtakäännetty niin ei voi tulla virtaa kahvanlämppäreillekkään , ja ainakin toistaiseksi on toiminut loistavasti :cool:

Lähetetty: 24 Touko 2005, 13:50
Kirjoittaja purzzi
zakke kirjoitti:mä en laittanut relettä ollenkaan
Kuulostaa entisen-miehen autostereo kytkennältä... ???

Lähetetty: 24 Touko 2005, 15:25
Kirjoittaja sarviporo
zakke kirjoitti:mä en laittanut relettä ollenkaan vaan otin ns. jatkuvan virran "virtalukon takanta" , joten jos ei ole virtakäännetty niin ei voi tulla virtaa kahvanlämppäreillekkään , ja ainakin toistaiseksi on toiminut loistavasti :cool:
muistaako herra johdon väriä, jos tekis saman tempun.

Lähetetty: 24 Touko 2005, 16:12
Kirjoittaja Jaku
Suosittelisin kuitenkin laittamaan sen releen, ne lämppärit saattaa kuitenkin ottaa aikas monta amppeerii niin saisit kunnon johdot perille asti ja et rasita turhaa muita johtoja (tai en tiedä monenko mm2 johto siellä lukon takana on mistä virta on ryöstetty) ???

Lähetetty: 24 Touko 2005, 18:54
Kirjoittaja 103-1116517908
purzzi kirjoitti:
zakke kirjoitti:mä en laittanut relettä ollenkaan

Kuulostaa entisen-miehen autostereo kytkennältä... ???
BUAHAHAHAA!! *reps* :laugh: :laugh: :laugh:
Täys repeäminen, tipuin perhana melkein tuolilta :D

Lähetetty: 24 Touko 2005, 19:48
Kirjoittaja 116-1086988912
Mä otin ohjausvirran releelle takalampun liittimestä ja samalla rele löysi paikkansa takamuovien alta. Tämä kytkentä tarjoaa myös hyvän mahdollisuuden tyhjentää akun jos jostakin syystä joutuu jättämään parkit päälle. :oho:
Sulakkeen merkitystä ei myöskään kannata aliarvioida.

Lähetetty: 06 Maalis 2006, 17:12
Kirjoittaja BussiJussi
JOO!
Onkos kellään tällasii kahvan lämppäreitä, mallia LOUIS

Muutuin tossa viikonloppuna kaxkymppisestä, melkein nelikymppisex, ja "ystävälliset" kaverit hankkivat moiset lämppärit mulle! (johtuen siitä, että olen joskus kysynyt, milloinkahan oon niin vanha, että tarviin kahvanlämmittimet) :p

Ja kannattaa varmaan laittaa rele väliin, ettei tule akun tyhjenemis ongelmaa!? Lämppärit tarkoitettu 22mm tangolle, ja kaasukahva n.25mm paksu, käyköhän? Vielä en pääse asentamaan, kun pyörä "laboratoriossa" (finnfoam kotelossa, jossa termostaattiohjattu puhallin). Mutta neuvoja, ja vinkkejä kaipaisin asentamiseen!

:p :p

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 16:03
Kirjoittaja BussiJussi
Nyt kahvanlämppärit asennettu. Minäkin laitoin ilman relettä, virran otin SIGNAL 15A sulakkeen takaa. Ei tarvinnut omaa sulakketta laittaa, ja arvelin em. sulakkeen kestävän, koska teho ainoostaan 10w/30w kahvoissa! Heleppo asentaa, ainoastaan kytkimelle en meinannut paikkaa löytää! Lopulta superepoxyllä Tohon! Ja tietty vinoon!

:p :p