Sivu 1/2

Lähetetty: 13 Tammi 2006, 22:48
Kirjoittaja 72-1087041485
Foorumilta löytyy useampikin asennusohje/kuvasarja Sigmasta, mutten löytänyt ensimmäistäkään BUSAAN asennettuna. Mitenkä immeiset on sen anturin saaneet kiinni sinne alapäähän? Kuvia kellään? ???

Ja mistä hitosta löytää 24 mm kuusiokoloavaimen eturenkaan irrottamista varten?? :angry: Mites muuten, ei liene pakollista (ohjekirjan neuvojen mukaan), vai onko, irrottaa ainakaan sivukatetta mutta että entäs jarrusatulat? ???

Lähetetty: 13 Tammi 2006, 22:57
Kirjoittaja BussiJussi
Kuusiokoloavain on kotikonstein helpoin tehdä m16 pultista, johon hitsaa mutterin kii! asiihenhän käy sitten päälle 24mm hylsy, jolla saat sen auki. ;) Katteita ei tarvii irrottaa, jarrusatulat joo.

:p :p

Lähetetty: 13 Tammi 2006, 23:52
Kirjoittaja Kujo
Sigmaa varten kannattaa hankkia pyöreä "teollisuusmagneetti", halkaisija 6mm. Löytyy kuulemma ainakin jostain Etolasta(?) Sen kun sujauttaa sitten sinne jarrulevun pultin kantaan niin kyllä pysyy. Anturi sitten nippusiteillä kiinni siihen pumpun etupuolella olevaan sarveen johon lokarikin ruuvataan.
Niin ja magneettia ei tarvi liimata eikä muutenkaan varmistaa, onpahan helpommin irroitettavissa jos pultin haluaa joskus auki.
Etupyörän irroitukseen löytyy rautakaupasta valmis työkalu, pitkä M16 mutteri kanttikooltaan se 24mm. Toki tuo Bussijussin systeemikin toimii, mutta tämä on laakista valmis.

Lähetetty: 14 Tammi 2006, 03:21
Kirjoittaja jarim
Kujon ohjeet toimii, voin ottaa kuvankin kun seuraavan kerran tallilla käyn jos ei joku ehdi sitä ennen. :)

Lähetetty: 14 Tammi 2006, 10:16
Kirjoittaja 72-1087041485
Kiitos ohjeista, ikävä vaan, että kerkisin jo super epoksilla tintata sen orkkismagneetin kiinni...
Mutta mutteria ja/tai pulttia lähen hakemaan heti! :)

Lähetetty: 14 Tammi 2006, 10:56
Kirjoittaja Kujo
Ja laitetaanpas tähän vielä selvennystä tuosta etuakselista. 02-mallista uudemmissa tuossa akselissa on siis kolo 24mm kuusioavaimelle, kun taas 99-01 malleissa on aivan perinteinen 27mm kanta siinä akselissa.

Lähetetty: 14 Tammi 2006, 16:00
Kirjoittaja Agostini
mun busassa näin... Kuva

Kuva

pari kuvaa :unclesam: toki nmoi nippusiteet poistettu kun liima kuivu...




Edited By Agostini on 1137247267

Lähetetty: 14 Tammi 2006, 17:16
Kirjoittaja MGa
Kuinkas hätäseen toi pyörii +300km/h? Mahtaa olla kivat voimat sinkoomas tota magneettii katteesta läpi jos liima pettää... :(

Lähetetty: 14 Tammi 2006, 18:44
Kirjoittaja 72-1087041485
No on kyllä sen verran kevyt murikka, ettei isoa tuhoa saa aikaiseksi... Ja jos lähtee, niin sit pitää hommata Cujon mainitsema teollisuusmagneetti. Jaa niin juu, askarreltiin semmotinen kiva teline anturille, pitänee nappasta kuva :)
Nyt on sitten enää ongelmana etuakselin irrotus, lukkopultit on auki mutta ei prkl lähe pyörimään... Aukeehan se ihan normaaliin suuntaan (vastapäivään)? ???

Lähetetty: 14 Tammi 2006, 18:52
Kirjoittaja Agostini
joo,mut älä avaa ku siitä päästä,mistä väännät jotta se irtoo sielt toisest päästä..kuvii juu..ymmärsitkö?

:unclesam:

piti hieman muokata tekstii,ku ekan kirjotin iha unessa.en ymmärtäny ittekkää siit yhtää mitään...




Edited By Agostini on 1137262488

Lähetetty: 14 Tammi 2006, 21:53
Kirjoittaja jarim
Jahas, löytyi näemmä jonkinlainen kuva arkistoista tuosta sigman anturin kiinnityksestä: http://www.hiekkalaatikko.org/sigma.jpg .. eli mulla on tuolla "jarrusatulatelineen" takana se vedettynä kiinni parilla nipparilla. Magneettina toimii jokin pyöreä tehomagneetti joka on ruuvilla kiinni jarrulevyn niitissä.

Lähetetty: 14 Tammi 2006, 23:12
Kirjoittaja 72-1087041485
Agostini kirjoitti:joo,mut älä avaa ku siitä päästä,mistä väännät jotta se irtoo sielt toisest päästä..kuvii juu..ymmärsitkö?

:unclesam:

piti hieman muokata tekstii,ku ekan kirjotin iha unessa.en ymmärtäny ittekkää siit yhtää mitään...

Unessa... Juu juu... Päissään ku pelikaani kuiteski :rasberry:

Mutta että, galleriasta muut kuvat ja Himpan Sigmaviritys löytyy pari kuvaa (on paskanen pyörä, joo); eka siitä anturitelineestä ja sit itte mittarin telineestä. Etuloksuhan ei siis oo kuvissa paikallaan, vaan anturiteline on kiinni loksun kiinnitysruuvin alla. Johto ei lopullisessa asennuksessa kuljeskele sillai valtoimenaan vaan siitä mittaritelineestä ja siis ohjausakselista läpi ja sitten vissiin jarruletkua kierrellen alas... Kiva muuten kun on käsistään kätevä ja suunnittelutaitoinen appiukko. :bowdown: hälle! :)

Ja niin, etuakselikin lähti pyörimään, piti vaan pistää lisää voimaa tai oikeestaan vipuvartta. Ei vaan oikein heti uskaltannu... :cool:

P.S. Heti ekalla yritykselläkö meni kuvat galleriaan oikein??

Lähetetty: 15 Tammi 2006, 02:12
Kirjoittaja RHead
Himppa kirjoitti:P.S. Heti ekalla yritykselläkö meni kuvat galleriaan oikein??
Jep näin pääs käymään. Onnea :thumbup:

Lähetetty: 15 Tammi 2006, 14:24
Kirjoittaja purzzi
Kukahan virittäis sigmaan valon jotta näkis pimeessäkin ajella just "limitillä"...no joo...tuohan on aika hyvä paikka tolle sigmalle...

Lähetetty: 15 Tammi 2006, 16:49
Kirjoittaja Timppa
purzzi kirjoitti:Kukahan virittäis sigmaan valon...
Sinä? kliks :shocked: