Sivu 1/1

Lähetetty: 15 Syys 2005, 20:26
Kirjoittaja Peltsi
...siitä, notta vakio busaan kun tuikkaa tehoputken ja vapaammin hengittävän ilmanputsarin niin esim. PC III hankkiminen sekä ruiskun säädättäminen on kiireellinen ja välttämätön toimenpide, jollei halua "SÄRKEÄ" pyöräänsä ??? Eikös se oman ruiskun säätely nyt sitten riitäkkään? Kuulin vinkin luotettavana pidetyltä ja osaavalta taholta!?! ...vai olikohan neuvo sittenkin vain kaupallinen tiedote mahdolliselle tyhmälle asiakkaalle? Ei vihtis heti hankkia uutta PC:tä poksahtaneen tilalle ja maksaa siitä säätöineen 600 eukkaa :angry:

Lähetetty: 15 Syys 2005, 21:00
Kirjoittaja race
:) oikaiskoon ken paremmin tietää...itselläni ollut toi yoshin koko putkisto ja bmc;n vapari ja ivanstre...hyvin on pelittänyt,mopotin vm -03...käsittääkseni tuon pc:n hyöty on säätöjen "saaminen" hiukan tarkemmaksi...sitä en muista kuinka "vanhemmissa" malleissa tuon ruiskun säätö porrastaa ja onko niissä tuota säädön mahdollisuutta ohjelmallisesti.... :skootteri:...ja uskoisin et jos "mopoja" alkaisi särkymään pelkän putkiston ja putsarin vaihtamisen jälkeen...niin monikohan sitä tekisi..tosin se että jos pyörä halutaan saada "tikittämään" kunnolla niin toi penkittäminen on must...pitäisi joskus kokeilla sellaista pyörää jossa on toi pc niin tietäisi et onko vastaavaa hyötyä ko.kapistuksesta...jotakin juttuja on täälläkin ollut sen tarpeellisuudesta... :mopo:

Lähetetty: 15 Syys 2005, 21:31
Kirjoittaja akseli
ei kiireellistä eikä välttämätöntä.putki,nokat,kannen porttaus 180 takiskaakkia ja tehtaan säätämä 0,0,0 ei ole laihalla :p pcllä optimoidaan säädöt-pcn säätäminen vaatii paljon aikaa ja tupakkaa :;):

Lähetetty: 15 Syys 2005, 21:39
Kirjoittaja Peltsi
Nii joo munkin mopo on -03. Mul oli edellä mainitusti tuo kyseinen PCIII kunnes sit pimeni. Se oli kyl säädetty ihan ok ja tehoakin irtosi (...tiedä noista käppyröistä) 180h ja 142Nm. K&N -filtteri, yoshin tehari ja tre rutkussa on ollut silloin ku sädelty. Ny ilman PC:tä tuntuu, et vääntöä on tullu lisää vaik muutamalle R1:lle jakaa ...jos ny vähän liiotellaan! Tällä perusteella ei olisi ikävä lisäbokseja jos ei oo pakko!

Lähetetty: 16 Syys 2005, 08:23
Kirjoittaja 107-1089231881
akseli kirjoitti:ei kiireellistä eikä välttämätöntä.putki,nokat,kannen porttaus 180 takiskaakkia ja tehtaan säätämä 0,0,0 ei ole laihalla :p pcllä optimoidaan säädöt-pcn säätäminen vaatii paljon aikaa ja tupakkaa :;):

Hmm.. missäs kävitkään penkissä???

Mäkin voisin kävästä kurkkaan mun takis tehot, ihan vertailun vuoksi :bike:

Mun busas bensa pumppu katkolla, PC:n säädöt parhaillaan +40/+50 Ja tehoo mittauspaikasta riippuen 195-210hp ???

Niin, ei tollaseen putkiviritteiseen PC:tä välttämättä tartte. Oma poksi mukin pelistä säädettiin kun Devilin putkiston laitoin ja hyvin toimi/pysy nipussa

Lähetetty: 16 Syys 2005, 08:36
Kirjoittaja jarim
Tyhjää hifistelyä nuo PC:t, hyvinhä tuo rokkaa ilmanki... :cool:

Lähetetty: 16 Syys 2005, 09:55
Kirjoittaja jokkebusa
...eipä taida olla hätiä sen komentajan hankinnan kanssa ollenkaan, vaikka noi modit tekisikin. Omalla busella tuli ajeltua ilman sen kummempia säätöjä 30000 huiluttomilla yosheilla, ilman pairia, cattinaru kirvoitettuna, airboxin avarruskin tuli tehtyä kait noilla 3 kympin nurkilla, ja edelleen pelitti.

toki täss viime keväänä tehty orggisboxin säätö penkityksineen kaivoi muutaman pollen lisää, ja käyntikin parani jossain määrin. eineen rikastettin läpi skaalan. vaan edelleen se juuri ja juuri aistittavissa oleva tasakaasunyintä 3000 ärpeeämmän kohilla on olemassa ,ja siihen commanderi kaiketi toisi laajemmilla säätömahiksilla ehkä apujakin. varsinaista tehonlisäystä toi powerikaan ei juuri tuo sinne yläpäähän, kunhan korjaa paremmin joitain pikku monttuja pitkin matkaa vääntökäppyrässä.

koska kaikki kaakit hyvinkin oli tallella vielä 40000 kohdilla, ei noin pienillä modeilla vielä ole vaikutusta koneen kestoon, tahi että peräti särkyisi muka ! parempaa säästöboxia tarvitaan vasta kun laitetaan lisäpalikkaa reilumminkin, joten noi hynät mitä esmees pc maksaa kannattaa satsata vaikkapa jarrujen parannustalkoihin...

silti penkkiin ( asialliseen sellaiseen osaavissa käsissä ) kannatta toki mennä het kun joutaa, koska ilman modejakaan meno todennäköisesti sivistyy hieman, eikä ainakaan käy kelvottoman laihalla sentään :mosh:

Lähetetty: 16 Syys 2005, 10:48
Kirjoittaja Kujo
jokkebusa kirjoitti:...eipä taida olla hätiä sen komentajan hankinnan kanssa ollenkaan, vaikka noi modit tekisikin. Omalla busella tuli ajeltua ilman sen kummempia säätöjä 30000 huiluttomilla yosheilla, ilman pairia, cattinaru kirvoitettuna, airboxin avarruskin tuli tehtyä kait noilla 3 kympin nurkilla, ja edelleen pelitti.

toki täss viime keväänä tehty orggisboxin säätö penkityksineen kaivoi muutaman pollen lisää, ja käyntikin parani jossain määrin. eineen rikastettin läpi skaalan. vaan edelleen se juuri ja juuri aistittavissa oleva tasakaasunyintä 3000 ärpeeämmän kohilla on olemassa ,ja siihen commanderi kaiketi toisi laajemmilla säätömahiksilla ehkä apujakin. varsinaista tehonlisäystä toi powerikaan ei juuri tuo sinne yläpäähän, kunhan korjaa paremmin joitain pikku monttuja pitkin matkaa vääntökäppyrässä.

koska kaikki kaakit hyvinkin oli tallella vielä 40000 kohdilla, ei noin pienillä modeilla vielä ole vaikutusta koneen kestoon, tahi että peräti särkyisi muka ! parempaa säästöboxia tarvitaan vasta kun laitetaan lisäpalikkaa reilumminkin, joten noi hynät mitä esmees pc maksaa kannattaa satsata vaikkapa jarrujen parannustalkoihin...

silti penkkiin ( asialliseen sellaiseen osaavissa käsissä ) kannatta toki mennä het kun joutaa, koska ilman modejakaan meno todennäköisesti sivistyy hieman, eikä ainakaan käy kelvottoman laihalla sentään :mosh:
Öhöm... miksi imperfektimuoto? Lakkasiko sitten toimimasta :baaa: vai mikä kumma?

Lähetetty: 16 Syys 2005, 13:54
Kirjoittaja jokkebusa
Kujo kirjoitti:
jokkebusa kirjoitti:...eipä taida olla hätiä sen komentajan hankinnan kanssa ollenkaan, vaikka noi modit tekisikin. Omalla busella tuli ajeltua ilman sen kummempia säätöjä 30000 huiluttomilla yosheilla, ilman pairia, cattinaru kirvoitettuna, airboxin avarruskin tuli tehtyä kait noilla 3 kympin nurkilla, ja edelleen pelitti.

toki täss viime keväänä tehty orggisboxin säätö penkityksineen kaivoi muutaman pollen lisää, ja käyntikin parani jossain määrin. eineen rikastettin läpi skaalan. vaan edelleen se juuri ja juuri aistittavissa oleva tasakaasunyintä 3000 ärpeeämmän kohilla on olemassa ,ja siihen commanderi kaiketi toisi laajemmilla säätömahiksilla ehkä apujakin. varsinaista tehonlisäystä toi powerikaan ei juuri tuo sinne yläpäähän, kunhan korjaa paremmin joitain pikku monttuja pitkin matkaa vääntökäppyrässä.

koska kaikki kaakit hyvinkin oli tallella vielä 40000 kohdilla, ei noin pienillä modeilla vielä ole vaikutusta koneen kestoon, tahi että peräti särkyisi muka ! parempaa säästöboxia tarvitaan vasta kun laitetaan lisäpalikkaa reilumminkin, joten noi hynät mitä esmees pc maksaa kannattaa satsata vaikkapa jarrujen parannustalkoihin...

silti penkkiin ( asialliseen sellaiseen osaavissa käsissä ) kannatta toki mennä het kun joutaa, koska ilman modejakaan meno todennäköisesti sivistyy hieman, eikä ainakaan käy kelvottoman laihalla sentään :mosh:

Öhöm... miksi imperfektimuoto? Lakkasiko sitten toimimasta :baaa: vai mikä kumma?

...no melkiis siten vois päätellä että lakkasi, ku noita kilsoja ei tälle suvelle oo vieläkään ku se surkiat kaheksaisentuussenia takana... :(

mut eppäilenpä, että vaikka sen komentajan olisinkin asennuttanut silloin keväällä, ei tuokaan asiaa olisi tuota muuksi muuttanut. sen kuitenkin mukavasti pelittää edelleen.... ja ehkäpä noi on sitten olleetkin sellasia laatukilsoja kaikkikin, niin että sillä tavalla tasaa hiukan tilannetta... =)

vaan tosissaan haastellen, ehkä noille pc-purnukoille ainakin liki vakkarimopoissa annetaan ihan turhaan turhia arvostuksia ainakin bussen kohilla, vai kutas mieltä oletkaan...?