Sivu 1/2
Lähetetty: 25 Touko 2005, 17:57
Kirjoittaja Agostini
....eli jos omaatte Saksasta tuotuja lamppuja ja valossa on huono kosketus....olkaa tarkkaavaisia...pocan mopossa oli ja uusi lamppukin saatiin takuuseen....MUTTA....vanha lamppu,huonoine kosketuksineen oli jo sulattanut lampun kannan(mopossa) epämääräiseksi möhkäleeksi....VAROITUKSEN sananen siis!!!!
:unclesam:
ps. nyt toki kunnossa mopo ja valo..... =)
Lähetetty: 25 Touko 2005, 18:04
Kirjoittaja purzzi
Pitkä vai lyhyt-valo?
Lähetetty: 25 Touko 2005, 18:49
Kirjoittaja Agostini
...lyhyempi... :p
:unclesam:
Lähetetty: 25 Touko 2005, 23:24
Kirjoittaja janir1979
Niissä näyttää olevan vikaa... itelläkin hajos uusi takuuseen tullu poltin... ensimmäistä sinistä koitin sovitella paikalleen mut oli niinpaljon kosketushäikkää etten sit laittanu ???
orkkis takas paikalleen, sakemanni siis otti vaan rahat välistä
Lähetetty: 26 Touko 2005, 07:49
Kirjoittaja purzzi
Off topicin...mut näistä sinisistä lampuista kuiteskii...ni sillä sinisellä pitkällä pimeellä ajaessa ei kyllä tee hevon #####aan :thumndown
Lähetetty: 29 Touko 2005, 11:22
Kirjoittaja purzzi
Juu,perjantaina lopetti sit lyhyt valo pelaamisen...luulin et se oli palanu...lamppu pois ja mitä v###ua... lanka ehjä, mut kanta snadisti sulanut... :thumndown
...noh lähtipä se sininen lamppu maatakiertävälle radalle ja normi lamppu tilalle...nyt pelaa,mut oli kyllä V-käyrä aika tapissa...
ps.on se lamppu tallessa ja MYYTÄVÄNÄ jos joku haluu ostaa
Lähetetty: 29 Touko 2005, 13:28
Kirjoittaja Esabusa
Eikös se Jokke näistä jo varoitellutkin, eli paksummat pihat peliin ..... kunhan vaan itekin ehtis.
Lähetetty: 29 Touko 2005, 17:18
Kirjoittaja Agostini
...eipäs 'viisastella' siellä takarivissä....
...lamput ovat tasan samantasoiset wattimäärältään(kun onpi vakiot) kuin tavallisetkin,joten en jaksa uskoa tuota johtojen vaihtoa tarpeelliseksi....toki,kun kyseessä on aidot xenonit taikka tehokkaammat ns. työvalot niin siinätapauksessa tietty...ei normitehoisissa sinivaloissa....en usko....(myytin särkijä).....
:unclesam:
Lähetetty: 29 Touko 2005, 17:30
Kirjoittaja Sepe
Agostini kirjoitti:...eipäs 'viisastella' siellä takarivissä....
...lamput ovat tasan samantasoiset wattimäärältään(kun onpi vakiot) kuin tavallisetkin,joten en jaksa uskoa tuota johtojen vaihtoa tarpeelliseksi....toki,kun kyseessä on aidot xenonit taikka tehokkaammat ns. työvalot niin siinätapauksessa tietty...ei normitehoisissa sinivaloissa....en usko....(myytin särkijä).....
:unclesam:
Ei aidot xenonit tarvi paksumpia johtoja. Niiden tehot on pienemmät eli 35W.
Lähetetty: 29 Touko 2005, 17:39
Kirjoittaja böltsi
lämpövaikutus on paljon suurempi kuin tavallisiila böltseillä
Lähetetty: 29 Touko 2005, 17:41
Kirjoittaja böltsi
elikkä siis umpion sisällä oleva lämpö
Lähetetty: 29 Touko 2005, 18:49
Kirjoittaja 74-1085495998
Jos lampun teho kasvaa, myös sen tarvitsema virta kasvaa. Koska virta johtimessa kasvaa, kasvaa myöskin resistanssi, siksi ymmärtääkseni johtimen poikkipinta-alaa pitää kasvattaa ??? Ilmiötä kutsuttiin joskus oomin laiksi Jos johtimen virrat eivät ole noussut, luulisin liittimien lämmön nousun johtuvan löysästä liitoksesta
Lähetetty: 29 Touko 2005, 21:52
Kirjoittaja purzzi
Jaa en tiedä sit...12v 55w lampun speksit,eli samat ku originellissä...
Alkuperäiset piuhat on kyllä todella heräte johtoja... :thumndown ja siks juuri tilasin ko.spekseillä nuo lamput...no enivei, pinna palo,valot palaa ja pyörä Ei palanu :laugh:
Lähetetty: 29 Touko 2005, 23:49
Kirjoittaja Esabusa
Jardze kirjoitti:Ilmiötä kutsuttiin joskus oomin laiksi Jos johtimen virrat eivät ole noussut, luulisin liittimien lämmön nousun johtuvan löysästä liitoksesta
Jees, eli vastuksen tulee kasvaa todella paljon jotta muovi rupee sulamaan. Eikös se niin ole, että vastuksen kasvaessa tehonhäviö tms lämpöhävikkikin kasvaa. Toisaalta onhan ns.työvalot polttaneet piloille heijastinpintoja umpioissa monessakin koslassa, muttei sentään liittimiä.
12 vee systeemeissä ei luulisi virran/jännitteen/resistanssin kasvavan niin suureksi, että alkaisi muovia sulattamaan ....... oikealla piuhoituksella. Autoissa ollut vaikka millaiset viritykset muttei tuollaista ole koskaan päässyt syntymään ...... noh mistäs minä mittään tiedä ...... kunhan luulen vaan.
Noh mutta onhan näitä säästösyitä joka fapriikissa miksei siis Sukisukillakin.
Tämä tästä osaltani.