Sivu 1/1

Lähetetty: 23 Maalis 2005, 10:44
Kirjoittaja 118-1106829594
Uudet busat on näköjään liimattu suurin piirtein täyteen erilaista - pääasiassa germaanikielistä - varoitus- ja huomiotarraa :thumndown
Esteettisesti ne on ihan perseestä. Kokeilin irrotusta repimällä - lähti helv...in huonosti puolen millin paloina :angry:
Onko jotain patenttiratkaisua millä näistä pääsee helpommin eroon?

Lähetetty: 23 Maalis 2005, 12:24
Kirjoittaja Timppa
Lämmittämällä :thumbup: Varovasti kuumailmapuhaltimella tai sitten hiustenkuivaajalla. Jäljelle jäävät mahdolliset liimat sitten liuottimella tahi vahalla.

Lähetetty: 23 Maalis 2005, 12:56
Kirjoittaja 118-1106829594
Timppa kirjoitti:Lämmittämällä :thumbup: Varovasti kuumailmapuhaltimella tai sitten hiustenkuivaajalla. Jäljelle jäävät mahdolliset liimat sitten liuottimella tahi vahalla.

Tänks vinkistä - toi lämmittäminen pittää ehdottomasti kokeilla.
Onkohan asetoni liian "äreetä" liuotinta liimarönttien putsaukseen - meinaan ettei vaikuta "haitallisesti" väreihin esim. muoviosissa? ???

Lähetetty: 23 Maalis 2005, 14:25
Kirjoittaja jarim
Kokeileppa ksyleeniä. Lähtee, eikä pitäisi olla haitallista lakkapinnalle. Muovipinnoista en mene takuuseen. :)

Lähetetty: 23 Maalis 2005, 15:55
Kirjoittaja hannu
Tinnerirätin päälle laitettu katteen sivu poisti tehokkaasti koristemaalauksen. Aikaa tarvittiin noin kymmenen minuttia.
Tämä tietenkin Yamahan aikaan mutta harmitti silloin, nyt on jo yöunet takaisin.

Lähetetty: 23 Maalis 2005, 16:01
Kirjoittaja 109-1104704170
Erinäisistä säläkaupoista (HongKong, elektroniikkaliikkeet ym.) on saatavilla LabelOff-nimistä sprayta, joka on yllättäen tarkoitettu tarrojen poistoon.

Auttaisikohan se...

Lähetetty: 23 Maalis 2005, 16:08
Kirjoittaja 115-1085924698
Puhdistettu bensa, apteekista saa ostaa. Ei ainakaan oman pyörän värit lähteneet, tarrojen jäljet kylläkin.

Lähetetty: 23 Maalis 2005, 16:35
Kirjoittaja 74-1085495998
Omasta irroittelin eräänä kauniina päivänä auringonpaisteessa :cool: samalla olutta siemaillen :arskat: muita tököttejä ei tarvittu :D

Lähetetty: 23 Maalis 2005, 19:16
Kirjoittaja 107-1089231881
Hei kikka viis, Glymin punanen auto vaha vie liimat helposti ja ennen kaikkea naarmuttamatta :arskat:

Lähetetty: 23 Maalis 2005, 21:36
Kirjoittaja purzzi
ksthb kirjoitti:Hei kikka viis, Glymin punanen auto vaha vie liimat helposti ja ennen kaikkea naarmuttamatta :arskat:
Suosittelen myös tuota Glymiä... :thumbup:
T:tyytyväinen käyttäjä... :D

Lähetetty: 24 Maalis 2005, 09:34
Kirjoittaja 118-1106829594
Jardze kirjoitti:Omasta irroittelin eräänä kauniina päivänä auringonpaisteessa :cool: samalla olutta siemaillen :arskat: muita tököttejä ei tarvittu :D

No niin - näistä sitten vaan kokeileen ja valitseen parhaat jipot... :p
Toi Jardzen ehdottama aines - eli olut - kuullostaa kyllä em. mainituissa olosuhteissa houkuttelevalta vaihtoehdolta ... :kippis:

Lähetetty: 24 Maalis 2005, 13:49
Kirjoittaja 122-1110911427
mä valitsen kanssa ton olut vaihtoehdon ! toki totesin ihan saman että 2 / 4 lähti hyvin irti mutta ongelmaa tuottaa ne loput 2 , mutta olut helpottanee tilannetta!!!

kiitos vinkistä!!

Lähetetty: 24 Maalis 2005, 15:44
Kirjoittaja akseli
Jardze kirjoitti:
:p asennusolut ja tiheään välioluet :thumbup:

Lähetetty: 02 Huhti 2005, 00:45
Kirjoittaja 98-1109496170
Kuumailmapuhallin ja teflon tai muu kovamuovipala on hyvä apu jolla saa tarrat kaapia vaikka maalipinnalta pois ilman tuhoja mut älkää vaan asetonia muoveihin hölvätkö se sulattaa todella helposti.

Lähetetty: 09 Huhti 2005, 21:58
Kirjoittaja 118-1106829594
Do diin, tarrat on saatu irti... :thumbup:
Itse asiassa vain YKSI tarroista oli helv...tin piukassa - kaikki muut lähti kohtuu hyvin tai jopa helposti :)
Parhaiten toimi tuo kuumailmapuhallin ja muoviskrapa ja liimaröntit lopuksi puhdistetulla bensalla ja/tai ksyleenillä.
Ksyleenin jälkeen muoviosat vaati vähän kirkastusta ja pellit vahaa
:smoking: Olutta käytin vain sisäisesti :p