Sivu 1/2
Lähetetty: 03 Maalis 2012, 13:21
Kirjoittaja Hurtta
Miten irtoaa tankissa olevat tehtaan varoitustarrat helpoiten? Jarrunesteellä? Liuotinaineella?
Edited By Hurtta on 1330773888
Lähetetty: 03 Maalis 2012, 13:41
Kirjoittaja Heksa
Hurtta kirjoitti:Miten irtoaa tankissa olevat tehtaan varoitustarrat helpoiten? Jarrunesteellä? Liuotinaineella?
koita ny kumminki eka lämmittämällä.... (ei silitys raudalla... hiustenkuivaaja tai kuumailmapuhallin jälkimmäinen tosi varovasti)
sit vaikka jollain pesu-aineella ja vahalla liiman jäänteet pois
Lähetetty: 03 Maalis 2012, 13:59
Kirjoittaja eimo
Asetonilla
Lähetetty: 03 Maalis 2012, 14:07
Kirjoittaja Ekoteko
kuumailmapuhallinta ja kärsivällisyyttä, jarrukliinerillä sitten loput liimat irti.
Lähetetty: 03 Maalis 2012, 14:27
Kirjoittaja Hurtta
Jep. Sormin lähti vaan tarran muovikuori ja itse teksti tarroimeen jäi ikävän näköisesti kiinni. Tiukasti on. Koitetaanpa siis hiustenkuivaajalla ja asetonilla. Kiitos!
Lähetetty: 03 Maalis 2012, 14:31
Kirjoittaja Hurtta
. . . jarrukliineriä löytynee Motonetistä?
Lähetetty: 03 Maalis 2012, 14:42
Kirjoittaja jbusa
Teipparit ja muut ammattilaiset poistaa liimajäämät jne tarrasotkut ksyleenillä. Toimii eikä tuhoa maalia. Löytyy esim Motonetistä; litra maksaa 5,90 eur tuotenro 60-6871.
Edited By jbusa on 1330778700
Lähetetty: 03 Maalis 2012, 15:09
Kirjoittaja Hurtta
KIITOKSIA kovasti. Mukava, että on foorumi jossa saa nopeasti (noviisitkin) neuvoja
Edited By Hurtta on 1330780511
Lähetetty: 05 Maalis 2012, 08:03
Kirjoittaja same
Kokeile liuottimia ensin johonkin piilossa olevaan paikkaan.
Lähetetty: 05 Maalis 2012, 09:17
Kirjoittaja Hurtta
"jbusa" :n mainitsemalla Ksyleenillä (liuotin) lähti tankista tarra helposti
Alkuun tankin vahaus jonka jälkeen tarran liuotus ja poisto ksyleenillä, pesu vedellä, puhdistava vaha ja lopuksi kestovaha. Ei näyttänyt vaurioittavan maalipintaa.
Maalaamattomiin muoviosiin tuo aine voi olla liian jytyä tavaraa. Vai onko kokemuksia tarrojen poistosta maalaamattomalta muovilta?
Lähetetty: 07 Maalis 2012, 13:26
Kirjoittaja mäntytie
Edellä mainittu lämpöpuhallin käyttöön. Älä toki muovi osiin mtn liuottimia
laita...
Ja hei,olihan tuo jarruneste ISO vitsi!!!! Ei TIPPAAKAAN sitä maalipinnalle!!!:)
Lähetetty: 07 Maalis 2012, 16:50
Kirjoittaja eimo
Jarruneste on eriasia kuin jarrukliineri.
Asetoni on tehokas liimajäänteiden poistoon maalipinnalta, mutta ei kande maalaamattomille muoviosille roiskia
Lähetetty: 16 Joulu 2012, 20:08
Kirjoittaja 109-1349590054
Hurtta kirjoitti:"jbusa" :n mainitsemalla Ksyleenillä (liuotin) lähti tankista tarra helposti
Alkuun tankin vahaus jonka jälkeen tarran liuotus ja poisto ksyleenillä, pesu vedellä, puhdistava vaha ja lopuksi kestovaha. Ei näyttänyt vaurioittavan maalipintaa.
Maalaamattomiin muoviosiin tuo aine voi olla liian jytyä tavaraa. Vai onko kokemuksia tarrojen poistosta maalaamattomalta muovilta?
Mul ois sama operaatio täs talven aikana, ku pyörässä on kaikki tarrat paikallaan, ja niistä joutaa osa mäkeen.
Siis tankkiin käy ksyleeni, mut mites ku haluisin myös takakatteesta poistaa tarrat, ja kate on muovia, käykö ksyleeni myös siihen? Pakko kysyä varmistukseks, ku ei oo käytännön kokemusta tämmösestä tarran poistosta yhtään, eikä tyhmyyttään ja tietämättömyyttään halua maalipintaa pilata.
Lähetetty: 18 Joulu 2012, 18:36
Kirjoittaja 109-1268510473
Ihan perus WD-40 pehmentää liimajäämiä jolloin ne on helpompi poistaa, eikä vahingoita maali- eikä muovipintoja. Lisäksi aine ei haihdu heti pois, joten sen voi jättää hetkeksi "muhimaan" ennen pyyhkimistä. Olen poistanut sen ja jarrujenpuhdistus sprayn kanssa tarrojen liimoja oman moponi katteista ja tankista..
Lähetetty: 18 Joulu 2012, 18:38
Kirjoittaja 109-1268510473
Niin, WD-40 / vast. CRC toimii myös ketjurasvakurskan poistossa takakatteista ennen pesua..