Sivu 1/1

Lähetetty: 25 Elo 2011, 20:29
Kirjoittaja 74-1243347296
Toinen katalysaattori lähti orkkispöntön sisällä tallin hyllylle jo joku aika sitten, mutta millähän kohtaa mahtaa olla se toinen katti?

Onko kukaan "repinyt" sitä putkessa olevaa kattia pois? Ja jos on, niin onko
a) onko hyviä vinkkejä kuinka?
ja
b) onko hommasta ylipäänsä mitään järkeä (lue; hyötyä)

Entäpä tuo K&N putsari - mikä tekee siitä paremman, kuin joku toinen? Vai onko se parempi, kuin "jokumuu"?

Lähetetty: 25 Elo 2011, 21:28
Kirjoittaja waiski10
Oikean puoleisessa väliputkessa. Kun repii kannattaa olla huolellinen ettei jää rojua putkeen, se kun aikojen saatossa irtoa nousee jostain syystä venttiilien väliin ja männän päälle.

Lähetetty: 26 Elo 2011, 17:16
Kirjoittaja gsxr
Ykkös busassa ei ole katalysaattoria.

Lähetetty: 26 Elo 2011, 17:33
Kirjoittaja nyypie
Kyllä mä ne ainakin viime talvena poistin, koska ne siellä oli...

Lähetetty: 26 Elo 2011, 17:50
Kirjoittaja gsxr
Siellä on jonkinlaiset sihdit, ei suoranaisesti katalysaattorit, eivätkä myöskään ahdista kuten jos olisi oikeat katit. Näin olen ymmärtänyt.

Lähetetty: 26 Elo 2011, 23:47
Kirjoittaja -Artsi-
Taitaapi olla ns hapetuskatit ne ensimmäiset, jotka on ilman lambda-anturia. Eivät vaadi tarkkaa seossuhdetta toimiakseen kuten nykyiset 3-toimikatalysaattorit.

Wikissä kateista

Lähetetty: 27 Elo 2011, 11:40
Kirjoittaja 74-1243347296
-Artsi- kirjoitti:Taitaapi olla ns hapetuskatit ne ensimmäiset, jotka on ilman lambda-anturia. Eivät vaadi tarkkaa seossuhdetta toimiakseen kuten nykyiset 3-toimikatalysaattorit.

Wikissä kateista
Kyllä sielä jonkilaiset katit on, mutta juuri tuollaiset lambda-anturittomat. Kyseinen anturin puute aiheuttaa myös jonkin verran haastetta penkitettäessä, kun lambda-anturipuikko pitää työntää putken päästä sisään ja säätö tehdään hyvällä arvauksella juurikin tuon katin jälkeen. En vain huomannut penkissä kysyä S.Vittaniemeltä missä ko. kat sijaitsee. Nyt selvisi sekin. Kiitos.

Sanokaas nyt vielä, että olisiko poistamisesta käytännön iloa?