Sivu 1/1

Lähetetty: 02 Kesä 2008, 18:51
Kirjoittaja toimeve
kopsaan toishaalle kirjottamani pätkän tähän alle ja jälkikäthen heränhen kysymyksen siihen sitten:
- mittaustulos tasan 100db, elikkäs ei oikeutta ajaa
- paikallinen PellePeloton "en-muista-mikä-oli-mp-firman-korjaamon -nimi" tekasi hätäsesti Red Bull voimajuomatölkistä ja jekkulangasta viritelmän, joka kesti hyvin mittauspaikalle ja anto lukemat 96db - elikkäs eiku radalle

- viritelmä kesti kaksi kierrosta, jonka jälkhen oli lentäny johonki mäkkeen, mutta sinänsä toimiva ratkasu...ja innoishan kun olin niin tulipa kaajettua Busaki rapian kymmenen kierroksen jälkhen (kun alko tuntumhan että tämähän kulukee...) nätisti viimesessä tiukassa oikiassa enneku siis alkaa se kova kiihytys lähtösuoralle. Onneksi sain piettyä pystyssä nurtsille saakka ja nätisti kaajettua ennenku kolahti kaiteisiin (jäi siihen reilusti tillaa elikkäs n. 30cm...).

Isoin kolhu tuli valtavalle rata-ajo-egolle...elikkäs ei siis mithän. Paitti että rintalihas kipiänä kun tuommosta 250kg painavaa pyörää on meleko raskas kaataa nätisti kun etunen kaatuu alta ja reenaamattomalla ropalla kun yrittää pittää pystyssä ja joutuu punnertamhan ettei asvaltille kolise niin jostaki paikastahan se skrabaa...

No, nyt sitten kävin HuoltoKaksikolta hakemassa Yoshimura RS-3 putkhen db-killerin. Toimii kuulemma. Joskin vähän joutuu askartelemhan kun mulla oli putki malli vanha, niin eipä ollukhan perskeles ruuvin reiät valmhina näppärää paikoilhen-pois -systeemiä varten, vaan täytyy viiä jollekki sepälle viriteltäväksi (hitsauttaa L-rauta alaoshan ja putkesta reikä ruuvia varten ja sittenpä se on näppärästi laitettavissa/irrotettavissa tarvittaessa). Kun tässä nyt sitten tuo rata-ajoki alakaa tuntumhan mukavalta ja varmasti tullee kävästyä jonku kerran kesässä.

Mutta siis ensiapu löytyy tuosta db-killeristä ja jos sulla uus putki niin mennee kahella ruuvilla heittämällä paikoilhen...ja jos vanha, niin kyläseppä kyllä keinot keksii


Tuo db-killeri tullee putken päähän, elikkäs pienentää melko reilusti tuloaukkoa...pitäiskö säätää tms. josko tuolla enemmän ajelee? Ittellä tarkotus siis sellanen, että tuo on paikoilhan vain rata-ajoissa jotta db-rajat alittuu...ja mahollisesti joskus eteläeuroopan reissuilla kun siellä voi tulla sanomista yli 100 db putkista?

kuva db-killeristä

edit: siis käytännössä aukon pienennys on sama mitä tuo laippa peittää




Edited By toimeve on 1212422991

Lähetetty: 21 Tammi 2009, 19:36
Kirjoittaja toimeve
...syksyllä teetätin ison ylläpitohuollon/-korjauksia ja parannuksia tuohon ommaan vanahaan, mutta ah niin hyvvään tuttuun ja turvallishen Busaani. Samalla Jamppa tekasi tuohon db-killerhin "pikatsydeemin" paikoilhenlaittoa ja poisottoa varten.

Ja se toimii.

Tuli justhin meinaan testattua, elikkäs ruuvasin killerin paikoilhen ja hiukka jännäshän virrat päälle ja Busahan hörähti kevyesti käynthin. Vaikka on pussin sisällä ollu ulkona koko talaven. Ja akku paikoilhan :oho:

No, äänet oli tosi herkät ja hentoset verrattuna iliman tuota killeriä...naapuruston takia ei viittiny iliman alakaa lämmittämhän kun kuuluu jokapaikhan ja kaikuu oikein hyvin :glare: ...viitti uusia naapureita heti järkyttää...

Toukokuussa ratapäivillä tullee sitten mittautettua, että mitäs näyttää tuo paikoilhan, pitäs olla äänet kohilhan myös db-rajoja ajatellen.

Ja kyllä se nätisti käy kun on uus ECU-säätö-tsydeemillä laitettu...kun vaan äkkiä lähtis lumet (...hmmm...tai tulis ensin että vois lähtiä...) että pääsis ajelemhan jouhevasti käyttäytyvällä Hayabusalla.

Sitä ootellessa.