Sivu 1/1
Lähetetty: 08 Huhti 2005, 14:26
Kirjoittaja 86-1112946469
Eli kestääkö? ja onko kellään tullu vaurioita telineiden kuormituksen takia Bussiin?? ![Pomppu :pomppu:](./images/smilies/bounce.gif)
Lähetetty: 08 Huhti 2005, 14:39
Kirjoittaja Agostini
Alumiinihäkkisien bussien onkelma tämä...eli 99-00 ,siitä uudemmissa teräshäkki,joten kestää....alumiinisiin MiksaK:lta saatavana tukirautoja....
:unclesam:
Edited By Agostini on 1112960437
Lähetetty: 08 Huhti 2005, 14:55
Kirjoittaja sillyflier
Tosta aiheesta soittelin joskus suzukille. En muista nyt prikulleen mitä sanoivat kantavuudeksi mutta suuruusluokassaan se oli joka tapauksessa alle 200 kg. oliskohan se ollut välillä 170... 190 kg. Sen kuitenkin muistan että kun tota laskeskelin niin emännän kanssa ajovarusteet päällä joka tapauksessa raja just täytyi. Siihen vielä kolme kappan 44 litrasta laukkua täyteen survottuna niin menee suzukin speksin yli niin että rytisee. Kysyin auttaako rautaperän vaihto asiaan. Vastaus oli että suzuki ei lupaa kantavuutta sillä yhtään lisää.
Se perä tuppaa katkeen läheltä niitä kiinnitys korvakkeita. Päärungon korvakkeenlirpakkeet ovat kanssa varsin hintelän oloiset. Niitten poikkileikkaus on pinnaltaan vähän isompi kuin rautaperässä sen kiinnikkeen. Kestääkö noi päärungon korvakkeet? Kaiken kaikkiaan silmään ne näyttävät pirun hinteliltä.
Lähetetty: 08 Huhti 2005, 15:18
Kirjoittaja purzzi
sillyflier kirjoitti:Tosta aiheesta soittelin joskus suzukille. En muista nyt prikulleen mitä sanoivat kantavuudeksi mutta suuruusluokassaan se oli joka tapauksessa alle 200 kg. oliskohan se ollut välillä 170... 190 kg. Sen kuitenkin muistan että kun tota laskeskelin niin emännän kanssa ajovarusteet päällä joka tapauksessa raja just täytyi. Siihen vielä kolme kappan 44 litrasta laukkua täyteen survottuna niin menee suzukin speksin yli niin että rytisee. Kysyin auttaako rautaperän vaihto asiaan. Vastaus oli että suzuki ei lupaa kantavuutta sillä yhtään lisää.
Se perä tuppaa katkeen läheltä niitä kiinnitys korvakkeita. Päärungon korvakkeenlirpakkeet ovat kanssa varsin hintelän oloiset. Niitten poikkileikkaus on pinnaltaan vähän isompi kuin rautaperässä sen kiinnikkeen. Kestääkö noi päärungon korvakkeet? Kaiken kaikkiaan silmään ne näyttävät pirun hinteliltä.
Nii mutta eihän kuskinpaino tule juurikaan tuolle taka-häkille...! ???
Lähetetty: 08 Huhti 2005, 19:10
Kirjoittaja -Artsi-
sillyflier kirjoitti:Se perä tuppaa katkeen läheltä niitä kiinnitys korvakkeita. Päärungon korvakkeenlirpakkeet ovat kanssa varsin hintelän oloiset. Niitten poikkileikkaus on pinnaltaan vähän isompi kuin rautaperässä sen kiinnikkeen. Kestääkö noi päärungon korvakkeet? Kaiken kaikkiaan silmään ne näyttävät pirun hinteliltä.
Tiedossa ei liene ainuttakaan "päärunko-ongelmaa", ja ihan varoiksi täsmennän että tarkoitit tuolla perän katkeamisella juurikin alumiinirunkoisia. Tämä siis ettei jää kellekään väärää käsitystä.
Euroopanreissulla mentiin TÄPÖTÄYDET sivulaukut ja 2-päällä 190 km/h baanalla piiitkään ja hartaasti, ei mitään ongelmia. Tämä siis teräsrunkoisella.
Lähetetty: 08 Huhti 2005, 20:23
Kirjoittaja Hape
Ei ole kyllä meilläkään ongelmia ollu...
Saksassa autobaanalla täpötäydet sivulaukut (sisältäen mm. Suvin keräämiä kiviä gardajärveltä
)+ tarakalla täys rullatsydeemi ja vauhtia pidettiin kans 2-päällä ~180-200 km/h ja välillä hetkellisesti jotain 240km/h. ![Mopo :mopo:](./images/smilies/mopo.gif)
Lähetetty: 08 Huhti 2005, 21:31
Kirjoittaja martti
Pyörän kantavuudenhan näkee rekisteriotteesta eli kokonaispaino-omamassa=kantavuus.Kaikissa ns.sport-tourer pyörissä kantavuus on suunnilleen samaa luokkaa kuin busassa esim. entisessäni CBR-1000 jota pidetään varsinaisena kuormajuhtana kantavuus jäi johonkin 185 kiloon. Elikkä lähes varmaan kaikissa sport-tourer pyörissä sekä kantavuus että kokonaispaino ylittyvät kun pyörän päällä on kaksi normaali kokoista aikuista ja vaikka parin viikon reissutavarat.Kokonaispainoon vaikuttavat monet muutkin seikat kuin vaikka takarungon laskennallinen kestävyys mm. pyörään tarkoitettu rengastus.Nopean ajon renkaille ei anneta samoja kantavuuksia kuin vaikka varsinaisten matkapyörien renkaille jotka on tarkoitettu huomattavasti pienempiin nopeuksiin kuin esim. ZR. En kyllä ole kuullut että olisivat puntaroineet pyöriä ja jakaneet voittoja painojen ylityksistä mutta kaikkihan on mahdollista yhdentyvässä euroopassa. :O