Sivu 1/4
Lähetetty: 28 Touko 2004, 10:22
Kirjoittaja 72-1085436738
No nyt kun on toi pyörä käyty näyttämässä, ni olis muutama kysymys. Katotaa, saadaanko vakuutusrahat haluamaani käyttöön.
Tiedän, et osa on jo aikoinaan käyty läpi, mut nyt ei enää millää yön valvoneena jaksa muistaa tai alkaa kahlaamaan viestejä läpi. Joten auttakaa hyvät veljet. Saisin edes herätessäni soitella paikkoja läpi, et sais jotain infoa ennen viikonloppua.
1. Jos pyörään päätetään laittaa kokonaan uus putkisto, niin mitä merkkiä kandee alkaa havittelee/mistä.
Meteliä en välttämättä halua ihan pilvin pimein, mut sellanen sivistynyt morinä. Hiilikuitu tms tumma pönttö ei tule kysymykseen. Pyörässä on keskiseisontatuki, enkä halua siitä luopua, joten mallit jotka edellyttävät sen poistamista täytyy hylätä.
2. Jos pelkät pöntöt, niin onko ne samaa merkkiä kuin kohdassa 1?
3. Kyselin paikallisesta liikkeestä jo pönttöjä, mutta eivät myyneet kuin Arrowia ja kataloogin mukaan sopivuus loppuu vuoden 2001 busaan?!?!? Mistä tämä johtuu? Oliko siinä kirjoitusvirheen paholainen, vai mikä ero putkistoon on tullut jälkeen -01, ettei pönikät enää sopisi?
Olisin hirmuisen kiitollinen avusta.
Pyörä tarttis siinä mielessä saada kuntoo, et 3vko päästä sillä olis tarkoitus lähdeä kesäloma reissuna kiertää ainaki pohjoismaita. Täytyy vaan toivoa, et jos putkistoa aletaa tilaa, ni ei tilaus venyis kovin.
Lähetetty: 28 Touko 2004, 10:39
Kirjoittaja Sepe
Hababusa kirjoitti:No nyt kun on toi pyörä käyty näyttämässä, ni olis muutama kysymys. Katotaa, saadaanko vakuutusrahat haluamaani käyttöön.
Tiedän, et osa on jo aikoinaan käyty läpi, mut nyt ei enää millää yön valvoneena jaksa muistaa tai alkaa kahlaamaan viestejä läpi. Joten auttakaa hyvät veljet. Saisin edes herätessäni soitella paikkoja läpi, et sais jotain infoa ennen viikonloppua.
1. Jos pyörään päätetään laittaa kokonaan uus putkisto, niin mitä merkkiä kandee alkaa havittelee/mistä.
Meteliä en välttämättä halua ihan pilvin pimein, mut sellanen sivistynyt morinä. Hiilikuitu tms tumma pönttö ei tule kysymykseen. Pyörässä on keskiseisontatuki, enkä halua siitä luopua, joten mallit jotka edellyttävät sen poistamista täytyy hylätä.
2. Jos pelkät pöntöt, niin onko ne samaa merkkiä kuin kohdassa 1?
3. Kyselin paikallisesta liikkeestä jo pönttöjä, mutta eivät myyneet kuin Arrowia ja kataloogin mukaan sopivuus loppuu vuoden 2001 busaan?!?!? Mistä tämä johtuu? Oliko siinä kirjoitusvirheen paholainen, vai mikä ero putkistoon on tullut jälkeen -01, ettei pönikät enää sopisi?
Olisin hirmuisen kiitollinen avusta.
Pyörä tarttis siinä mielessä saada kuntoo, et 3vko päästä sillä olis tarkoitus lähdeä kesäloma reissuna kiertää ainaki pohjoismaita. Täytyy vaan toivoa, et jos putkistoa aletaa tilaa, ni ei tilaus venyis kovin.
Onhan niisä putkissa eroa X, Y, K1 ja K2 ja K3.
Mites toi
Devilin Ovo?
tai
Micron? Micronissa on ainakin loistavan mureet äänet ollut yleensä.
Lähetetty: 28 Touko 2004, 11:05
Kirjoittaja 70-1085386739
-02 tuli Busaan kromatut väliputket, ja sitä myötä myös vasemmalle puolelle erillinen väliputki, siinä ero edellisiin. Eli samat äkkärit sopii kaikkiin vuosimalleihin, samoiten kuin kaikki täys putkistot.
Missään ns. tarvike täysputkistossa ei taida olla vakiona stopparia keskiseisontuelle. Muuten keskituki kyllä sopii paikalleen, myös kaikilla(?) täysputkistoilla. Mitä hankintahintaan tulee, niin hyvän änkkäriparin hinnalla saa jo täysputkiston ja sitä kautta n. 10 kg painon kevennyksen ja lisää tehoja. 
Lähetetty: 28 Touko 2004, 11:20
Kirjoittaja Sepe
Fastm8 kirjoitti:-02 tuli Busaan kromatut väliputket, ja sitä myötä myös vasemmalle puolelle erillinen väliputki, siinä ero edellisiin. Eli samat äkkärit sopii kaikkiin vuosimalleihin, samoiten kuin kaikki täys putkistot.
Missään ns. tarvike täysputkistossa ei taida olla vakiona stopparia keskiseisontuelle. Muuten keskituki kyllä sopii paikalleen, myös kaikilla(?) täysputkistoilla. Mitä hankintahintaan tulee, niin hyvän änkkäriparin hinnalla saa jo täysputkiston ja sitä kautta n. 10 kg painon kevennyksen ja lisää tehoja. 
Juurikin noin noiden orkkis putkien osalta.
Devilin ovon kanssa ainakin valmistajan sivujen mukaan käy keskijalka. Sais sen noiden High Pipe putkien kanssakin sinne mut ne stopparit oli vähän turhan ylhäällä.
Ja oli muuten aika karseen näköinen. :laugh:
Jos nyt olisin putkea laittamassa niin kyllä melkein tuollaisen Micronin tyrkkäisin paikalleen. Ei olis vielä kaikilla samanlaista.
Lähetetty: 28 Touko 2004, 11:37
Kirjoittaja 70-1085386739
Jos on noita "high -putkia" laittamassa, niin sitten ei kannata edes ajatella muuta kuin hiilikuitu änkkäreitä. Ihan vaan pikku vinkkinä. 
Lähetetty: 28 Touko 2004, 11:56
Kirjoittaja Sepe
Toimiihan Agollakin ihan hyvin penkinlämmitemenä noi Micronit!
Ei tule Pocalle kylmä p.... reisistä. :laugh:
Lähetetty: 28 Touko 2004, 12:02
Kirjoittaja 70-1085386739
Sepe kirjoitti:Toimiihan Agollakin ihan hyvin penkinlämmitemenä noi Micronit!
Ei tule Pocalle kylmä p.... reisistä. :laugh:
Niimpä 
Lähetetty: 28 Touko 2004, 23:29
Kirjoittaja -Artsi-
Nonniin veljet ja siskot, nyt puhelee busse isoon ääneen! :p
Pulttasin tänään uudet pöntöt kiinni (kiitos Esa!) ja jo koekäynnistyksellä murinat teki selväksi mitä tuleman pitää... koeajolla kaukana asutuksesta sitten kehtasi jo avata läppiä ja johan joikaa!
Vielä ei ole selvillä paljonko tällä virityksellä tehot putosivat mutta jospa tuon sais säädätettyä jonakin päivänä...
Joku pohti edesmenneessä foorumissa niiden soikeiden pönttöjen kaltevuutta, löytyikös niihin ratkaisu..? Samaa oiretta näissäkin vaikka väliputkiakin kääntelin.
Mutta nuo äänet... 
Lähetetty: 29 Touko 2004, 11:27
Kirjoittaja Esabusa
-Artsi- kirjoitti:Nonniin veljet ja siskot, nyt puhelee busse isoon ääneen! :p
Pulttasin tänään uudet pöntöt kiinni (kiitos Esa!) ja jo koekäynnistyksellä murinat teki selväksi mitä tuleman pitää... koeajolla kaukana asutuksesta sitten kehtasi jo avata läppiä ja johan joikaa!
Kiitos itsellesi!
Hyvä jos olet tyytyväinen ääniin ja putkiin muutenkin
Tarttee kuulostella kun seuraavan kerran tavataan. Vaan menikö niin pahaksi, että matkustaja saa alkaa käyttämään kuulotulppia?
Onhan se hyvä antaa naapureidenkin nauttia kunnon soundeista eli elämässä iloa pitää jakaa mahdollissimman laajalti 
Lähetetty: 30 Touko 2004, 22:19
Kirjoittaja jarim
-Artsi- kirjoitti:Nonniin veljet ja siskot, nyt puhelee busse isoon ääneen! :p
Pulttasin tänään uudet pöntöt kiinni (kiitos Esa!) ja jo koekäynnistyksellä murinat teki selväksi mitä tuleman pitää... koeajolla kaukana asutuksesta sitten kehtasi jo avata läppiä ja johan joikaa!
Vielä ei ole selvillä paljonko tällä virityksellä tehot putosivat mutta jospa tuon sais säädätettyä jonakin päivänä...
Joku pohti edesmenneessä foorumissa niiden soikeiden pönttöjen kaltevuutta, löytyikös niihin ratkaisu..? Samaa oiretta näissäkin vaikka väliputkiakin kääntelin.
Mutta nuo äänet... 
Ei ne tehot pelkillä vaimentimilla taida lisääntyä jos nyt eivät laskekaan...
Itsellä 148.5 heppaa takarenkaalta KemiMC:n penkissä, 148-150 kuulemma irtoaa vakiobusista. Sitä vastoin ilmansuodatinkotelon modaamisella saa kolmisen heppaa lisää huipputehoa ja keskialueelle viitisen heppaa lisää. Se on itsellä ohjelmassa ensi viikolla kun vien nuo katteet maalaukseen eikä pääse ajelee.
Lähetetty: 30 Touko 2004, 22:44
Kirjoittaja Agostini
Myö ne 'haipaipit' viänneltiin kamun kaa ja vielä pittää modata lissää....mutta Micronit puhaltelloo mukavan matalalta eikä hirveesti häiritse muita,saatikka omia korviakaan.....
Tehoa tuli jonkunverran lisää,kun noita väliputkiiki tuli ropattuu.
Myös vääntökäppyrä suoristu 5000rpm:n vaiheilta.Seuraava vaihe on etupään modaus,kun ei nyt ennee uusiakaan jaksa....
paitövei......onkos kellää ylimäärästä 'viripakosarjaa' hyllyssä joutilaana.......allekirjoittanut olisi kovasti kiinnostunut.....
Edited By Agostini on 1085946289
Lähetetty: 18 Kesä 2004, 13:37
Kirjoittaja Esabusa
:p :p :p
Nyt on sitten Acrat kiinni. Racingin alkupää ja näemmän tuli EVO:n pönttö.
Tehoa tuli lisää
Vakioputkilla 151,6 renkaalta ja nyt 161,8
Vääntöä 124,9 NM -> 130,2 Nm
ja ajuri on yhtä hymyä vaikka rakeita tuli koko matka.
Mikä parasta ÄÄNTÄ-on, nyt Bussikin kuulostaa moottoripyörältä 
Lähetetty: 18 Kesä 2004, 14:04
Kirjoittaja Sepe
Esabusa kirjoitti::p :p :p
Nyt on sitten Acrat kiinni. Racingin alkupää ja näemmän tuli EVO:n pönttö.
Tehoa tuli lisää
Vakioputkilla 151,6 renkaalta ja nyt 161,8
Vääntöä 124,9 NM -> 130,2 Nm
ja ajuri on yhtä hymyä vaikka rakeita tuli koko matka.
Mikä parasta ÄÄNTÄ-on, nyt Bussikin kuulostaa moottoripyörältä 
Hyvä, hyvä *taputtaa kasiään*
Missä penkitit?
Lähetetty: 18 Kesä 2004, 17:36
Kirjoittaja Esabusa
Sepe kirjoitti:Esabusa kirjoitti::p :p :p
Nyt on sitten Acrat kiinni. Racingin alkupää ja näemmän tuli EVO:n pönttö.
Tehoa tuli lisää
Vakioputkilla 151,6 renkaalta ja nyt 161,8
Vääntöä 124,9 NM -> 130,2 Nm
ja ajuri on yhtä hymyä vaikka rakeita tuli koko matka.
Mikä parasta ÄÄNTÄ-on, nyt Bussikin kuulostaa moottoripyörältä 
Hyvä, hyvä *taputtaa kasiään*
Missä penkitit?
Viaberilla Kalkkirannan risteyksessä.
Harri odottelee innolla koska joku haluaa rakentaa oikein kunnolla Hayabusan konetta, eli sinne ottakoon yhteyttä ken tuntee tarvetta. Ammattitaito ei taida kaverilta loppua ihan ensi metreille.
Tarkoitus olisi käydä Hyvinkäällä ottamassa muutama kiihdytys huomenna. Kiikala ei oikein vedä puoleensa = liikaa valvontaa odotettavissa.
Lähetetty: 20 Kesä 2004, 22:19
Kirjoittaja jarim
Tässäpä olisi kuvatuksia tältä päivältä kun saatiin vihdoin Micronin kokoputkisto Tasen hopeanuoleen paikalleen: http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/micron. 
edit: kuvat siirretty galleriaan + penkityskuvat lisätty. 