Sivu 1/2

Lähetetty: 02 Kesä 2004, 17:31
Kirjoittaja aku
Onko kellään kokemusta/tietoo/mutua kuinka reipasta vauhtia Busalla uskaltaa laskea perälaukun kanssa.
Valmistajan(givi) ohje on vissiin 120 kmh...

Lähetetty: 02 Kesä 2004, 21:59
Kirjoittaja Esabusa
aku kirjoitti:Onko kellään kokemusta/tietoo/mutua kuinka reipasta vauhtia Busalla uskaltaa laskea perälaukun kanssa.
Valmistajan(givi) ohje on vissiin 120 kmh...
Voi laskea ihan vapaasti reippaammin :D ..... kannattaa vaan yrittää pitää se lisenssi tuolla lompakossa. Tai niin non mulla onkin vaan Kappan-laukut.

Lähetetty: 02 Kesä 2004, 22:13
Kirjoittaja 66-1085658682
Juu Suomessa kannattaa pysyä siin 120km/h.

Mut esim Saksan baanalla uskaltaa ainakin Hepco&Becker teline+takalaukku sen verran tukeva et hyvin voi päästellä jopa 270km/h nopeuksia vaikka olis laukussa enemmänkin painoa niin siel pysyy siististi mukana :D

Normaalisti tullut aina pidettyä matkavauhtia 3-laukulla 240km/h eikä mitään ongelmia ollut kestävyyden kannalta. Ainut et takarengas menee pirun nopeasti kun on painoa paljon takana

???

Lähetetty: 02 Kesä 2004, 22:37
Kirjoittaja jokkebusa
pari ja puoli ainakin givi tuli perässä, ja vielä pysyi etunen maapallossa kiinni hyvinkin. tultiin keskimmäisen kaa ruottin läpi par suvee sitten norjan reissulta kotiopäin, ja kun africaano alko jollain pohjoisruotsin takametsien upeilla pätkillä kaikota etumiehen paikalta, niin pitihän tommonen toi kuitata.... mie lämäytin pitkää halkoa pesään, ja seisautin veret poijjaalta kun ammuin ohitseen aafrikaanon maximissa eli about siinä 1.70 kiemuroissa. peruuttelupeilistä sitten kattelin että mitä se huitoo siellä, näyttääkö nyrkkiä faijalleen vai mitä... = )

himmailin sitten aikain kuluttua, ja nasssikka pyyhälsi vierelle twini vieläkin ihan täpöillä kiljuen. näytteli sinne takasatulan suuntaan sormellaan usseemman kerran. ja kas....oli jääny viime stoppiessa jossain kelvottoman ruottalaisen kahvin ryystelyn jälkeen laukku auki.... jätkä perhana nauroi täyttä kurkkua siellä oman visiirinsä takana, ja himmaili hissukseen tiensyrjään siinä edessäni. no miekin pyssäilin ja saapastelin kattoon että mitä se nyt niin hauskasta moisessa lainkaan onkaan...

tepastelin bussen taakse toteamaan tapahtunutta. niin jumankauta pursui raollaan olevan givin suusta paidanhihaa ja kalsarinpulttia ku jostain alepan maxialalen alusvaatekorista akkojen kiivaan plokkaamisen jäljiltä. kertoili periillinen että ainakin yhet lyhyemmät kalsarit menetettiin äskeisessä kisassa, lepattivat kuulemma iloisesti tienvieripusikkoon jo hyvinkin muutama kilsa sitten.

noh, mitäs noista, takaisin ei moisten takia käännytä. pääasia oli että boxin avaimet roikkui edelleen lukossa kiinni. kait noi ois kaikki siinä pikku jättövanassa imeytyneet veke takaloorasta, mut onneks olin tunnollisena miehenä kiskonut ne gummihenkselit sitä pinkkaa sitomaan. sanoi nuorimies että joltisestikin hupaisan näköisesti ammoitteli musta kupu kun kiljautin ohitseen, ja ja joka ainoolla kannen heilauksella ainakin yks riepu pullahti raksien alta suomiviiriksi sen miljoonaa ohilentävän busan koristeeksi.

doh...kyllä siellä ruåttissa varmaan nyt on ainakin yks perionnellinen gunnar. inhaloi kait edelleenkin niitä löytämiään suomimotoristin kalsareita jossain hiton sköönessa, siinä hikisessä yksiössään niiden alaslaskettujen ruusukuvioverhojen takaisessa sweduhämäryydessä...... =)

siis anti mennä vaan luijjaakin laukkuvarustuksessa, ainakin jos sulla kans on ton givin tekemä takaboxi.... !!!




Edited By jokkebusa on 1086205139

Lähetetty: 02 Kesä 2004, 23:38
Kirjoittaja RHead
aku kirjoitti:Onko kellään kokemusta/tietoo/mutua kuinka reipasta vauhtia Busalla uskaltaa laskea perälaukun kanssa.
Valmistajan(givi) ohje on vissiin 120 kmh...
Hyvin toi kestää yli 270 toi boxi kiinni nimittäin ja vielä kaks päällä. Eli ei huolen häivää..

Lähetetty: 03 Kesä 2004, 21:59
Kirjoittaja 74-1085495998
250km/h setti pysyi nipussa Tiinaa myöten :D

Lähetetty: 28 Heinä 2004, 15:09
Kirjoittaja 107-1089231881
Joo, Rm Heinolta SW:n telineen ostin Ja hyväksi mielestäni havaitsin. Yksi viikonloppu reissu ja teline on moro. 35 L laukku pakattu vaatteilla, mitään raskasta laukussa ei ollut Hmm... korvaakohan takuu vai saanko nuolla itse haavani. Teline ei mielestäni vastaa tarkoitustaan, jos normaaleja matkavauhteja pysty pitään

Lähetetty: 28 Heinä 2004, 15:38
Kirjoittaja jarim
Hyvin pysy 42l perälaukku matkassa Suzukin telineessä Saksan reissun, suurimmaksi osaksi mentiin motaria 150-300km/h. :)

Lähetetty: 28 Heinä 2004, 16:50
Kirjoittaja Esabusa
ksthb kirjoitti:Joo, Rm Heinolta SW:n telineen ostin Ja hyväksi mielestäni havaitsin. Yksi viikonloppu reissu ja teline on moro. 35 L laukku pakattu vaatteilla, mitään raskasta laukussa ei ollut Hmm... korvaakohan takuu vai saanko nuolla itse haavani. Teline ei mielestäni vastaa tarkoitustaan, jos normaaleja matkavauhteja pysty pitään
Täytynee olla tuotevika sillä omat telineet ovat kestäneet vallan hyvin sitten toukoskuun. 40:t sivuilla ja perässä 42:n tms.

Kyseles R.M Heinolta ........

Lähetetty: 28 Heinä 2004, 19:10
Kirjoittaja Sepe
Mullapa hajoskin Joensuun retkellä Suzukin oma teline. Ratkes kiinnikkeistä. Yksi kiinnike oli jo ennestään ollut puoleenväliin ratki koska oli jo ruostunut. Muutkin kolme olivat jollain muotoa jo ratkeemassa joten hitsasin nekin uudelleen. Saa nähdä kuinka hyvin toimii jatkossa.

Mut kellä tuo Suzukin teline on niin kannattaa tsekata ne lattarautojen kiinnitykset putkeen!

Lähetetty: 28 Heinä 2004, 21:32
Kirjoittaja 72-1087041485
ksthb kirjoitti:Joo, Rm Heinolta SW:n telineen ostin Ja hyväksi mielestäni havaitsin. Yksi viikonloppu reissu ja teline on moro. 35 L laukku pakattu vaatteilla, mitään raskasta laukussa ei ollut Hmm... korvaakohan takuu vai saanko nuolla itse haavani. Teline ei mielestäni vastaa tarkoitustaan, jos normaaleja matkavauhteja pysty pitään
Joo-o, jottain vikkaa täytyypi olla. Myö käytiin emännyksen kanssa nyt Euroopan kierros (vajaa 2 viikkoa), SW:n pikatelineet ja 3 x 44 l Kapat mukana melko raskaasti kuormattuna. Tulomatkalla päästeltiin parhaimmillaan mittarin mukaan n. 265 Saksassa, tosin normaali matkavauhti oli alle 200, mutta telineissä ei mitään ongelmia missään vaiheessa.

Lähetetty: 28 Heinä 2004, 22:34
Kirjoittaja -Artsi-
Motechin sivutelineet myös Euroopanturneella mukana, Kapan K40:set täpötäyteen sullottuna eikä minkään valtakunnan ongelmia. Huippuja ei ajeltu mutta 180-190 km/h.

Lähetetty: 29 Heinä 2004, 09:30
Kirjoittaja Sepe
Kyllähän ne laukut tuota nopeutta siellä perässä kestää. Mutta enemmän taitaa kaatua siihen painoon mitä se teline kestää. Ei mullakaan tuon laukun/telineen kanssa ole mitään ongelmia ollut aikasemmin. Nyt vaan sattui Joensuun Cittarista/Alkosta sopiva määrä juottoo matkaan ja sitten hiukan töyssyinen mutkapätkä. Ei se muuta tarvinnut.

Hitsaamalla se paranee...

:D

Lähetetty: 29 Heinä 2004, 21:07
Kirjoittaja Sepe
...tai sitten tekemällä uuden patin busan perään. :D

No kaikkea tarvii kokeilla joten päätin tehdä tuollaisen laukutelinevirityksen. Viikonlopun retkellä sen toimivuus punnitaan. :p

Lähetetty: 29 Heinä 2004, 21:41
Kirjoittaja -Artsi-
Sepe kirjoitti:...tai sitten tekemällä uuden patin busan perään. :D

No kaikkea tarvii kokeilla joten päätin tehdä tuollaisen laukutelinevirityksen. Viikonlopun retkellä sen toimivuus punnitaan. :p

Eipä pölhömpi idis... ja toteutus! Varmasti parempi ajettava kuin takatelineellä kun loota tulee edemmäs.
Niin ja mammakin näkee paremmin kun pääsee vähän korkeammalle istumaan... :tapu: