Sivu 1/2

Lähetetty: 04 Marras 2008, 00:13
Kirjoittaja 107-1089231881
Tommonen tuli hommattua ja ei niin vaikee olis toteuttaa ihan kotikonsteinkaan.
Asennusta olis vajaa, jelppiä asennusohjeiden kääntämiseen olis kiva saada.
Ja eihän tiedä vaikka noista olisi apua systeemin rakentamiseen omin konstein.

Ohjeet löytyvät tuolta

http://kansiset.galleria.fi/kuvat/ohjeet/

Lähetetty: 04 Marras 2008, 09:56
Kirjoittaja Joke
Tässä pikainen käännös asennusohjeista:

Hayabusa 24V johdotussarjan asennusohjeet

Suunniteltu käytettäväksi ”Tiger Racing” Tiger Tail sisemmän lokasuojan ja TBB-1234
akkuasennusalustan kanssa.

Nämä ohjeet ovat kirjoitettu täydellisesti ja yksityiskohtaisesti, jotta tämän tuotteen asennus sujuisi mahdollisimman helposti. Ohjeita, joita ei voida sisällyttää, liittyvät mekaniikkakokemukseen ja ovat tarpeellisia tämän asentamiseksi. Tästä syystä katsottuasi läpi tämän asiakirjan ja sinulla on yhtään epäilyä taitojesi suhteen, suosittelemme vahvasti, että haet ammattimaista apua.

1. Poista matkustajan istuin, kuljettajan istuin takakate ja nosta bensiinitankki.
2. Asenna tai paikallista Tiger Racing TBB-1324 akku ja alusta.
3. Irrota startin johto starttimoottorista, joka on sijoitettu polttoainetankin alle ja kiinnitetty moottorin runkoon. (Kuva2)
4. Paikallista starttirele, joka on sijoitettu vasemmalle puolelle moottoripyörää lähelle kuljettajan istuinta. Poista muovinen suojuskansi ja irrota alempi johto. Tämä johto menee startille. Kun, olet irrottanut johdon, poista se moottoripyörästä. (Kuva 3)
5. Paikallista muovinen kuori, joka on kiinnitetty takakehykseen vasemmalle puolelle moottoripyörää. Merkkaa kuoren keskustaan merkki. (Kuva 4)
6. Irrota kuori ja poraa siihen15/32” halkaisijaltaan oleva reikä ja asenna se takaisin paikalleen.
7. Asenna 24V johdotuksen kytkin porattuun reikään. VARMISTU, ETTÄ KYTKIN ON KESKIASENNOSSA KOKO ASANNUSTÖIDEN AJAN. (kuva 6)
8. Paikallista johdotus ”B” kytkimeltä ja reititä ko. johtimet Tiger Tail -lokasuojan alla lisäakulle. Kytke tummempi johto maaliittimeen ja kirkkaampi punainen johto +liittimeen. (kuva 7)
9. Paikallista johdotus ”A” ja ”C” kytkimeltä ja reititä nämä johdot pitkin takakehystä startti-releelle. Kytke johdotus ”C” pääakulle, tummempi johdin maaliittimeen ja kirkkaanpunainen +liittimeen. (kuva8)
10. Paikallista johdotus ”A” ja kytke tummempi johdin alempaan liittimeen strartti-releellä (kuva 9). Kytke kirkkaanpunainen johdin startille (kuva 10).
11. Tuplavarmista vielä, että olet kytkenyt kaikki + johtimet (positive wires) + liittimiin. Varmista, että – johtimet (negative wires) ovat kytketyt –liittimiin-
12. Käännä kytkin ala-asentoon ja sinun moottripyöräsi on valmiina käynnistymään 24V:lla. Kun ole käynnistänyt, voit kääntää kytkimen keski-asentoon tai yläasentoon. Yläasennossa molemmat akut lataantuvat pyörän omalla latausjärjestelmällä.

Lähetetty: 04 Marras 2008, 10:08
Kirjoittaja 107-1089231881
kiitokset suuret, paljon vähemmällä pääsee nyt :mosh:

Lähetetty: 23 Tammi 2009, 21:38
Kirjoittaja 107-1089231881
Systeemi kytketty ja toimii :thumbup:
Tosin ei mukana tulleella 5 ah mikä lie lyijymönjä akulla.
Heitin tilalle YTS14S-BS Vartalaisen väliakuksi niin johan starttaa.
Mittasin jännitteet akulta oma 13 V, väli 13,1 V. Pyörä käyntiin ja uusi mittaus. Lataus jänniteet omalta akulta 14,1 V ja väliakulta 13,9 V

Se toimii sittenkin niinkuin pitää. No nyt voin ihan huoletta lasketella tourinkia "pikku" moottorisella :thumbup:

Lähetetty: 23 Kesä 2009, 19:45
Kirjoittaja TJJ
Onko kellään kokemusta siitä automaatti 24v versiosta? Itsellä pyörässä se, muuten ei ongelmia, mutta polttaa omia sulakkeitaan jostain syystä. Äkkiä muistelen, että lisäakun - piuhassa ja vakioakun toisessa (en muista nyt kummassa) piuhassa myös 30A sulake.

Starttailee kauniisti ehkä 10-20 kertaa kunnes ei pyöritä ja rele hakkaa tyhjää, molemmat 30A sulakkeet palaneet. Vaihtamalla pärjää taas hetken..

Ideoita?
Onko nuo sulakkeet todella tarpeen?
Isompaa sulaketta vai sulakkeet pois kokonaan?

Lähetetty: 30 Kesä 2009, 22:26
Kirjoittaja Titaani
TJJ kirjoitti:Onko kellään kokemusta siitä automaatti 24v versiosta? Itsellä pyörässä se, muuten ei ongelmia, mutta polttaa omia sulakkeitaan jostain syystä. Äkkiä muistelen, että lisäakun - piuhassa ja vakioakun toisessa (en muista nyt kummassa) piuhassa myös 30A sulake.

Starttailee kauniisti ehkä 10-20 kertaa kunnes ei pyöritä ja rele hakkaa tyhjää, molemmat 30A sulakkeet palaneet. Vaihtamalla pärjää taas hetken..

Ideoita?
Onko nuo sulakkeet todella tarpeen?
Isompaa sulaketta vai sulakkeet pois kokonaan?
Kuulostaa pieneltä tuo sulake.

Jos jollain on tietoa mikä on startin teho, niin startin ottama virta on helposti laskettavissa.



Omassa 24V systeemissä ei ole sulaketta lainkaan.

Tällä skootterin kakkosakulla starttaa 50 kertaa ennenkuin tarvii ladata. Tunnin tourinki ajelu kytkin asennossa 12V riittää lataamaan "kakkosen" täyteen.

Lähetetty: 01 Heinä 2009, 00:39
Kirjoittaja -Artsi-
Vaihtoehto tupla-akkusysteemille:

Kuva

Lähetetty: 01 Heinä 2009, 06:41
Kirjoittaja Titaani
Painon puolesta hyvä ratkaisu eikä tarvitse akkua sijoitella, mutta aika kallis kotivalmisteiseen verrattuna.
Home made 24V osat: Kytkin, johtoa, pikkuakku, maksaa n. 60€

Lähetetty: 01 Heinä 2009, 09:43
Kirjoittaja TJJ
Titaani kirjoitti:
TJJ kirjoitti:Onko kellään kokemusta siitä automaatti 24v versiosta? Itsellä pyörässä se, muuten ei ongelmia, mutta polttaa omia sulakkeitaan jostain syystä. Äkkiä muistelen, että lisäakun - piuhassa ja vakioakun toisessa (en muista nyt kummassa) piuhassa myös 30A sulake.

Starttailee kauniisti ehkä 10-20 kertaa kunnes ei pyöritä ja rele hakkaa tyhjää, molemmat 30A sulakkeet palaneet. Vaihtamalla pärjää taas hetken..

Ideoita?
Onko nuo sulakkeet todella tarpeen?
Isompaa sulaketta vai sulakkeet pois kokonaan?

Kuulostaa pieneltä tuo sulake.

Jos jollain on tietoa mikä on startin teho, niin startin ottama virta on helposti laskettavissa.



Omassa 24V systeemissä ei ole sulaketta lainkaan.

Tällä skootterin kakkosakulla starttaa 50 kertaa ennenkuin tarvii ladata. Tunnin tourinki ajelu kytkin asennossa 12V riittää lataamaan "kakkosen" täyteen.
Joo, pistin 50A sulakkeet tilalle, toistaiseksi kestäneet.

Lähetetty: 01 Heinä 2009, 09:55
Kirjoittaja tenhulttio
Juu, eipä starttilinjoissa yleensä sulakkeita käytetä (virta kuitenkin lähellä akun oikosulkuvirtaa).

Mutta onkos kukaan parannellut starttia pelkällä kaapeloinnilla?

Vanhassa rouvassa (TFM Ef 1327cc) oli vähän samoja ongelmia kuin busseissa (kun tilavuutta taikka ruttua on lisätty). Mulla riitti kun vain lyhensin startille menevää kaapelia (ja siirsin starttireleen niin, että lyhentäminen onnistu). Samalla tietty tuplasin kaapelien neliöt ja paransin maadotusta. Nämäkin toimet toi startille riittävän lisätehon.
Mitä oon busan vakiokaapeleita kattonu niin nekin on melko ohuet ja pitkät.

Lähetetty: 01 Heinä 2009, 11:23
Kirjoittaja Titaani
Pitkät on kaapelit, mutta kyllä ne pitäisi riittää kun paksuus jotakuinkin sama kun monessa autossa. Lisäksi kokeilin silloin 12V kuumastarttia autonakku rinnalla apukaynnistyskaapeleilla, eikä sekään mitenkään kovaa pyörittänyt. En usko että hirveesti vaikutaa, toki jos on siinä ja siinä että starttaa kuumana niin sitten voi pikku hyötyä huomata. Mulla tilanne oli niin selkeä että 24V systeeminn mentävä. 24V systeemillä kyllä pyörittää lujaa ja käy heti.

Lähetetty: 25 Elo 2018, 20:40
Kirjoittaja Jape79
Startti systeemi odottaa varastossa asentamista. Tuon toisen akun paikkaa aloin miettimään... Onko muuta viisasta sijoitus paikkaa kun takahudlari? Sillä kyselen kun itellä tuo undertail setti jonka takia takahudlari on silvottu eikä akkua näin ollen tuonne saa :thumbdown:
Kuva

Jos tuon toisen akun vaan sais jonnekin muualle laitettua niin ei tarviis sen takia palata originaalin undertailiin...

Lähetetty: 07 Syys 2018, 04:40
Kirjoittaja Jape79
Itse itselleni vastaten, mahtuu satulan alle kunhan mitoiltaan riittävän pieni akku. Jäi vielä tilaa työkaluillekin :smoking:
Kuva

Lähetetty: 07 Syys 2018, 08:25
Kirjoittaja jarim
Onko sulla nyt 2kpl LiFePo akkuja siinä? Joskus miettiny että pyörisiköhän tuo yhdelläkin LiFePo akulla käyntiin, ei vaan ole ollu akkua millä testata kun pelkän testaamisen vuoksi ei viitsi ostaa.

Lähetetty: 07 Syys 2018, 09:05
Kirjoittaja jarim
Jatkoajatuksena että tarpeeksi pieniä LiFePo akkujahan menisi kaksi siihen alkuperäisen akun paikalle. :laugh: