Sivu 1/2

Lähetetty: 16 Elo 2006, 11:23
Kirjoittaja 74-1141384116
HEISSAN!

Otettiin tuossa velipojan Bussista katalysaattorit pois, kun oli orggis putki menny muutenkin poikki.

Katkastiin kylmästi kattien kohdista poikki ja kennot vi****n.
(oli muuten sitte pistehitsattu ne kennojen rungot sisäputkeen.. ja sisä ja ulkoputken välissä on pieni kerros villaakin...

Mikäli joku aikoo joskus tehdä niin rälläkällä ja syvää viiltoa pitää tehdä... (ei poikki asti! Näin saa repiä toisen puolen kennosta mukana...) ja kannattaa mitata, että ottaa tasan puolesta välistä kattia poikki. Itse kenno on noin. 6cm pitkä.

Onko kellään kokemuksia vastaavasta modauksesta ja vaikutuksista.
-- Mikä on vaikutus säätöihin?
-- Lähteekö tehojja jne. ?
-- Tähän kohtaan keksi itse kysymys. ???


Pönttöinä on JOSIMURAn RS3 bolttonit.

Toivottavasti ainakin ääni paranee... aiemmin,, kun bussi kiisi ohi niin kuului vain suhinaa :-)


Niin ja sitte tietysti lähti PAIRikin liitään...

Tänään otetaan ekat savut... :glare:

Lähetetty: 16 Elo 2006, 19:50
Kirjoittaja 66-1155057341
Vaikuttaa tehoihin peräti 1.5hv joten saivat omaan mopoon jäädä ainakin toistaseks paikoilleen.

Lähetetty: 17 Elo 2006, 12:30
Kirjoittaja 74-1141384116
HEH

Äänet ainakin parani...

Eipä ollut kallis eikä vaikea juttu, kun piti joka tapauksessa hitsailla putki kasaan. Tosin hitsauksiin meni kokonainen mäyräkoira eli alle kympin 1.5 heppaa...


Mistä saatte halvempia tehoja :p

Niin ja mitäs tuosta pairinpoistosta luvattiin?

Lähetetty: 17 Elo 2006, 12:36
Kirjoittaja 109-1149242884
Säätämään joudut ainakin. Vaihdoin itse Yoshin Boltit ja 3000.rpm ihan kauhea ajaa.. Nyt kun säädetty niin OK.

Lähetetty: 17 Elo 2006, 12:47
Kirjoittaja Jassu
markosalmi kirjoitti:Säätämään joudut ainakin. Vaihdoin itse Yoshin Boltit ja 3000.rpm ihan kauhea ajaa.. Nyt kun säädetty niin OK.
Mulla kokoputkisto ja säädetty, ihan kauhee ajaa alueella 2-3 krpm ...

Pitäis löytää aikaa että kävis ksthb:lla kylässä tai sitten pitäis saada jotain selkoa tosta PC:n taulukost et osais ite lyödä oikeaan laatikkoon lisää kakkua.

Lähetetty: 17 Elo 2006, 13:36
Kirjoittaja Sepe
Jassu kirjoitti:
markosalmi kirjoitti:Säätämään joudut ainakin. Vaihdoin itse Yoshin Boltit ja 3000.rpm ihan kauhea ajaa.. Nyt kun säädetty niin OK.

Mulla kokoputkisto ja säädetty, ihan kauhee ajaa alueella 2-3 krpm ...

Pitäis löytää aikaa että kävis ksthb:lla kylässä tai sitten pitäis saada jotain selkoa tosta PC:n taulukost et osais ite lyödä oikeaan laatikkoon lisää kakkua.

Voi jessus! Eihän noita mopoja ole tehty ajettavaksi millään dieselkierroksilla! Kierroksia myllyyn niin alkaa toimimaankin! Ei se sitä tarkoita että jos meneekin kutosella 40-300km/h niin ei niitä muita vaihteita voisi käyttää. :D :twisted: :oops: Tai jotain....

Ei ole mulla muuten pahemmin nypytellyt ikinä mut kiekat onki yleensä +5000rpm. :shocked:

Lähetetty: 17 Elo 2006, 13:40
Kirjoittaja RHead
Sepe kirjoitti:
Jassu kirjoitti:
markosalmi kirjoitti:Säätämään joudut ainakin. Vaihdoin itse Yoshin Boltit ja 3000.rpm ihan kauhea ajaa.. Nyt kun säädetty niin OK.

Mulla kokoputkisto ja säädetty, ihan kauhee ajaa alueella 2-3 krpm ...

Pitäis löytää aikaa että kävis ksthb:lla kylässä tai sitten pitäis saada jotain selkoa tosta PC:n taulukost et osais ite lyödä oikeaan laatikkoon lisää kakkua.

Voi jessus! Eihän noita mopoja ole tehty ajettavaksi millään dieselkierroksilla! Kierroksia myllyyn niin alkaa toimimaankin! Ei
:thumbup: Diesel kierroksilla :D Joo hakee kaikki sitä mahtavaa alavääntöä??

Lähetetty: 17 Elo 2006, 13:41
Kirjoittaja Jassu
Sepe kirjoitti:Voi jessus! Eihän noita mopoja ole tehty ajettavaksi millään dieselkierroksilla! Kierroksia myllyyn niin alkaa toimimaankin! Ei se sitä tarkoita että jos meneekin kutosella 40-300km/h niin ei niitä muita vaihteita voisi käyttää. :D :twisted: :oops: Tai jotain....

Ei ole mulla muuten pahemmin nypytellyt ikinä mut kiekat onki yleensä +5000rpm. :shocked:
Päivittäin kun ajaa 40 km duunimatkaa kehä 1:sen ruuhkassa niin ei paljoa kiekoilla juhlita. Nyt ajelen tuolla ruuhkassa 3500-400 jengoilla pieniäkin nopeuksia ettei nykisi niin helvetistä. Mökää siis lähtee about 100 db:tä pillistöstä ja itseäkin #####taa huudattaa.

Kyllä mun mielestä mopo saisi toimia koko kierrosalueella.

Lähetetty: 17 Elo 2006, 14:49
Kirjoittaja 109-1149242884
Totta puhutte 3000.rpm kauniimman sukupuolenkanssa.
Yksikseen ei tule kuuloonkaan 3000......
Ps. Ajelen itsekkin Kehän ruuhkissa mutta kaistalta toiselle ja välillä keskelläkin.....

Lähetetty: 17 Elo 2006, 15:13
Kirjoittaja jarim
Jassu kirjoitti:
markosalmi kirjoitti:Säätämään joudut ainakin. Vaihdoin itse Yoshin Boltit ja 3000.rpm ihan kauhea ajaa.. Nyt kun säädetty niin OK.

Mulla kokoputkisto ja säädetty, ihan kauhee ajaa alueella 2-3 krpm ...

Pitäis löytää aikaa että kävis ksthb:lla kylässä tai sitten pitäis saada jotain selkoa tosta PC:n taulukost et osais ite lyödä oikeaan laatikkoon lisää kakkua.

Minä aikani tuohon omaan lisäsin kakkua tuonne 2-3k rpm alueelle ja kun ei se siitä kummentunut niin aloin vähentämään. 3000 alkaa olla jo bueno, 2000-2500 vielä pikkasen pitäs laihentaa kun jaksas raahata läppärin taas töistä kotio. Sulla tietysti voi olla ihan eri tilanne kun mulla on tuota nokkaa ja kantta ynnä muuta. No, joka tapauksessa, jos läppäri löytyy ja siihen tuo PC:n softa ja kaapeli niin ei ole iso homma. 2000, 2500 ja 3000 kierroksille 2% ja 5% laatikoihin kun kokeilee erilaista lukua niin selviää. Edellisen kartan kun aina tallettaa niin voi palata takaisin jos menee metsään.




Edited By jarim on 1155816829

Lähetetty: 17 Elo 2006, 15:16
Kirjoittaja Jassu
jarim kirjoitti:No, joka tapauksessa, jos läppäri löytyy ja siihen tuo PC:n softa ja kaapeli niin ei ole iso homma. 2000, 2500 ja 3000 kierroksille 2% ja 5% laatikoihin kun kokeilee erilaista lukua niin selviää. Edellisen kartan kun aina tallettaa niin voi palata takaisin jos menee metsään.
Läppäri, piuhat ja softakin on... Mietin vaan mitä kerpelettä ne ylälaidan lukemat olivat (siis 0,2,5,10,20... jn) - no nyt se sevus,

Tällähetkellä luvut ovat seuraavat :

2000
****
2 = -6
5 = -6

2500
****
2 = 0
5 = 0

3000
****
2 = 1
5 = 3

Lähetetty: 17 Elo 2006, 15:54
Kirjoittaja jarim
Jassu kirjoitti:
jarim kirjoitti:No, joka tapauksessa, jos läppäri löytyy ja siihen tuo PC:n softa ja kaapeli niin ei ole iso homma. 2000, 2500 ja 3000 kierroksille 2% ja 5% laatikoihin kun kokeilee erilaista lukua niin selviää. Edellisen kartan kun aina tallettaa niin voi palata takaisin jos menee metsään.

Läppäri, piuhat ja softakin on... Mietin vaan mitä kerpelettä ne ylälaidan lukemat olivat (siis 0,2,5,10,20... jn) - no nyt se sevus,

Tällähetkellä luvut ovat seuraavat :

2000
****
2 = -6
5 = -6

2500
****
2 = 0
5 = 0

3000
****
2 = 1
5 = 3

Jooh, kaasun asentohan se on prosentteina .. eli 0 = ei kaasua ja 100 = täyskaasu. Tuohon pintakaasuun tepsii tosiaan noiden 2% ja 5% säätely. Kokeiles vaikka heittää kaikkiin ~5% lisää .. eli vaikka näin:

2000 0, 0
2500 5, 5
3000 6, 9

Ja käy tuon jälkeen kokeile. Aikansa kun hiplaa niin eiköhän ne säädöt sieltä löydy. :baaa:




Edited By jarim on 1155819315

Lähetetty: 18 Elo 2006, 21:26
Kirjoittaja jummijammi
Helewetin hyvin toimii ihan tehtaan säädöillä, ja 160rwhp kajjaanin penkistä.... sori, ihan pakko ku ei pääse tanpereelle ja pari whiskyä takana :stupid: :oho: :apua:

Lähetetty: 19 Elo 2006, 02:56
Kirjoittaja 103-1116517908
No se 160rwhp otettiin minunki entisestä kajaanissa. Piippuvirit..

Lähetetty: 19 Elo 2006, 11:00
Kirjoittaja jummijammi
gold kirjoitti:Piippuvirit..
Vakio :rasberry: