Sivu 1/1

Lähetetty: 07 Kesä 2021, 08:19
Kirjoittaja Busa_08
Moro! Koitin selata vanhoja kekusteluja, mutta ihan samanlaista ei tullut vastaan. Eli 2008 mallin pyörä missä mittariston kaikki neulat jämähtää kesken ajon paikalleen, keskinäyttö ei näytä mitään, mutta taustavalo on päällä. Kaikki vilkut, valot ja muut toimii normaalisti. Kello ei näy näytössä kun virta pois päältä. Pyörä käy ja käynnistyy normaalisti. Vika poistuu jos akun irrottaa hetkeksi tai mittariston liittimen ottaa irti hetkeksi, mutta ongelma palaa aina uudestaan. Liittimiä auottu ja johtoja tarkastettu, akku vaihdettu varmuudeksi. Kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Koitin mitata myös sieltä mittaristoon tulevasta liittimestä, mutta en ole varma mitä ja minkä väliltä mittaukset tehdään. 12V löytyi ainakin siitä Pin1:stä, että virta tulee. Avasin myös koko mittariston ja silmämääräisesti ei hapettumia tai muuta epänormaalia näkynyt. Sen nopeusanturin myös irrotin ja puhdistin.

Apuja kaivataan ainakin jos jotain osaa pitää alkaa vaihtamaan.

Lähetetty: 07 Kesä 2021, 18:26
Kirjoittaja 1340R86
Busa_08 kirjoitti:Moro! Koitin selata vanhoja kekusteluja, mutta ihan samanlaista ei tullut vastaan. Eli 2008 mallin pyörä missä mittariston kaikki neulat jämähtää kesken ajon paikalleen, keskinäyttö ei näytä mitään, mutta taustavalo on päällä. Kaikki vilkut, valot ja muut toimii normaalisti. Kello ei näy näytössä kun virta pois päältä. Pyörä käy ja käynnistyy normaalisti. Vika poistuu jos akun irrottaa hetkeksi tai mittariston liittimen ottaa irti hetkeksi, mutta ongelma palaa aina uudestaan. Liittimiä auottu ja johtoja tarkastettu, akku vaihdettu varmuudeksi. Kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Koitin mitata myös sieltä mittaristoon tulevasta liittimestä, mutta en ole varma mitä ja minkä väliltä mittaukset tehdään. 12V löytyi ainakin siitä Pin1:stä, että virta tulee. Avasin myös koko mittariston ja silmämääräisesti ei hapettumia tai muuta epänormaalia näkynyt. Sen nopeusanturin myös irrotin ja puhdistin.

Apuja kaivataan ainakin jos jotain osaa pitää alkaa vaihtamaan.
Oletko kokeillut toisella mittarilla

Lähetetty: 07 Kesä 2021, 20:36
Kirjoittaja Busa_08
Toista mittaristoa ei ole vielä kokeiltu. Täytyy alkaa etsimään jos saisi lainaan. Huomasin testailun lomassa, että tuo vika tulee päälle myös silloin kun pyörä sammutettuna. Irrotin akun ja Laitin takaisin hetken kuluttua. Kello tulee näkyviin, on resetoitunut ja näyttää 1:00. Myös näyttö toimii. Jonkun ajan kuluttua kello on taas hävinnyt ja virta-avainta kun kääntää niin viisarit ei liiku ja näyttö on tyhjä.

Lähetetty: 10 Kesä 2021, 12:39
Kirjoittaja Busa_08
Vika mahdollisesti löytyi kuitenkin siitä mittarin liittimen juotoksista. Silmämääräisesti ei aluksi näyttänyt pahalta, mutta kun avasin mittarin uudelleen ja oikein tutkin niin siinä olikin jotain hapettumaa. Aika vähän oli, mutta rapsuttelin nekin vähät pois. Sen jälkeen on toiminut taas. Aika herkkä laite tuntuu olevan. En tiedä uskaltaako noihin laittaa mitään hapettumien poisto ainetta mikä olisi elektroniikalle.

Lähetetty: 10 Kesä 2021, 18:19
Kirjoittaja 1340R86
Busa_08 kirjoitti:Vika mahdollisesti löytyi kuitenkin siitä mittarin liittimen juotoksista. Silmämääräisesti ei aluksi näyttänyt pahalta, mutta kun avasin mittarin uudelleen ja oikein tutkin niin siinä olikin jotain hapettumaa. Aika vähän oli, mutta rapsuttelin nekin vähät pois. Sen jälkeen on toiminut taas. Aika herkkä laite tuntuu olevan. En tiedä uskaltaako noihin laittaa mitään hapettumien poisto ainetta mikä olisi elektroniikalle.
Herkää on kun hituvirtoja liikkuu
kannatta tarkista myös tinaukset murtumien varalta
vaikka suurenuslaislla

Lähetetty: 18 Kesä 2021, 00:19
Kirjoittaja Vaju
2008 mallista oli takaisinkutsu koskien mittariston johtosarjaa. Myös Suomessa.

https://thekneeslider.com/2008-gsx-1300r-hayabusa-recall/

Lähetetty: 18 Kesä 2021, 13:31
Kirjoittaja Timba
Vaju kirjoitti:2008 mallista oli takaisinkutsu koskien mittariston johtosarjaa. Myös Suomessa.

https://thekneeslider.com/2008-gsx-1300r-hayabusa-recall/

Koski virtalukon johtojen reititykseen, ei mittaristoon.