Sivu 1/1

Lähetetty: 28 Tammi 2017, 18:22
Kirjoittaja teeti
Kävipä niin että kahvavipuja vaihtaessa oli se vivun ruuvin holkki hapettunu niin tiukkaan että että avattaessa halkaisi sen kahvarungon ylemmän kiinnityskorvakkeeen. Kytkin toimi moitteettomasti ennen tätä.

Hommasin toisen kahvarungon (myyjän mielestä piti olla gen 2 runko) .
Se kahvarungon uloin kumitutti meni "uuteen" runkoon ainakin täydellisesti.
Nyt en saa ilmailuista huolimatta (ei tuu kuplia) kytkintä irroittamaan kunnolla.
Vaihde silmässä kytkin pohjassa saa juuri ja juuri liikutettua eteen/taakse mutta ei jaksa startata vastuksesta johtuen.
Onko siis jotain tunnusmerkkejä gen1 ja gen2 kahvarungoissa koska ne kuitenkin on eri malliset kun eri kahvavivutkin menee sekä varaosanumerot täysin eri .
Merkinnät 6N3 14 Ja 6S28 vaihtorungossa
OD4 ja OH16 ovat mopossa mukana tulleessa hajonneessa rungossa.
Epäilen itse vipusuhdetta irrotus ongelman syyksi . Kahvaan laitettava sylinteriä työntävä tappi ei tullut varaosan mukana joten se on gen2 ainakin.
Osaisko joku auttaa ? Mietin onko mulla nyt gen 1 hybridi kahvarunko gen2 kahvavivuilla ja siksi en saa toimimaan :thumbup:
Kiinnostaa myös jos jollain VARMASTI gen2 kahvarunko tarpeettomana.

Lähetetty: 28 Tammi 2017, 20:33
Kirjoittaja breaker
Muutaman kerran busan gen1/gen2 kytkimen ilmanneenna... Ovat aika työläitä saada ilmaantumaan... Mennyt hermot ja aikaa hommassa. Tosin mulla ollut se letku kytkimelle asti täysin tyhjä.



Edited By breaker on 1485628736

Lähetetty: 28 Tammi 2017, 21:48
Kirjoittaja 1340R86
teeti kirjoitti:Kävipä niin että kahvavipuja vaihtaessa oli se vivun ruuvin holkki hapettunu niin tiukkaan että että avattaessa halkaisi sen kahvarungon ylemmän kiinnityskorvakkeeen. Kytkin toimi moitteettomasti ennen tätä.

Hommasin toisen kahvarungon (myyjän mielestä piti olla gen 2 runko) .
Se kahvarungon uloin kumitutti meni "uuteen" runkoon ainakin täydellisesti.
Nyt en saa ilmailuista huolimatta (ei tuu kuplia) kytkintä irroittamaan kunnolla.
Vaihde silmässä kytkin pohjassa saa juuri ja juuri liikutettua eteen/taakse mutta ei jaksa startata vastuksesta johtuen.
Onko siis jotain tunnusmerkkejä gen1 ja gen2 kahvarungoissa koska ne kuitenkin on eri malliset kun eri kahvavivutkin menee sekä varaosanumerot täysin eri .
Merkinnät 6N3 14 Ja 6S28 vaihtorungossa
OD4 ja OH16 ovat mopossa mukana tulleessa hajonneessa rungossa.
Epäilen itse vipusuhdetta irrotus ongelman syyksi . Kahvaan laitettava sylinteriä työntävä tappi ei tullut varaosan mukana joten se on gen2 ainakin.
Osaisko joku auttaa ? Mietin onko mulla nyt gen 1 hybridi kahvarunko gen2 kahvavivuilla ja siksi en saa toimimaan :thumbup:
Kiinnostaa myös jos jollain VARMASTI gen2 kahvarunko tarpeettomana.
Tuntuuko kahvassa löysää jos tuntuu niin koita ilamata väärin päin
eli painaa jollain ruttala ilmaus ruuvista nesteetä
monesti autta varsinkin käytetyiisä vanhoilla hiukan turvoneilla kumeilla

jos ei tunnu löysää niin paina kokeeksi jollan muulla sieltä minne tappi painaa

Lähetetty: 29 Tammi 2017, 10:12
Kirjoittaja teeti
Kahva tuntuu normaalilta-tasainen vastus painettaessa. Alakauttakin painanu nesteitä sisään eikä säilöstä kuplia tullut. Siksi epäilen tuota pääsylinteriä olevaksi gen1 muttakun varmaa tunnistusta ei oikein ole ...

Lähetetty: 29 Tammi 2017, 11:14
Kirjoittaja 1340R86
teeti kirjoitti:Kahva tuntuu normaalilta-tasainen vastus painettaessa. Alakauttakin painanu nesteitä sisään eikä säilöstä kuplia tullut. Siksi epäilen tuota pääsylinteriä olevaksi gen1 muttakun varmaa tunnistusta ei oikein ole ...
Kokeile sitä suoraan painamista jos autaa niin tekee siihen tapin tilalle udden vaikka pultista tms

Lähetetty: 05 Helmi 2017, 11:33
Kirjoittaja teeti
Ongelma selätetty. Tarvitsi vain kunnon imuvaihtajan (motonet ) ja kuplat poistui. :thumbup:
Kiitos kommentoijille +muu taustaryhmä