Sivu 1/2

Lähetetty: 31 Maalis 2016, 19:51
Kirjoittaja jesse55
Jeps! Elikkä tuli talvella tarkistettua venttiilivälykset ja vaihdoin venakopan tiivisteet samalla säädin tyhjäkäyntiä vähän matalammaksi, mut tänään otin pyörän ajoon ja nykii vedättäessä. yli 5000 ei nyi, mut matalemmilla kierroksilla nykäsee kerran tai kaks. Kylmänä kun vääntää ihan vähän kaasua ja palauttaa niin kuuluu sellainen klonks ääni ilmanputsari kotelon/kaasuläpän kolaus. Tämä kuuluu siis yleensä pari kertaa jonka jälkeen loppuu. muuten pelaa ihan hyvin. Luulin ensin että vanhaa bensaa mut vedin tankin täyteen uutta et tuskin siittä johtuu, kertokaas nyt viisaammat. Oli myös tankkauksen jälkeen vaikeuksia käynnistyä, mut tankki pääsi melkein tyhjäksi.
Aika stoori, mut toivittavasti joku osaisi kertoa mistä lähdetään vikaa hakemaan.

Lähetetty: 01 Huhti 2016, 07:18
Kirjoittaja jarim
Kävikö nokat irti, ts. pitikö välyksiä säätää vai riittikö tarkistus? Oireet voisi viitata esim. hampaalla pielessä olevaan nokkien ajoitukseen.

Lähetetty: 01 Huhti 2016, 07:51
Kirjoittaja jesse55
Ei käynyt irti, kun ei tarvinnut säätää. Eilen kun illalla vielä tutkin niin, olin sitten unohtanut ilmanputsari kotelon kiristää läppäkoteloon kiinni ja venakopan tiiviste näköjään jakoketjun kohdalta jotenkin huonosti kun oli vuotanut siitä. Tänään pääsee tespaan johtuiko siitä, kaikki letkut ja liittimet kiinni ei ollut litissä, ainoa mikä oli niin venakoppa vuotaa.



Edited By jesse55 on 1459496452

Lähetetty: 01 Huhti 2016, 15:31
Kirjoittaja jesse55
äsken testasin tekee samn pelkästään kaasua kääntämällä noin 3000 kohdalla, kaverin mukaan jako siis pielessä. Täytyy huomenna tutkia.

Lähetetty: 02 Huhti 2016, 10:18
Kirjoittaja 1340R86
jesse55 kirjoitti:äsken testasin tekee samn pelkästään kaasua kääntämällä noin 3000 kohdalla, kaverin mukaan jako siis pielessä. Täytyy huomenna tutkia.
Jos nokat, jakoketjun kiristin evät ollet irti/löystetynä
Niin mikäs sen jaon olisi pieleen saannut,

Tarksita että ventiili koppa on kunnolla
Siinä on nokka akselin asentotunnisti,

Samalla kun tiivisteen vuodon korjailee tarkistaa sen jaon varoilta

Jos ennen toimi ok niin johtoja, letkuja että kaikki on paikallan/kiinni

Lähetetty: 03 Huhti 2016, 07:57
Kirjoittaja BaTTman
Ja että ne letkut on oikeissa paikoissa.

Lähetetty: 03 Huhti 2016, 14:06
Kirjoittaja jesse55
Jako oli hampaalla pielessä, eilen kevyt 12h jumppa ja nyt pelaa. Käy nätisti ja ei mitään nykäyksiä. Tulipahan sekin harjoiteltua. Alhaalta säätö ei onnistunut kun meni aina yli tai jäi vajaaksi. Ylhäältä säätämällä se sitten asettui paikoilleen. Edellenkään en ymmärrä millä sen ketjun saa sinne vaihdettua kokonaisena, kun siinä on se yksi pultti siinä puolivälissä ja pultin kanta suoraan runkoa vasten. Tuli vaan mieleen kun siittäkin on ollut puhetta.

Lähetetty: 03 Huhti 2016, 14:19
Kirjoittaja Heksa
pyörititkö konetta takaperin kun tarkastit venavälykset?

ei voi kyl käsittää millä siinä hommassa menee jako sekaisin

Lähetetty: 03 Huhti 2016, 19:02
Kirjoittaja jesse55
En pyörittänyt, en vaan ymmärrä missä tilanteessa ne on mennyt. Jossain vaiheessa viime vuonna pyörä alkoi kuulostaa betonimyllyltä. Nyt kuulostaa ihan eri pyörältä. Noh ihan sama mulle missä tilanteessa on mennyt sakaisin, pääasia että nyt on kunnossa.

Lähetetty: 03 Huhti 2016, 23:09
Kirjoittaja jarim
Sen pultin saa sieltä rungon välistä pois sopivan lyhyellä kuusiokoloavaimella. Tehty on useammankin kerran. :)

Lähetetty: 04 Huhti 2016, 06:26
Kirjoittaja jesse55
Eli siis se kanta mahtuu kääntymään kun pultti löystyy? Muutenhan se törmää muutaman harjan jälkeen rungon sisäpintaan. Mut tosiaan eihän se ketju ole kovin paksu, et eihän sitä pulttia ole pakko pois ottaa. Sen verran vaan et ketju mahtuu ohitse?

Lähetetty: 04 Huhti 2016, 11:43
Kirjoittaja jarim
Mahtuu se pultti sieltä poiskin tulemaan. Kerran unohdin tiivisteen siitä pultin ja kannen välistä kun moottori oli käynyt irrallaan, silloin tuli ekan kerran todettua että onneksi mahtuu...

Lähetetty: 04 Huhti 2016, 16:59
Kirjoittaja jesse55
Hyvä tietää, jotenkin tuntuu siltä että ei jäänyt viimeiseksi kerraksi kun täytyy tuo avata. Mutta kiitoksia vastauksista ja kannanotoista.

Lähetetty: 10 Huhti 2016, 13:03
Kirjoittaja keesto
Samanlaiset oireet kaasun kanssa. Alle viiden tonnin nykii. Pintakaasulla/pienillä kierroksilla pienissä nopeuksissa alkaa vielä stallaamaan. Onko auki repiminen ja jaon tsekkaaminen isokin jumppa?

Lähetetty: 10 Huhti 2016, 23:26
Kirjoittaja jesse55
Mulla meni 12h. Puolet purkanut kerran aikasemmin. Et olis varmaan mennut kauemmin muuten. Oli jako pielessä, juuri kävin palelemassa pienen lenkin ja hyvin pelaa. kylmänä rallattelee, mut sen olen jo julistanut ominaisuudeks. Lämpimänä ei sit enää mitään.