Sivu 1/2
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 13:05
Kirjoittaja 101-1196693868
Kun käynnistää ts. kone on kylmä, kone rapisee ja kun kone on kuuma kehrää se kuin kissa. Uskon, että ääni kuuluu nokkaketjusta tai siihen liittyvistä oheishärpäkkeistä?
Minkäslaisia operaatioita nokkaketjulle on tehtävissä? Säätö sieltä lienee löytyvän?
Pyörä on -00 aj. 37 tkm
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 13:16
Kirjoittaja 101-1196693868
Selvittelin asioita ja taas lisää kysymyksiä.
Siis säätö on olemassa huoltomanuaalin mukaan manuaalinen, eli säätömokkulan päässä on suojapultti joka otetaan pois tieltä jotta säätö onnistuu. Meikäläisellä taas tähän pultin tilalle tulee letku ?????
Onko siinä hydraulinen säätö? Eli paine tulee suoraan pumpulta??
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 14:04
Kirjoittaja 83-1085581541
busassa on hydraulinen nokkaketjun kiristin..
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 15:14
Kirjoittaja 103-1116517908
Jep, 99-00 malleissa ollut ongelmia tuon juuri nokkaketjun kiristyksen kanssa aikoinaan. Niihin sitten vaihdettu takuuseen hydraulinen kiristin. Eli ei huolta siitä.
Kuuluuko rahina myös kun painat kytkimen pohjaan?
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 15:52
Kirjoittaja 66-1155057341
Taitaa olla minun vanha mopo kyseessä. Mikäli tarkoitat äänellä pientä kylmänä kuuluvaa rapinaa/naputusta niin se ääni taitaa todellakin kuulua nokkaketjusta/kiristimestä. Se ääni on siitä aina kuulunut ja on ihan normaalia. Nämä kun eivät kehrää yhtä nätisti kuin esim. jotkut håndat
Mikäli sieltä on alkanut kuulua jotakin muuta ihmeellistä niin soita. Epäilen kuitenkin että mopo ei kaipaa kuin
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 16:49
Kirjoittaja 101-1196693868
Busanaattori kirjoitti:Taitaa olla minun vanha mopo kyseessä. Mikäli tarkoitat äänellä pientä kylmänä kuuluvaa rapinaa/naputusta niin se ääni taitaa todellakin kuulua nokkaketjusta/kiristimestä. Se ääni on siitä aina kuulunut ja on ihan normaalia. Nämä kun eivät kehrää yhtä nätisti kuin esim. jotkut håndat
Mikäli sieltä on alkanut kuulua jotakin muuta ihmeellistä niin soita. Epäilen kuitenkin että mopo ei kaipaa kuin
No johan nyt toki. Eikä sieltä mitään muita ääniä ole alkanut kuulua. Eli ollakko tämä hydr.kiristin siis huoltovapaa ko kö?
Komia on Agon mopo ja komiat on äijätkin
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 22:00
Kirjoittaja 83-1085581541
Juu, edellisessä busassa oli toistasataa tuhatta kilometriä eikä mitään ongelmaa jakopään kans.. Että ei mitään huolta..
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 22:27
Kirjoittaja Jaakko
Suki kirjoitti:Juu, edellisessä busassa oli toistasataa tuhatta kilometriä eikä mitään ongelmaa jakopään kans.. Että ei mitään huolta..
onko sulla joskus kestäny moottorin noinkin kauan ?
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 22:51
Kirjoittaja 103-1116517908
Eikös sukilla ollut jotain 106tkm siinä punasessa kun hirvipeijaisiin sen mopon matka loppu?
Lähetetty: 07 Joulu 2007, 23:36
Kirjoittaja 101-1196693868
Suki kirjoitti:Juu, edellisessä busassa oli toistasataa tuhatta kilometriä eikä mitään ongelmaa jakopään kans.. Että ei mitään huolta..
Näitten hajahojojen koneet siis lienee olevan kestävää mallia. Missä kohtaa moottorissa alkaa kilometrit ensimmäisenä näkymään jos oletetaan, että kysymyksessä on "normaali suomalainen käyttö" ?
Lähetetty: 08 Joulu 2007, 11:05
Kirjoittaja 103-1116517908
Joo, kyllähän nuo kestäviä ovat, ei siitä mihinkään pääse.
Askissa kuulemma ollut jotain häikkää joillakin. En sitten tiedä onko tuo ollut käytöstä johtuvaa, vai ihan satunnaisia yksilöitä mihin vikaa tullut.
Kujo lienee paras vastaaja näihin kysymyksiin..
Lähetetty: 08 Joulu 2007, 12:10
Kirjoittaja 83-1085581541
Jaakko kirjoitti:Suki kirjoitti:Juu, edellisessä busassa oli toistasataa tuhatta kilometriä eikä mitään ongelmaa jakopään kans.. Että ei mitään huolta..
onko sulla joskus kestäny moottorin noinkin kauan ?
Nyt oli puhe vain jakopäästä ei muusta... :p
Lähetetty: 08 Joulu 2007, 20:20
Kirjoittaja 66-1155057341
gold kirjoitti:Joo, kyllähän nuo kestäviä ovat, ei siitä mihinkään pääse.
Askissa kuulemma ollut jotain häikkää joillakin. En sitten tiedä onko tuo ollut käytöstä johtuvaa, vai ihan satunnaisia yksilöitä mihin vikaa tullut.
Kujo lienee paras vastaaja näihin kysymyksiin..
Askin saa ilmeisesti rikki ainakin niin että polttaa ykkösellä huolella kumia ja heittää nopeasti kakkosta pesään jatkaen viivan piirtämistä. Siitä se ei kuulemma tykkää.
Lähetetty: 09 Joulu 2007, 10:34
Kirjoittaja Jorgos
Busanaattori kirjoitti:gold kirjoitti:Joo, kyllähän nuo kestäviä ovat, ei siitä mihinkään pääse.
Askissa kuulemma ollut jotain häikkää joillakin. En sitten tiedä onko tuo ollut käytöstä johtuvaa, vai ihan satunnaisia yksilöitä mihin vikaa tullut.
Kujo lienee paras vastaaja näihin kysymyksiin..
Askin saa ilmeisesti rikki ainakin niin että polttaa ykkösellä huolella kumia ja heittää nopeasti kakkosta pesään jatkaen viivan piirtämistä. Siitä se ei kuulemma tykkää.
Niinhän se taitaa olla että askin siitä saa näköjään rikki, tässä kunnossa tällähetkellä.
Edited By Jorgos on 1197189311