Sivu 1/3

Lähetetty: 31 Touko 2011, 00:06
Kirjoittaja Sekottaja
Gps-anturi varmaankin rikki menossa kun 4-vaihteella välillä näyttää nollaa mutta mistä kyseisen anturin saa ja mitähän kustantaa? Onko merkkiliike ainut vaihtoehto?

Lähetetty: 31 Touko 2011, 17:01
Kirjoittaja jakehaanpää
Onko rajoittimenpoistin tai joku muu palikka pärrässä kii ???

Lähetetty: 02 Heinä 2011, 08:55
Kirjoittaja 101-1196693868
Anturia ei saa mistään muualta ku alkuperäisosana. Mulla on hyllys uus orkkis vaihdeanturi paketis.

maksoin siitä joskus 70 Eur. Samalla saat siitä pois maleksimasta. Noudettavissa valkeakoskelta, tai jos oot jostain pohjosempaa ni maanantaina 4.7 lähen päästään kemijärvelle et jos reitille osuis :)

0408694999
erkki.wrangen@gmail.com

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 15:50
Kirjoittaja hakkis77
Onko sellainen homma että saa kasaan myös ilman uusia osia.....kun mun alko vittuilemaan ja ajattelin puhdistaa anturin??? :angry:

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 20:23
Kirjoittaja jarim
Kyllä. Tosin Gen1 anturi jos särkyy niin se särkyy. Gen2 anturi muuten käy Gen1:eenkin ja on hieman fiksumpi.

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 21:25
Kirjoittaja hakkis77
Mikä siitä tekee fiksumman?? käykö suoraan?? entä gipro/atre??

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 22:25
Kirjoittaja jarim
Gen1 anturissa siirtäjärummun päässä on kolot joiden pohjalle tulee jouset ja niiden päälle kontaktit jotka painaa kontakteja rummuen pyöriessä vaihdeanturin vastakontakteihin. Gen2 anturissa itse anturissa on "tikut" jotka menee tuon rummun koloihin ja rumpu pyörittää anturissa olevaa rakennetta. Hiukan hankala selittää ilman kuvia mutta about noin. :)

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 22:35
Kirjoittaja Jone
Ite olen kertaalleen vaihtanu vaihdeanturin, kun Gipro alkoi näyttää 6 vaihteelle 0:aa. No ei menny varmaan, kun tuhat km, kun sama homma jatkui uudella anturilla. Sen verran perehdyin asiaan, että tuohon häiriöön riittää anturin kontaktipinnan pieni kiillottuminen. Pienellä houkuttelulla, vaihde päällä vaihdepoljinta jalalla naputtaen, 6:n saa edelleen Gipron näytölle. Mielestäni aika horo systeemi tuo gen1:sen vaihdetunnistus. Kannattaa kahdesti miettiä alkaako vaihtaan, jos on tämän tyyppinen vika. Vapaan karttaahan se tietenkin käyttää, kun ei 6:ta tunnista, mutta tuntuu toimivan ainakin touring ajossa silläkin aivan ok. Eri asia on, jos pyörä alkaa "loikkimaan" ja arpomaan vaihdetietoa, silloinhan se on anturi vaihdettava. Jarim, mitä gen2 anturissa on eroa? Taidan kokeilla sitä seuraavaksi, jos vielä innostun vaihtamaan.

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 23:06
Kirjoittaja jarim
Ks. yllä :)

Lähetetty: 26 Huhti 2014, 23:12
Kirjoittaja Jone
Kuulostaa paremmin toteutetulta tuo gen2 anturi. Tuohan saattaa kestääkin ja ylipäätään toimia luotettavammin, kun kontaktinastat on anturissa itsessään. Pitääköhän alkaa vaihtamaan vielä kerran.

Lähetetty: 27 Huhti 2014, 08:47
Kirjoittaja jarim
Tuossa ois kuvakin:
Kuva




Edited By jarim on 1398577671

Lähetetty: 27 Huhti 2014, 09:04
Kirjoittaja hakkis77
Onko johdotus samanlainen

Lähetetty: 27 Huhti 2014, 09:06
Kirjoittaja jarim
On.

Lähetetty: 27 Huhti 2014, 09:08
Kirjoittaja hakkis77
No tarttee kattoo kerkiikö tänään purkamaan vai meneekö tulevaisuuteen...mitä mahtaa uus maksaa

Lähetetty: 27 Huhti 2014, 10:08
Kirjoittaja jarim
37730-15H00 näkyy saksalaisessa putkassa olevan 67e, suomessa marmorilta varmaan liki 100e.