Sivu 1/2
Lähetetty: 03 Touko 2013, 03:25
Kirjoittaja Ihmispilli
Hei!
Näin uutena busanistina aloitan kinkkisellä kysymyksellä.
Laitteena gen2 -08vm ja 22tkm jossa proboostin settiä ja lockuppia ja ja..
Ongelmana ääni joka on nakuttava kuten venttiilillä olematta kuitenkaan.
Paikallistin suunilleen 2 ja 3 sylkän väliin/alle.
Naputus on käynnistäessä kova, hiljentyen tyhjäkäynnille.
Oikein pahalle kuulostaa kun nopeasti käyttää 2-3k kierrosalueella.
-Kytkimen käyttö ei vaikuta.
-Jotakin irti?
-Hampaita murtunu?
-Laakeria?
-Normaalia???
Ja yhen äkin vaan alko
Öljyt vaihdettu, ei ollut vaikutusta asiaan.
Konetta käsin pyörittäessä kuuluu "naksaus" jostakin kytkimen takaa..
Taitaa mennä purkuhommiks ihan oikeesti.
Edited By Ihmispilli on 1367571971
Lähetetty: 03 Touko 2013, 06:18
Kirjoittaja waiski10
Kiertokanki ja tuleva alusula.
Lähetetty: 03 Touko 2013, 07:14
Kirjoittaja 1340R86
Kiertokangen laakeri, yläpää, männän tappi, nakutusta
(kannata paljon ajella tai tulee isompi tuho)
Lähetetty: 03 Touko 2013, 07:36
Kirjoittaja jarim
No ääni noille jos pakosarja ei vuoda?
Lähetetty: 03 Touko 2013, 10:26
Kirjoittaja kajbusa
"Läpättävä" ääni voi tulla jos vuoto imusarjassa.. Omassa turbossa oli kerran moinen
Edited By kajbusa on 1367566015
Lähetetty: 05 Touko 2013, 23:40
Kirjoittaja Ihmispilli
Olipas sittenkin "venttiilivika" eli retaineri halki. ???
Edited By Ihmispilli on 1367786460
Lähetetty: 06 Touko 2013, 00:12
Kirjoittaja jarim
Oho. Originelli vai jotain muuta?
Lähetetty: 06 Touko 2013, 00:15
Kirjoittaja Ihmispilli
jarim kirjoitti:Oho. Originelli vai jotain muuta?
Ihan orkkis, pitäs uusia hommata jostakin prkl.
Lähetetty: 06 Touko 2013, 07:49
Kirjoittaja jarim
Pistä samalla titaaniset jos kerta vaihtaa pitää.
Lähetetty: 21 Touko 2013, 23:54
Kirjoittaja Ihmispilli
jarim kirjoitti:Pistä samalla titaaniset jos kerta vaihtaa pitää.
Miksi, oi miksi en vaihtanut titaanisia retainereita kuten yllä sanottiin :1087
Kävi perinteisesti eli vierestä petti seuraava osa!
Voiko sanoa jo valmistusviaksi vai onko vaan huonoa tuuria?
Venttiiliohjuri otti ja halkesi myös kun venttiili kävi mäntää moikkaamassa
Lähetetty: 22 Touko 2013, 11:51
Kirjoittaja jarim
Siis tipahtiko sulla venttiili? Olikohan lukot huonosti vai mikähän oli syynä? Kyllähän se ohjuri tahtoo haljeta jos venttiili vääntyy, kokemusta on vuosien takaa...
Lähetetty: 22 Touko 2013, 12:03
Kirjoittaja Ihmispilli
Syy sama kun edellä eli retaineri halki. Sillä erotuksella vain että lukot tuli haljenneen lautasen läpi ja näinollen vena tippu...
Lähetetty: 22 Touko 2013, 12:42
Kirjoittaja jarim
Täytyy sanoa että itse en aiemmin ole haljenneisiin retainereihin törmänny. Joku mekaanien syy kai siihen täytyy olla että ne halkeaa? Millaisessa tilanteessa tuo tapahtui?
Lähetetty: 22 Touko 2013, 12:49
Kirjoittaja snuggles
Lähetetty: 22 Touko 2013, 12:59
Kirjoittaja Ihmispilli
N. 300km edellisestä remontista aloin taas etsiä pienen naputus-äänen lähdettä.
Eli tankki ylös ja tyhjäkäynnille pöriseen ni kohta alko ihan oikee kolina kuulumaan kun lukot tuli lautasesta läpi, diagnoosi tulikin nopeesti sit..
Btw, onko venat samat gen1 kun kakkosessakii?