Sivu 1/2
Lähetetty: 19 Elo 2012, 02:01
Kirjoittaja Mrk
K8 bussi, nyt jo toinen takanen kulunut parin millin verran enemmän vasemmalta puolelta, mitävit..?
Rengas on suorassa.
Ehdotuksia missä vika?
Edited By Mrk on 1345330999
Lähetetty: 19 Elo 2012, 09:13
Kirjoittaja Huhan Kolli
Tien kaltevuudessa?
Lähetetty: 19 Elo 2012, 09:24
Kirjoittaja -Lasse-
Kaverilla kului omassa moottoripyörässään takarengas toiselta puolelta sileäksi vaikka toisella puolella oli vielä monta milliä pintaa. Myös eturenkaassa näkyi toispuoleista kulumista. Syynä todennäköisesti se, että juuri kortin saaneena uskalsi ajaa toiseen suuntaan kallistuviin mutkiin huomattavasti kovempaan kuin toiseen. Näin ainakin itse arveli tapahtuneen ajotyyliä miettiessään. Ja kuluminen oli siis tapahtunut niin renkaan sivussa, että tie saisi olla todella kalteva vaikuttaakseen asiaan.
Edited By -Lasse- on 1345369133
Lähetetty: 19 Elo 2012, 10:51
Kirjoittaja Xetap
Jos olisi oikea reuna, niin veikkaisin syyksi oikean puoleista liikennettä. Eli liittymien rampit vaan nyt tehdään useinmiten oikealle kaartuvaksi. Poikkeuksiakin on, esim etelästä lahdentieltä kehä III länteen. Kiertoliittymät ovat aina vasemmalle, ja niitähän tulee kokoajan lisää. Mutta todennäköisin syy varmasti ajotavassa.
Edited By Xetap on 1345362999
Lähetetty: 19 Elo 2012, 10:55
Kirjoittaja Xetap
-Lasse- kirjoitti:toisen omassa moottoripyörässään
???
Lähetetty: 19 Elo 2012, 12:38
Kirjoittaja -Lasse-
Xetap kirjoitti:-Lasse- kirjoitti:toisen omassa moottoripyörässään
???
Heh, kirjotushäriö..eli siis ihan vaan omassa moottoripyörässään. Ja kului muuten vasemmalta laidalta eli tuo ramppien suuntakaan ei selitä. Ja eihän täällä susirajalla noita ramppeja niin paljon tule ajeltuakkaan, että mitään vaikutusta olisi.
Lähetetty: 19 Elo 2012, 12:48
Kirjoittaja waiski10
Tekovika pyörässä... takasvingi vääntyny. Sellasta ei Kavoissa ilmene...
Lähetetty: 19 Elo 2012, 15:27
Kirjoittaja Snowman
Onkohan "aaltoilemalla" kulunut? Pyörän laakerit voi olla sököt. Komppaan myös Wäiskin kommenttia että svingi kiero. Tai sitten kumia poltettu mopo kallellaan..
Edited By Snowman on 1345379576
Lähetetty: 19 Elo 2012, 16:50
Kirjoittaja Mrk
Tasaseen on kulunut, ei aaltoilemalla.
Olisko sitten tosiaan swingi vääntynyt, kumia ei tule poltettua mutta etunen kevenee vahingossa aina sillointällöin.
Pennusta asti on tullut pyörällä ajettua ja simmonen olo on että kaarteet menee molempiin suuntiin ihan samalla tapaa.
Pyörällä nyt ajettu n. 60tkm, aikasemmin kului tasaisesti, ja aiemmissa pyörissä en mokomaan ole törmännyt, pitänee alkaa katselemaan puimurikauppojen suuntaan
Lähetetty: 19 Elo 2012, 20:11
Kirjoittaja Huhan Kolli
Kuten jo aiemmin totesin, saatta johtua ihan vain tien kaltevuudesta. Jos ajelee suht rauhallisesti matkaa, niin se luonnollisesti kuluu vasemmasta reunasta. Itse vaihdoin perjantaina Pilot Road II takaa pois, jolla oli ajettu 11200 kilometriä, ja selvästi oli havaittavissa vasemman puolen kulumista. Viisi vuotta kun noita mopon renkaita vaihteli työkseen, niin kyllä se selvästi oli havaittavissa että vasen puoli kuluu normaaliajossa enemmän. Toki ilman kuvaa on vaikea sanoa mikä on normaalia ja mikä ei. Voihan toki renkaassakin olla valmistusvika.
Lähetetty: 19 Elo 2012, 20:34
Kirjoittaja Snowman
Mrk kirjoitti:Tasaseen on kulunut, ei aaltoilemalla.
Olisko sitten tosiaan swingi vääntynyt, kumia ei tule poltettua mutta etunen kevenee
vahingossa aina sillointällöin.
Pennusta asti on tullut pyörällä ajettua ja simmonen olo on että kaarteet menee molempiin suuntiin ihan samalla tapaa.
Pyörällä nyt ajettu n. 60tkm, aikasemmin kului tasaisesti, ja aiemmissa pyörissä en mokomaan ole törmännyt, pitänee alkaa katselemaan puimurikauppojen suuntaan
Katso ne laakerit jos ei ole vaihdettu viimeiseen 15tkm..
Toki kannattaa tarkastaa svinginkin laakerointi.
Lähetetty: 20 Elo 2012, 02:40
Kirjoittaja Mrk
^ En nyt perkl ala uudenkarheeseen pyörään vaihtamaan laakereita
Huhan Kolli kirjoitti:...
Jos ajelee suht rauhallisesti matkaa, niin se luonnollisesti kuluu vasemmasta reunasta.
....
Joo.. matkaa on kyllä tullut nyt ajettua ja vielä mummo tarakalla eikä isoa lujaa ollenkaan, saati sitten että olis radalle ehtinyt.
Eipä vaan moista toispuoleista kulumista ennen sattunut, onkohan tässä tullut wanhaksi
Lähetetty: 20 Elo 2012, 08:25
Kirjoittaja Snowman
Mrk kirjoitti:^ En nyt perkl ala uudenkarheeseen pyörään vaihtamaan laakereita
Siis eikö siihen ole takapyörän laakereita vielä vaihdettu?
Hmm katso ne laakerit..voit yllättyä. Omassa K8:ssa etuset meni alle 30tkm ja takaset n.35tkm..Ja on ollut tapauksia joissa laakerit menny alle 20tkm.
Lähetetty: 20 Elo 2012, 09:14
Kirjoittaja Mrk
Hämärästi muistelen jostain kyllä lukeneeni että laakeriongelmia on ollut näissä mutta luulin että gen1 vain :O
Pitänee tarkistaa tilanne, viimekertaa edellisellä kerralla kun takasen kaivoi irti oli renkaan pultti aika tiukka, laitoin rasvaa pulttiin ja viime kerralla pultti lähti normaalisti.
Vaan ompa heikkolaatuista kamaa jos näillä kilsoilla tai vähemmillä joutuu niitä vaihtelemaan
Edittiä: Joopa, takasessa ei klappia mutta etusessa senkin edestä
Edited By Mrk on 1345451925
Lähetetty: 20 Elo 2012, 13:57
Kirjoittaja Snowman
Noniin rupeaahan se kulkemaan sitten suoraan. hyvä ettei löytynynnä muuta.Vaistomaisesti korjaat että mopo kulkee suoraan kun etunen ei kulje.
Edited By Snowman on 1345460371