Sivu 1/2

Lähetetty: 09 Kesä 2012, 00:48
Kirjoittaja 109-1332102465
eli ostettu turbo busa!kulki ihan perkeleesti kunnes lisäruiskunboxi sekosi,nyt päivitetty boxi mutta ei pelitä!vetoja on niin maan perkeleesti mutta tasakaasulla ajo mahdotonta"rynnii ja rötää" nyt oltu yhteydessä ko turbokitin valmistajaan,toivottavasti apua löytyy.
nyt kysymys kuuluukin että minkälaisilla reguilla ja minkälaisilla paineilla siis polttoaine ootta noita vehkeitä ajellut??
tässä on nyt jo vähän kaikkea yritetty ruuvata!




Edited By miska72 on 1339192425

Lähetetty: 09 Kesä 2012, 02:40
Kirjoittaja gsxr
Malpassi ja 3bar bensanpaine. Käviskö paksulla?

Lähetetty: 09 Kesä 2012, 10:32
Kirjoittaja 109-1332102465
gsxr kirjoitti:Malpassi ja 3bar bensanpaine. Käviskö paksulla?
löin paine mittarin linjaan ja oli 4,5paaria,boschin säädin josta alipaine letku poistettu.säädin kolmeen baariin,kone käy paremmin mutta sama röpötys ongelma edelleen mutta korkeammilla kierroksilla ja lambdamittari sekosi täysin,näyttää ihan mitä sattuu.vetoja on kyllä kun antaa hanaa ja silloin mittarikin herää eloon ja käyrät on ihan normi alueilla.

Lähetetty: 09 Kesä 2012, 10:51
Kirjoittaja waiski10
Alusulaa odotellessa ;)

Lähetetty: 09 Kesä 2012, 10:56
Kirjoittaja snuggles
Joo, ei auta mennä muuttaan bensanpainetta jos on tarkoitettu toimimaan korkeammalla paineella, voi suuttimet loppua ja muutenkin olla liian laihalla koko alueella. Näitä ropleemia aikasemmin ratkoneet pitäisi auttaa.

Lähetetty: 09 Kesä 2012, 10:57
Kirjoittaja 109-1332102465
nostin painetta boxista pykälällä ykkösalueella,ei parannusta.nyt ns aivastaa ihan perkeleesti pikkuvaihteilla jossain miinus ahdon puolella.onko tää nyt sitten laihalla?

Lähetetty: 09 Kesä 2012, 11:08
Kirjoittaja 109-1332102465
skruuvasin vähän lisää paineita eli 3.3 kävin nyt sitten koeajamassa,lamba huiteli punaisella ja silloin röpötys alkaa jossain 0,1 ahdoilla.

Lähetetty: 09 Kesä 2012, 11:16
Kirjoittaja 109-1332102465
olisko nyt niin notta on suuttimet liian isot?

Lähetetty: 09 Kesä 2012, 11:41
Kirjoittaja jarim
Käytä säädettävänä.

Lähetetty: 09 Kesä 2012, 11:45
Kirjoittaja Jaku
Mikä boxi sekosi? Sininen, kapeampi ja pidempi kuin tupakka-aski? Panitko samanmoisen tilalle?

Nimim. sellaisella sinisellä alusulaa tehneenä :shocked:

Asiaan, ihmeellistä jos panit samanlaisen boxin kuin aiemmin oli ja aiemmin toimi. Arvot samat?

Lähetetty: 09 Kesä 2012, 11:58
Kirjoittaja turboman
miska72 kirjoitti:eli ostettu turbo busa!kulki ihan perkeleesti kunnes lisäruiskunboxi sekosi,nyt päivitetty boxi mutta ei pelitä!vetoja on niin maan perkeleesti mutta tasakaasulla ajo mahdotonta"rynnii ja rötää" nyt oltu yhteydessä ko turbokitin valmistajaan,toivottavasti apua löytyy.
nyt kysymys kuuluukin että minkälaisilla reguilla ja minkälaisilla paineilla siis polttoaine ootta noita vehkeitä ajellut??
tässä on nyt jo vähän kaikkea yritetty ruuvata!

Tasakaasulla ajettaessa lisäruiskut ei ole vielä toiminnassa. Vika on pyörän omissa ruiskuissa, ilmeisesti MAP tieto väärä. Onko alipaineletkutuksiin tehty muutoksia tai onko jokin letku irti.
Bensanpaineita ei pidä mennä muuttamaan , jos se on joskus tietylle paineelle säädetty.

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 12:24
Kirjoittaja 109-1332102465
sininen boxi.tietoa onko ep.n alueella ketään pätevää joka osais näitä säädellä?

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 13:31
Kirjoittaja kajbusa
miska72 kirjoitti:skruuvasin vähän lisää paineita eli 3.3 kävin nyt sitten koeajamassa,lamba huiteli punaisella ja silloin röpötys alkaa jossain 0,1 ahdoilla.
Huiteli punaisella ? siis laihalla vai rikkaalla?... omassa mittarissa molemmat alueet "punaiset"

Kai sä olet lisärikastusboxiin (siniseen) arvot (8 kpl paine/% arvoa) syöttänyt.

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 14:11
Kirjoittaja 109-1332102465
huitelee rikkaan punasella heti ahtojen alkaessa nousta.samalla alkaa nykiä jos ei anna kunnolla hanaa.tasakaasulla enimmäkseen laihalla ja missä sattuu.on lisätty rosentit ja paineet boxiin.

Lähetetty: 12 Kesä 2012, 23:54
Kirjoittaja 109-1332102465
turboman kirjoitti:
miska72 kirjoitti:eli ostettu turbo busa!kulki ihan perkeleesti kunnes lisäruiskunboxi sekosi,nyt päivitetty boxi mutta ei pelitä!vetoja on niin maan perkeleesti mutta tasakaasulla ajo mahdotonta"rynnii ja rötää" nyt oltu yhteydessä ko turbokitin valmistajaan,toivottavasti apua löytyy.
nyt kysymys kuuluukin että minkälaisilla reguilla ja minkälaisilla paineilla siis polttoaine ootta noita vehkeitä ajellut??
tässä on nyt jo vähän kaikkea yritetty ruuvata!

Tasakaasulla ajettaessa lisäruiskut ei ole vielä toiminnassa. Vika on pyörän omissa ruiskuissa, ilmeisesti MAP tieto väärä. Onko alipaineletkutuksiin tehty muutoksia tai onko jokin letku irti.
Bensanpaineita ei pidä mennä muuttamaan , jos se on joskus tietylle paineelle säädetty.

siis map tieto väärä?eli map anturissako kenties jotain häikkää?ap-letkujen muutoksista en tiedä mutta ainakaan itse en niistä mitään erikoista löydä,letkulähdöt ja liitokset on kyllä kaikki paikoillaan.ennen map anturia on t-haaroitettu yks suuntaventtiili josta on hiukan puhaltanut jotain mustaa huurua ulos.kone kyllä yskii ihan pirusti ainakin alakierroksilla jotta johtuisko siitä.
otin tuossa tuon painekotelon irti ja ekaks pisti silmään että oli kotelossa vettä ja lisäruiskun suuttimenpäätkin kuin sumutepullolla ruutattu.myös ahtoputkessa oli ihan silkkaa vettä.ja kyllä,on vesiruisku mutta vaikka maalliikko oonkin niin aattelis jottei sitä vettä nyt noin helvetisti pitäisi ko paikoissa olla.
läpät on ainakin noin silmämääraisesti suorat,nokea oli imukauloissa jonkin verran.
pyörä kävi myös penkissä,ja potkuakin on ihan kivasti,penkittäjän mukaan ahto ja seoskäyrä myös ihan ok.joopa joo,kerrankin jopo joka kulkee mutta kun aina ei voi ajella ns vedotpäällä.
ps ohjeet noihin bensanpaineisiin sain lisäruiskun boxin päivityksen yhteydessä.tiedä niistä sitten sen kummemmin.kun ei oo näistä ahdetuista kokemusta.ainakin käy paremmin noilla pikkupaineilla.
kyllä tässä kumminkin itelläkin alkaa sellainen kutina olla jotta vika on jossain muualla kuin lisäruiskussa.




Edited By miska72 on 1339535447