Sivu 1/2

Lähetetty: 20 Touko 2011, 17:31
Kirjoittaja 77-1295790350
Kyseessä vm. 05 busa ja ongelmana se että kiekat loppuu 9500rpm kohdalla. Pyörässä on akran kokoputkisto, gordonan sifter, powercommander, gipro vaihdenäyttö, speedohealer.

Kun kierrättää tuonne 9500rpm niin Fi-valo myös syttyy.

Kellään ideoita mikä tuon voisi aiheuttaa?

Lähetetty: 20 Touko 2011, 18:10
Kirjoittaja PRM75
Jos gipron atre, niin laita vitos kartta siihen.. Joku voi korjata jos en muistanut asiaa oikein.. Ite huomasin karttaa vaihtamalla et rajoitin tulee myöhemmin vastaan..

Lähetetty: 20 Touko 2011, 18:56
Kirjoittaja 97-1272371316
Nakkaa se power commanderi mäkeen niin loppuu ongelmat. Sitä ei tarvita busassa eikä gixxereissä, ei oo muuta kun vaivaa!!!

Lähetetty: 20 Touko 2011, 22:36
Kirjoittaja 77-1295790350
anykala kirjoitti:Nakkaa se power commanderi mäkeen niin loppuu ongelmat. Sitä ei tarvita busassa eikä gixxereissä, ei oo muuta kun vaivaa!!!
Kokeilin tuota GiPro säätöä ja sillä ei tosiaan vika hävinnyt. Itselläkin on seuraavana arvauksena että vika on commanderissa. Itsellä ei vain tietotaito riitä sen 'poistamiseen' koska ilmeisesti ei toimi niin että senkun nappasee piuhat irti.

Joka tapauksessa pitäisi ilmeisesti pyörän ecu käydä säädättämässä?

Lähetetty: 20 Touko 2011, 23:15
Kirjoittaja jarim
Kyllä se juuri niin toimii että nappaat vaan johdot irti ja yhdistät pyörän omat liittimet sitten toisiinsa. Tuon liittimet on tankin alla, isot pyöreät, kytkeytyy siis ruiskurungoilta johtosarjalle menevän liittimen väliin. EcuEditorilla säätöihin minun suositus.

Lähetetty: 21 Touko 2011, 08:48
Kirjoittaja 97-1272371316
Juurikin näin kannatan saamaa toimen pidettä :turbobusa:

Lähetetty: 21 Touko 2011, 10:36
Kirjoittaja 77-1295790350
Onko tuossa mitään pelkoa että seokset menee aivan päin helvettiä kun ottaa tuon commanderin pois välistä?

Pyörässä on aiemmin mainittujen 'tuunauksien' lisäksi yoshimuran nokat.

En usko että saan säätöaikaa ihan muutaman päivän sisään joten kannattaako pitää pc kiinni siihen asti vai ottaa heti pois käytöstä?

Lähetetty: 21 Touko 2011, 11:17
Kirjoittaja martti
Siis jos on vaan pctä säädetty eikä puututtu omaan boksiin yoshiboksilla,ni eiköhän se oo ihan tehtaan säädöissä,jos se vähän laihaala on niin tokkopa tuo mittään sulattaa vaikka onkii vähän kireemmät nokat,jos et nyt tolkuttomasti räimi ???

Lähetetty: 21 Touko 2011, 11:20
Kirjoittaja 77-1295790350
martti kirjoitti:Siis jos on vaan pctä säädetty eikä puututtu omaan boksiin yoshiboksilla,ni eiköhän se oo ihan tehtaan säädöissä,jos se vähän laihaala on niin tokkopa tuo mittään sulattaa vaikka onkii vähän kireemmät nokat,jos et nyt tolkuttomasti räimi ???
Hyvä tietää, pitää huomenna krapuloissa kokeilla ottaa toi pc pois välistä ja katsoa jos saisi sen ensi viikolla vietyä säädettäväksi.

Lähetetty: 21 Touko 2011, 12:21
Kirjoittaja martti
Vie se nyt sellaseen paikkaan säädettäväks missä säätö tehhään ecueditorilla eikä yoshiboxilla,säätö tarkempi ja pystyy vaikuttamaan muihinkin asioihin mm. poistamaa rajottimet,oliko se gen1,se pittää ottaa huomioon koska gen1jagen2 on erilaiset johtosarjat ja ohjelmat,Jarim tietää näistä ja vissiin paikoistakin missä voi säätää enemmän mitä mie :)

Lähetetty: 23 Touko 2011, 18:38
Kirjoittaja 77-1295790350
Nyt on pc otettu pois välistä ja ei ollut vaikutusta. Edelleen lyö rajoittimen 9500rpm-10000rpm välillä ja FI-valo alkaa palaa. Olisiko vinkkejä mistä alkaa etsimään vikaa seuraavaksi?

Onko olemassa jotain 'näppäinyhdistelmää' jolla saisi ruutuun tarkennuksen tuosta vikakoodista kun se FI-valo syttyy?




Edited By Maxxi on 1306165795

Lähetetty: 23 Touko 2011, 18:51
Kirjoittaja jarim
Se FI sinulle kertoo mikä sitä vaivaa. Eli kuskin penkin alta vasemman ahterin puolelta, rungon ja takakatteen välistä (jos joku fiksu ei jo aiemmin ole vetänyt sitä helpompaan paikkaan) löydät valkoisen 4-napaisen liittimen jossa on kumitulppa päässä ja johon tulee kaksi johtoa. Nuo kaksi johtoa kun yhdistät niin saat vikakoodin mittaristoon kellon paikalle. Eli tee näin: kaiva se liitin valmiiksi sinne kuskin penkin alle, ainakin itse jouduin joskus kaaaaauan sitten ekalla kerralla takakatteen irroittamaan että siihen pääsi käsiksi. Jätä kuskin penkin ruuvit irti ja käy vetämässä kierrokset sinne 9500-10000 väliin jotta FI syttyy. ÄLÄ VÄÄNNÄ VIRTOJA POIS (vikakoodi häviää aina kun virrat kääntää pois) vaan pysähdy ja yhdistä nuo kaksi johdonpäätä hyppylangalla siitä liittimestä ja kerro minkä vikakoodin antaa.

Oma veikkaus: joku C24-C27 väliltä, toisin sanoen kipinä vikaa --> tulpat kaput ja vaihtoon... :;):

Lähetetty: 23 Touko 2011, 19:00
Kirjoittaja martti
Nii kyllä se tulloo sieltä ilman katteen irrottamista kun aikasa räpeltää ja varovasti taivuttaa katetta :oops:

Lähetetty: 23 Touko 2011, 19:36
Kirjoittaja 77-1295790350
Nyt on vikakoodit luettu ja C24 ja C27 oli viat mitä antoi.

Jenkkien foorumilta seuraavat selvitykset:

c24 ignition signal, coil #1 for rear cylinder

c27 ei löytyny mitään vastausta, eli tulpat vaihtoon ja kokeillaan josko sieltä löytyisi vika.

Mitäs tulppia muuten suositellaan busaan?

Lähetetty: 23 Touko 2011, 19:47
Kirjoittaja jarim
Kappas, ei mennyt veikkaus vikaan. :)

C24 = 1. pytyn sytytysvika
C25 = 2. --"--
C26 = 3. --"--
C27 = 4. --"--

NGK CR9E on vakiot, NGK CR9EIX iridiumit. Itse olen tuollaisia Iridiumeja käytellyt usiamman setin.




Edited By jarim on 1306169337