Sivu 1/1

Lähetetty: 07 Touko 2011, 18:47
Kirjoittaja Henkka
Nyt ei enään tiedä mikä vika bussiin tuli. Tein normaalia huoltoa eli vaihdoin öljyt ja suodattimen, ilmansuodattimen sekä tulpat. Huollon tehtyä pyörä käyntiin ja käynti päin persettä. No ajattelin että tulpan johdot väärinpäin mutta oikeinhan ne oli joten ajattelin kokeilla toisia tulppia jos vaikka ekassa satsissa olisi ollut yksi huono. Mutta tilanne ei muuttunut mihinkään.
Eli pyörä ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan. Kaasua käänätessä käynti on ihan oikein mutta taas tasa kaasua ei onnistu pitämään kun kierrokset soutaa miten sattuu.
Missä vaan mahtaisi olla vika?
Kuitenkin ennen tuota hulto touhua pyörä kävi ihan oikein, että jotain siinä nyt tuli mokattua, mutta mitä?

Kiitos avuista jo etukäteen.




Edited By Henkka on 1304783277

Lähetetty: 07 Touko 2011, 19:14
Kirjoittaja Kujo
Map anturi. Letku irti, pistoke irti tai jotain vastaavaa. Se on siis siinä ilmaboksin vas. takareunassa.

Lähetetty: 07 Touko 2011, 22:38
Kirjoittaja Henkka
Ne on tullu kyllä tarkistettua. Kaikki mitkä irti olen ottanut olen takaisin kiinni laittanut.

Lähetetty: 07 Touko 2011, 23:07
Kirjoittaja Kujo
Tarkista vielä uudemman kerran.

Lähetetty: 07 Touko 2011, 23:17
Kirjoittaja jarim
Tai ota se sähköliitin IAP anturista irti ja katso paraneeko käynti. Siitä syttyy FI mutta se osaa tuossa tapauksessa käyttää "backuppina" olevaa TPS karttaa ja käy ihan ok. Jos käynti tuolla paranee niin alipainetieto IAP anturille on perseellään.

Niin siis IAP = MAP, selvyydeksi.




Edited By jarim on 1304799594

Lähetetty: 07 Touko 2011, 23:36
Kirjoittaja Henkka
jarim kirjoitti:Tai ota se sähköliitin IAP anturista irti ja katso paraneeko käynti. Siitä syttyy FI mutta se osaa tuossa tapauksessa käyttää "backuppina" olevaa TPS karttaa ja käy ihan ok. Jos käynti tuolla paranee niin alipainetieto IAP anturille on perseellään.

Niin siis IAP = MAP, selvyydeksi.
Tuota pitää huomenna kokeilla.

Lähetetty: 07 Touko 2011, 23:57
Kirjoittaja janne
itellä vasta kävi noin, käy niiku tulpan johot väärässä järkässä = mapista letku irti. :1087

Lähetetty: 08 Touko 2011, 10:22
Kirjoittaja Henkka
Näinhän se meni. Mapin letku oli tullut laitettua kiinni sinne ilmanputsarikotelon pohjassa olevaan systeemiin :1087
Kaikkea sitä näemmä sattuu :p

Iso kiitos avusta :respekt:

Lähetetty: 21 Touko 2011, 20:49
Kirjoittaja BaTTman
Mikäs vois olla vikana, kun saman homman tein ja sama vika ilmeni...
Se letku kyllä menee MAPille/IAPlle. Liittimen kun ottaa irti niin busa kehrää kuin kissa :O .
Kaikki muut letkut ja liittimet on tarkistettu pariin kertaan ja tuo IAP vähintään viiteen kertaan...

Lähetetty: 21 Touko 2011, 21:29
Kirjoittaja jarim
Alipainetieto on jostain syystä poskellaan jos käy hyvin IAP anturin liitin irrotettuna. Tarkista vielä kerran että IAP:lle menee nimenomaan letku joka yhdistyy kaikilta neljältä ruiskurungolta yhdeksi. Ja sitten että ko. letku ei ole lytyssä mistään. Syttyykö FI jos annat kaasua pyörän käydessä huonosti? Tyhmä kysymys mutta eihän rungon vieressä olevalle ilmanpaineanturille mene mitään letkua? Siinäkin on samanlainen letkun paikka mitä IAP anturissa.

Lähetetty: 22 Touko 2011, 11:21
Kirjoittaja BaTTman
No näinhän se meni. Prkl harlikkamiäs oli pistäny letkut väärinpäin. Tosin empä sitä itsekkään huomannut kun tarkistelin... :baaa:
Kyl sie oot guru Jari :bowdown:

Lähetetty: 22 Touko 2011, 12:41
Kirjoittaja 83-1175441819
Aina kannattaa irrottaessa painaa mieleen tahi laittaa paperile missä järjestyksessä purkaa ja tekee mitäkin tai hyvä vinkki on että ottaa digikuvan,,,,