Sivu 1/1
Lähetetty: 27 Huhti 2011, 20:19
Kirjoittaja jsalok
Morjens tännekkin foorumille pitkästä aikaa.
Eipä ole tullut ainakaan pariin vuoteen käytyä täällä. Enemmän viihtynyt fillarifoorumilla... :p
Laittelin tuossa viikko sitten akun kiinni ja laitoin käyntiin ekaa kertaa talven jälkeen. Sitten seisoi pari päivää eikä enää jaksanut pyöräyttää konetta. Oletin että akku taas mennyt ja hain tänään uuden. Ihan samaa tekee. Ei jaksa pyöräyttää kokonaista kierrosta...
Kaapeleilla lähti käyntiin ja kävin tankkaamassa (sammuttamatta) uutta bensaa tankkin. Omalla akulla ei kuitenkaan jaksa pyörittää ollenkaan.
Muutakin omituisuuksia oli... Jätin käymään pihalla vähäksi aikaa ja yhtäkkiä lämmöt nousi. Tuuletin ei käynnistynyt ennenkuin sammutin ja laitoin virrat uudestaan päälle.
Oisko hyviä neuvoja mitä puuhastelisin ensiviikonloppuna kun vaimo päivystää?
Vai pitääkö taas lähteä fillarilenkille...
- JSalok -
Lähetetty: 28 Huhti 2011, 00:28
Kirjoittaja Kujo
No se sun uus akku on fiasko. TAI tuo lämpömittarin sekoilu viittais maattopuolen ongelmiin, onhan (-) -napa kunnolla kiinni. Tietty lataus kannattaa tarkistaa myös.
Lähetetty: 28 Huhti 2011, 10:32
Kirjoittaja MGa
Mikä vuosimalli sulla on?
Mulla teki -99 Bussi tuota kun oli jännitteensäädin kärähtäny ja tuhos uudetkin akut aikas nopeesti...
Muistelisin et ekoissa vuosimalleissa oli noissa jännitteensäätimissä tai niiden kontakteissa ollu jotain ongelmaa.
Service manuaalista pitäis muistaakseni löytyä ohjeet miten sen voi tsekata.
Edited By MGa on 1303976000
Lähetetty: 28 Huhti 2011, 11:52
Kirjoittaja jsalok
Vuosimalli on -01. Pitääpä kaivaa komerosta tuo huoltomanuali ja alkaa tutkiskelemaan.
Sillä on viime vuosina ajettu niin vähän että ehkä ne maadoituksetkin on päässyt hapettumaan.
- JSalok -
Lähetetty: 03 Touko 2011, 09:28
Kirjoittaja jsalok
Kujo taisi olla oikeassa
vähän käytin maajohtoa irti rungosta ja sille vähän hiekkapaperia niin jo lähti taas käyntiin niin kuin aina ennenkin. otin sitten sille vaihdenäytölle sähköt valokatkaisijan takaa.
ja mitä vikaa tuossa nyt voisi ollakkaan kun on vain 59 tkm ajettu. vähän eri lukemat kuin jarim:llä mutta sehän onkin tullut pari kuukautta aikaisemmin suomeen... 
- jsalok -
Lähetetty: 03 Touko 2011, 09:34
Kirjoittaja jarim
Purkaisit usiammin niinku minäki niin ei pääse liitokset hapettumaan... :laugh:
Lähetetty: 03 Touko 2011, 10:08
Kirjoittaja CormaX
Gen1 on muuten helppo purkaa vaikka huvikseen...
kaverin gen2 katteiden purku oli tuskaa, kun ei yhtään tiennyt kuinkan ja miten niitä väänellään irti
omaa k1:sta purkaan nakuksi esim. täydellisen pesun takia, samalla tulee tarkasteltua ne paikat johon muuten ei näe...akun otan talvella irti ja latailen sitä silloin tällöin, jatkuva lataus pilaa akun 
Lähetetty: 03 Touko 2011, 10:33
Kirjoittaja tetsa
Kertokaas tyhmälle miks noit akkuja pitää lataa pitkin talvea?
ite otan piuhat irti akusta syksyllä ja keväällä lataan ennen käyttöön ottoa perinteisellä autolaturilla 1,5 tuntia. orkkis akku kesti 7 vuotta.
Edited By tetsa on 1304408096
Lähetetty: 03 Touko 2011, 10:37
Kirjoittaja CormaX
Lähetetty: 03 Touko 2011, 10:46
Kirjoittaja 76-1271688384
Kuvalla myyjä väitti uutta akkua hakiessani että nykyään olis mopo-/akkuvalmistajien suositus että korkeintaan 3 viikkoa seisontaa lataamatta/käyttämättä konetta. ei oo suunniteltu pidempään seisottamiseen.
Lähetetty: 03 Touko 2011, 10:51
Kirjoittaja CormaX
Joo pitää paikansa! jos seisotan mopoa 2 viikkoa tekemättä mitään, niin nihkeesti pyörittää...jos olenkaan 
EDIT: Eikä mun akku ole niitä halpa-akkuja.
Edited By CormaX on 1304409178
Lähetetty: 03 Touko 2011, 20:37
Kirjoittaja Kujo
jsalok kirjoitti:Kujo taisi olla oikeassa

vähän käytin maajohtoa irti rungosta ja sille vähän hiekkapaperia niin jo lähti taas käyntiin niin kuin aina ennenkin. otin sitten sille vaihdenäytölle sähköt valokatkaisijan takaa.
ja mitä vikaa tuossa nyt voisi ollakkaan kun on vain 59 tkm ajettu. vähän eri lukemat kuin jarim:llä mutta sehän onkin tullut pari kuukautta aikaisemmin suomeen...
- jsalok -
Pikku detalji: maajohdon tulee olla kiinni moottorissa, ei rungossa. ei heti uskois, mutta tuolla on oikeasti merkitystä.
Lähetetty: 04 Touko 2011, 08:28
Kirjoittaja jsalok
Jep. siis moottorissahan se onkin kiinni. näppihäiriö... :p