Sivu 1/5

Lähetetty: 22 Heinä 2008, 19:49
Kirjoittaja PRM75
Osaisko joku kertoa mistä johtuu ajoittain nykiminen kakkosella? Aina toisinaan kunnon kiihdytyksessä kakkosvaihteella nykii niinku ois rattaasta hampaita poikki..

Lähetetty: 22 Heinä 2008, 20:09
Kirjoittaja 75-1187156395
Jos se on ihan kunnon rykimistä niin kyllä se kakkonen taitaa loikkia.(kytkentä pinnat pilalla) Älä kiusaa sitä vaihdetta enempää, rattaat ainakin menny, siirtäjä 90% varmuudella ja rummunkin saa jos ko. vaihdetta rääkkää.

Lähetetty: 22 Heinä 2008, 22:44
Kirjoittaja PetriK
Hieman kuulostaa siltä että olisi vaidettu vaihteita ilman kytkintä tai takarengas sutien. Aiheesta tuli kirjoitettua tänne alkukesästä vaihteistoremonttiin liittyen jonkinmoinen tarina - löytynee täältä pienellä etsimisellä.

Edit, tässähän tämä: http://www.busanistit.org/foorumi....istottu

Jenkeissä kunnostavat nuo vaihteistot hiomalla pitopinnat viistoon ja vaihtavat vain tuon siirtäjähaarukan. Jos löytyisi jostain paikka jolla on koneet hiomiseen niin ton mun vanhan vaihteiston voisi laittaa sinne viistottavaksi ja laittaa sen uusiokäyttöön.

Isoin homma korjaamisessa on koneen irroittaminen rungosta, loppu on helppoa - jos on varavaihteisto heittää suoraan sisään.




Edited By PetriK on 1216756090

Lähetetty: 23 Heinä 2008, 00:54
Kirjoittaja PRM75
Just. Olipas huonoo kerrottavaa asiasta.. prkl.. :wtf: Voisko millään olla joku muu vika kun se ei aina vaivaa?

Hyvinhän tuo alko busailu sitten mulla. Keväällä kawaleiristä siirryin bussikuskiks, ja nyt jo vaihde remppaan pitää rueta.. Onks ne yleensäkki ottaen noin heikkotekosia noi vaihdeosat vai onko mulla vaan ns. maanantai kappale? :pääseinään:

Lähetetty: 23 Heinä 2008, 02:20
Kirjoittaja Jaakko
Peter75 kirjoitti:Onks ne yleensäkki ottaen noin heikkotekosia noi vaihdeosat vai onko mulla vaan ns. maanantai kappale? :pääseinään:
jos laatikkovika niin vaihtovirheestä todennäköisesti aiheutunut. ei ne heikkouttaan hajoo. jollei tehoja ole paljon

Lähetetty: 23 Heinä 2008, 07:12
Kirjoittaja mibusa
Jaakko kirjoitti:
Peter75 kirjoitti:Onks ne yleensäkki ottaen noin heikkotekosia noi vaihdeosat vai onko mulla vaan ns. maanantai kappale? :pääseinään:

jos laatikkovika niin vaihtovirheestä todennäköisesti aiheutunut. ei ne heikkouttaan hajoo. jollei tehoja ole paljon
näin on..nimimerkillä laatikko ja lohkotkin paskaksi talven "testailuissa"..

Lähetetty: 23 Heinä 2008, 07:31
Kirjoittaja Jorgos
Peter75 kirjoitti:Just. Olipas huonoo kerrottavaa asiasta.. prkl.. :wtf: Voisko millään olla joku muu vika kun se ei aina vaivaa?

Hyvinhän tuo alko busailu sitten mulla. Keväällä kawaleiristä siirryin bussikuskiks, ja nyt jo vaihde remppaan pitää rueta.. Onks ne yleensäkki ottaen noin heikkotekosia noi vaihdeosat vai onko mulla vaan ns. maanantai kappale? :pääseinään:
Kyllä se noilla oireilla on 99% tuo "poikien" mainitsema vika. Viime talvena oli vanha busa (K2) levällään tuon takia jos et tee-se-itse miehiä niin n.+/-2000€ töineen ja kamoineen. :( ja jos käytät kauan "puolikuntoisena" niin voipi tulla lisäkustannuksia rikkinäisen siirtorummun takia.

Lisäkeskustelua

Kujo tietää noista asioista paljon.

Lähetetty: 23 Heinä 2008, 12:05
Kirjoittaja PRM75
On täytynyt olla vanhaa vikaa edelliseltä omistajalta koska ei laatikko muutamalla "varattu" kurahduksella mene tollaiseksi, on 2005 ja ajettu vajaa 28000km. Kauanko muuten liikkeillä on takuuajat käytetyillä pyörillä ostopäivästä? Ja osaako joku kertoo mistä sais koneen räjäytyskuvat ni ei tarttes kantapään kautta rueta opetteleen koneen purkua / kasausta?

Lähetetty: 23 Heinä 2008, 12:45
Kirjoittaja marabusa
Hayabusa 1999_2003_service_manual esim. täältä,
manuaali




Edited By marabusa on 1216806479

Lähetetty: 23 Heinä 2008, 20:41
Kirjoittaja max69
Voi olla vähän :offtopic: mutta HAULLA EI löytynyt apuja omaan ongelmaan. 6 vaihteella ajettaessa meno on ei ehkä niin nykivää mutta aaltoilevaa.Tulee hetkittäin sellaisia "teho piikkejä". Tapaus ei ole sidonnainen nopeuteen,kierroksiin tai olosuhteisiin. 5 tai 4 ajettaessa samaa tai hiljaisempaa vauhtia ei tuota tapahdu. Vain 6 vaihteella.
Pyörä vm -99 aj. 49th tehty airbox modi, putket,pcIII,KN vapari. 4th sitten laitettu se kakan laatikko ja alle 500km vaihdettu tulpat, öljyt, säädetty venat ja läpät. Joten oisko jollain antaa vinkkiä mistä moinen. Tuota tapahtui jo ennen tuota säätöä/huoltoa muttei ennen laatikko remppaa??

Lähetetty: 24 Heinä 2008, 18:54
Kirjoittaja 112-1180541562
Omassa laitteessa oli alkukesästä ihme nykäys n. 2500 rpm kohillla. Säädön yhteydessä vika löytyi commanderista, joka poimi jostain ihme syystä aivan sattumanvaraiset kierrokset ja aina samoilla kohdin. Eli polttoainekartta meni samalla vituroilleen ja se aiheutti nykäyksen. Mutta mulla siis pyörään asennettu jälkeen päin power commander, jossa vika oli. Vika ilmeni selvimmin pienillä vaihteilla ja tasakaasulla ajettaessa.

Lähetetty: 26 Heinä 2008, 00:39
Kirjoittaja max69
Juu täytyykin koittaa jos repis koko PC.n per c c.een ???
Meinaan jos sillä asettuu niin mahdollisimman vakkariks kasaan takas, kyllä silläkin suomen teillä pärjää.
Niin ja terveiset HEINOLLE :pylly:

Pc irrotettu ja ei ainakaan äkisti tuntunut auttavan?
Voisko tuo óm boxi olla jotenkin sekaisin, tuskin tuo mekaaninen vika on.




Edited By max69 on 1217146226

Lähetetty: 28 Heinä 2008, 17:26
Kirjoittaja 112-1180541562
Koita vielä ilman giproa tms jos sulla on sellainen. Sitä mulla koitettiin ensin ennen kuin vika lopulta löytyi PC:stä.

Lähetetty: 28 Heinä 2008, 18:30
Kirjoittaja max69
Nyt ei muuta kiinni kun Kn suodatin ja putket :angry:
Sama meno jatkuu. Rupee hajoo kohta pää. Kohtuu paljon ollu ongelmia tän mopon kanssa kun vertaa entisiin. Täytyy toivoa ettei usko lopu ja täytyis vaihtaa merkkiä :wtf:

Niin ja terkut HEINOLLE :pylly:

Lähetetty: 28 Heinä 2008, 21:48
Kirjoittaja PetriK
Kuutosella pintakaasulla nykivää vai täyskaasulla kiihdytettäessä ?

Jos pintakaasu niin ei muuta kuin säädettäväksi johonkin missä osaavat laittaa kuntoon.