Sivu 1/1
Lähetetty: 06 Heinä 2009, 14:02
Kirjoittaja Rasputin
Tps anturin säätö ei pysy kohdallaan ja on hankala säätää. Voiko anturi olla rikki?
Vika ilmaantui pari päivää sitten että, ajossa kierrosten laskeutuessa hiljalleen alas noin 6300rpm moottori sammuu hetkeksi.
Säädin tps kohdalleen ja vika parani hetkeksi, anturin säätö ei pysy kohdallaan kuin hetken aina.
Huomasin myös että paikoillaan ollessa kierrokset kun ovat noin 3000rpm niin ne nousevat yhtä äkkiä 4000rpm mistä tämä johtuisi?
Pyörä on vm:1999 ja ajettu 50000km.
Edited By Rasputin on 1246878207
Lähetetty: 06 Heinä 2009, 18:57
Kirjoittaja jarim
Onko pyörässä Powercommanderia tms?
Lähetetty: 06 Heinä 2009, 21:41
Kirjoittaja Rasputin
Vika löytyikin seisontatuen anturista. Ajossa jalka tärisi alas ja pyörä sammui tarkalleen aina samalla kierrosluvulla.
Mutta silti tps säätö on hankala tehdä. Pyörässä ei ole commanderia. Ainoastaan speedohealer ja tre, joitten ei pitäisi vaikuttaa asiaan?
Lähetetty: 06 Heinä 2009, 22:21
Kirjoittaja jarim
Rasputin kirjoitti:Vika löytyikin seisontatuen anturista. Ajossa jalka tärisi alas ja pyörä sammui tarkalleen aina samalla kierrosluvulla.
Mutta silti tps säätö on hankala tehdä. Pyörässä ei ole commanderia. Ainoastaan speedohealer ja tre, joitten ei pitäisi vaikuttaa asiaan?
Heh, minulla oli sama vika, arvaa etsinkö pitkään!
Sen jalan kun rasvaa kunnolla ja pitää liukasliikkeisenä niin ei tule tuota vikaa.
TPS:n säätö on todella herkkä. Säätö pitää tehdä pyörän käynnissä ollessa ja yrittää saada täsmälleen siihen keskelle sillä välillä missä viiva menee ylös tai alas. ECUEditor muuten auttaa säätöä, siinä kun kaasu kiinni avauksena on 0.6 niin on kohdillaan. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lähetetty: 07 Heinä 2009, 00:16
Kirjoittaja Jaakko
Rasputin kirjoitti:Ainoastaan speedohealer ja tre, joitten ei pitäisi vaikuttaa asiaan?
kui tre jos mopo on -99?
Lähetetty: 07 Heinä 2009, 09:09
Kirjoittaja Rasputin
Entisen omistajan laittama, mietin asiaa itsekin joskus että miksi...
Lähetetty: 07 Heinä 2009, 16:26
Kirjoittaja 72-1214630696
Kaikki busat ovat jollaintavalla tehtaan tehorajoittamia pelejä.
Vuosimalleissa -99 ja -00 ei ollut huippunopeutta rajoitettu kuten ei ollut muissakaan merkeissä tuolloin. Vuoden 2000 aikana valmistajat sopivat vapaaehtoisesti 300km/h rajoituksen, kun toisaalla oli uhkana EU:n puuhaama hanke rajoittaa pyörien nopeus 250km/h.
TREn (Timing Retard Eliminators) historia alkaa kun käyttäjät huomasivat tehorajoituksen pienillä 1-3 vaihteilla ajaessaan pyöriä penkissä. Täydet tehot olivat käytettävissä vain isoilla 4-6 vaihteilla. Tuohon keksittiin konsti huijata vastuksella boxia luulemaan että vaihdelaatikko on kokoajan kuutosella, jolloin saatiin täydet tehot myös pikkuvaihteilla. Ivan niminen kaveri teki siitä Ivan's TRE busineksen laittamalla liittimet ja riittävästi katetta ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kun vuonna 2001 tuli myyntiin huippunopeusrajoitettuja pyöriä, niin Ivan muutti ko vastuksen arvoa vastaamaan viitosvaihdetta, jossa nopeusrajoitusta ei ollut ja pyörä kulki yli 300km/h kuutosvaihteella.
Lähetetty: 07 Heinä 2009, 19:16
Kirjoittaja PetriK