Sivu 1/2
Lähetetty: 14 Touko 2007, 21:05
Kirjoittaja kartsap
Elikäs jarruttaessa vähän voimakkaammin pelkällä etusella
alkaa eturengas nypyttämään...vikamahdollisuuksia varmaan
useitakin?
Ei kai sentään Levyt kierot?Jarrunesteitä ei tietääkseni ole
vaihdettu,jarruletkutkin on sitä aitoa ja alkuperäistä gummia,
palat alkuperäiset.
Niin Busa 2004 ajettu 15.000km, aikasemman omistajan mukaan rauhallista ajoa!!!
Mistä kannattas alottaa tutkiminen , nesteet ohjekirjan mukaan 4.v, välein vaihtoon.
Lähetetty: 14 Touko 2007, 21:20
Kirjoittaja 86-1136476978
kartsap kirjoitti:Elikäs jarruttaessa vähän voimakkaammin pelkällä etusella
alkaa eturengas nypyttämään...vikamahdollisuuksia varmaan
useitakin?
Ei kai sentään Levyt kierot?Jarrunesteitä ei tietääkseni ole
vaihdettu,jarruletkutkin on sitä aitoa ja alkuperäistä gummia,
palat alkuperäiset.
Niin Busa 2004 ajettu 15.000km, aikasemman omistajan mukaan rauhallista ajoa!!!
Mistä kannattas alottaa tutkiminen , nesteet ohjekirjan mukaan 4.v, välein vaihtoon.
Ei ko. havaintoa Busalla. MUTTA ZZR-1200 Kasawikalla (vm 2002 ) ko. vika ilmeni. Syyksi paljastuivat kierot jarrulevyt (vaihdettiin takuuseen). Vaikka ensin ajateltiin eturengasta, joka oli "palakuvioinen" ja kului epätasaisesti. Tämä kulumisilmiö on tuttu kyllä Busastakin, mutta ei ole aiheuttanut nypytystä.
Rauhallisesta ajosta en tiedä, mutta Kawalla olin tosin kerran joutunut liikenteessä jarruttamaan oikein miesmäisesti.
Kommentoikaa te, joilla enempi kokemusta. Mulla Busassa (vm 2005) vasta 15000 km.
Lähetetty: 14 Touko 2007, 21:23
Kirjoittaja jarim
Tarkistapa että levyt ei ole jumissa, ts. kun otat molemmista reunoista kiinni ja kääntelet levyä eteen ja taakse pyörimissuunnassa niin levyn pitäisi liikkua hieman, kelluvat kun ovat. Jarrupalojen vaihto voi myös auttaa. Ja satuloiden huolto (jarrumäntien puhdistus ja rasvaus).
Ja kyllä ne levyt tai toinen niistä voi olla kiero, nimimerkillä kokemusta on...
Edited By jarim on 1179167065
Lähetetty: 14 Touko 2007, 21:45
Kirjoittaja kartsap
Kiitos vinkeistä.Kokeillaan lähteä niistä liikkeelle.
Etukumi on Bt56:nen jolla ei tosin ole paljon ajettu,
se on ollut hyllyllä jonkun vuoden tässä välillä.
Kävin vieläpikku ajolenkin testaamassa ja tuntui, ettei
ensimmäisillä jarrutuskerroilla nypytystä ole niin paljon,
kun muutaman kerran jarruttaa niin vika pahenee.
..................................................................
Nonniin ja vasemman etuiskarin stefaki alkoi vuotamaan.
Pajareissua pukkaa, kun vaan jostain ajan sais kohtuu pian.
Lähetetty: 14 Touko 2007, 22:18
Kirjoittaja 107-1089231881
Tarkista laakerit samalla kertaa, nekin voi aiheuttaa nypytystä jarruttaessa
Lähetetty: 15 Touko 2007, 14:39
Kirjoittaja Tase
jarim kirjoitti:Tarkistapa että levyt ei ole jumissa, ts. kun otat molemmista reunoista kiinni ja kääntelet levyä eteen ja taakse pyörimissuunnassa niin levyn pitäisi liikkua hieman, kelluvat kun ovat. Jarrupalojen vaihto voi myös auttaa. Ja satuloiden huolto (jarrumäntien puhdistus ja rasvaus).
Ja kyllä ne levyt tai toinen niistä voi olla kiero, nimimerkillä kokemusta on...
Mulla kans viime kesänä nypytti jarrut... Käynti Kemorasa ja kovaa ajoa... Loppu nypytys. Ilmeisesti oli ne jarrulevyt hiukan jumissa ja irtosi kovissa jarrutuksissa..
Eli kovaa ajoa
Lähetetty: 15 Touko 2007, 19:54
Kirjoittaja -Artsi-
kartsap kirjoitti:Etukumi on Bt56:nen jolla ei tosin ole paljon ajettu,
se on ollut hyllyllä jonkun vuoden tässä välillä.
Veikkaan tätä syylliseksi. Kumi kulunut aalloille.
Lähetetty: 15 Touko 2007, 20:09
Kirjoittaja waiski10
tai sitten jarrulevyn runko vääntynyt rengastyön yhteydessä.
Lähetetty: 15 Touko 2007, 20:12
Kirjoittaja 84-1131181311
waiski10 kirjoitti:tai sitten jarrulevyn runko vääntynyt rengastyön yhteydessä.
Osallistutaan veikkaukseen. Jarrulevylukko unohtunut kiinni ja lyönyt satulaa vasten ja edelleen vääntänyt levyn..
Lähetetty: 15 Touko 2007, 22:06
Kirjoittaja 83-1175441819
Veikkaisin kieroja levyjä,,en tiedä,,,
Laitoin ite sintterit ja kovaa jarrutusta niin pieneni,,mut ei kuiteskaan vielä loppunut,,
Saatan olla väärässäkin,,toi laakeri hommakin vois olla tsekkauksen arvoinen,,tai sit jotain muuta,,,
Lähetetty: 15 Touko 2007, 23:52
Kirjoittaja busapappa2
Tai sitten siellä on vaan jouset kuoleentunnu ja "uiva" levy/satula tsydeemi nypyttää. Mulla kuulu sellanen plomps, plomps, plomps jne. ainakun teki nopeen sarjan jarrutuksii tai pyörä putos kivetykseltä kadulle . Kyllä jumankauta vikaa ettin..........
Sit kerra otin vasemmasta satulasta ja levystä kii ja lyösä löyty . Ääni alkoi, kun etupää oli auki, vaihettiin Stefa ja palat . Äänestä ei tartte välittää "KUULEMMA" tyyppioire ?? Ei kuulemma aiheuta mittää ! Sillonkun Jarrut on kii on etupää yhtä puuta, mutta muuten on vasemman levyn ja Jarrusatulan välissä vähä väljää . :p
Edited By busapappa2 on 1179262399
Lähetetty: 16 Touko 2007, 19:53
Kirjoittaja kartsap
Kiitos vinkeistä, eiköhän näillä yksi vapaapäivä saada kulumaan jarruhuollon
parissa;iskareiden stefojen/oljynvaihto jäänee vielä seurantaan.
Lähetetty: 05 Touko 2008, 15:33
Kirjoittaja MGa
Onko kellään tietoa mitä maksaa uudet etulevyt?
Ja myös etulokarin hinta kiinnostaa siis tarkoitan nyt virallisia osia.
Lähetetty: 06 Touko 2008, 23:55
Kirjoittaja 103-1116517908
MGa kirjoitti:Onko kellään tietoa mitä maksaa uudet etulevyt?
Ja myös etulokarin hinta kiinnostaa siis tarkoitan nyt virallisia osia.
ihan vitusti! osta ennemmin jotku piparilevyt jos tarvetta vaihtaa löytyy. Tai kysy Kujolta alkuperäisiä vähän ajettuja, sillä ainakin jossain välissä oli niitä hyllyssä.
Lähetetty: 07 Kesä 2008, 17:49
Kirjoittaja 106-1186693552
Moi
Mitkä mahtaa olla Busan etupään laakereiden tyypi ja numero ?
tartte näät vaihtaa .
ps Ostaisin sellaiset laakerikaupasta jos löytyisi.