Sivu 1/1

Lähetetty: 12 Loka 2007, 01:20
Kirjoittaja 80-1184767794
juu elikkä tuli sitten viissiin väännettyä liian kowwoo kun toi viimistä tulppaa laittaessa ne pirun kierteet katkes sisälle ja tulppa pyörimään tyhjää..........vue viddu.. millä ne kirteet sieltä nyt pois suap?

Lähetetty: 12 Loka 2007, 06:37
Kirjoittaja 107-1089231881
Harmi homma :(
Paikka on niin paha että mahdollisten lisä vahinkojen välttämiseks ottaisin mosan irti ja kannen työpöydälle.

Lähetetty: 12 Loka 2007, 10:02
Kirjoittaja rosmo
Tulevien älyttömyyksien välttämiseksi suosittelen momenttiavaimen hankintaa ja käyttöä. Tulpan kiristysmomentti on 11 Nm. Sen vääntää 'ähkäsymomentilla' yli, ennen kuin ehtii edes ähkästä...

Lähetetty: 12 Loka 2007, 12:41
Kirjoittaja 80-1184767794
vue ##### kävi mäihä! sain sen sieltä varovasti tasapiä meisselillä kierrettyä ulos.....täytyy kyl olla varovaisempi vastedes huhhahhei!!!!

Lähetetty: 12 Loka 2007, 13:09
Kirjoittaja Jone
Peterminator kirjoitti:vue ##### kävi mäihä! sain sen sieltä varovasti tasapiä meisselillä kierrettyä ulos.....täytyy kyl olla varovaisempi vastedes huhhahhei!!!!

Tulppa siis katkesi kahteen kappaleeseen ja kierre jäi sisään? Erikoisempi homma. Tais olla momenttia aika hyvästi takana? Hienoa, että sait pois noin helposti!

Lähetetty: 12 Loka 2007, 13:51
Kirjoittaja 80-1184767794
juu,eilen pikku kaljoissa tuli väännetyä se vimonen tulppa liian kireeks, jaäi tosiaan se tulpankierre sinne sisään...mut onnex...onnex lähti nyt irti sit hehe

Lähetetty: 12 Loka 2007, 14:14
Kirjoittaja Jone
Peterminator kirjoitti:juu,eilen pikku kaljoissa tuli väännetyä se vimonen tulppa liian kireeks, jaäi tosiaan se tulpankierre sinne sisään...mut onnex...onnex lähti nyt irti sit hehe

Melko kestävät on siis kierteet kannessa, kun tulppa korkkaa ensin. Tulipa tuokin nyt sitten empiirisesti osoitettua. :D

Lähetetty: 13 Loka 2007, 09:00
Kirjoittaja 107-1089231881
hmm.. kävispä mullakin tollainen munkki joskus ongelma tilanteissa.
Kannattas kävästä lottoomassa, tänään vielä ehtii.... :D

Lähetetty: 13 Loka 2007, 11:11
Kirjoittaja Agostini
:thumbup: Lottoo vetämään my man.... :mosh:

-A-

Lähetetty: 13 Loka 2007, 14:01
Kirjoittaja 80-1184767794
hahahaa :D

Lähetetty: 06 Joulu 2007, 21:45
Kirjoittaja 66-1190359888
Itel kävi tänään samanlailla! Tulpan kierteet katkes sisälle vaik väänsin oikeen tulppa paketin kyljes olevan asteen mukaan ja sinne se silti katkes, ja oli myös tuo viimeinen tulppa :angry: :thumbdown:

Lähetetty: 04 Maalis 2009, 16:11
Kirjoittaja 74-1210852268
:glare: Täällä sama homma! Viime viikonloppuna venojen tarkastus ja tulppien vaihto. NGK:n tulpasta kierre poikki ja tulppa kahteen palaan. Vastakierretapilla taiteilemalla kierre ylös ja uutta tulppaa ostamaan. "ranne momentilla" vääntelin mutta epäilen kuitenkin syyksi viallista tulppaa... (tietenkin) Ja oli sitten kolmos sylinteri.

Lähetetty: 05 Maalis 2009, 15:16
Kirjoittaja snuggles
Myös vastaavaa kävi viime kaudella, paitsi että lopetin kiristämisen kun kuului risahdus, pian auki ja tulppa vasta puoliksi poikki. Kannattaa kuunnella ja kattella, ottaa hieman evästä ja taas jatkaa, on se tulpan kiristäminen sen verran tarkkaa hommaa. Koska sitten ne on taas joskus ollu myös löysällä kun auki ottanu.

Lähetetty: 05 Maalis 2009, 16:41
Kirjoittaja samppi
Tohon on olemassa helppo ratkaisu. Joskus katkesi samalla tavalla auton kanteen, ja kovametalli tappi lyötiin reijästä ( mahd sopiva ettei levitä kierrettä) ja eikun kierittää pois. voisi onnistua ihan isolla meisselilläkin. kierteethän ei pohjaa vaan se tiivistelevy.

( edittiä Taisi jäädä muutama rivi välistä lukematta :thumbup: )




Edited By samppi on 1236264207

Lähetetty: 05 Maalis 2009, 17:17
Kirjoittaja MGa
Ihmettelen ettei ittellä oo tätä vielä käyny ku on ollu tapan kiristää kaikki vähän turhan kovin ???
Täytynee koputtaa vaan puuta.
Oon muuten huomannu ku alkanu käyttää tota momenttiavainta ja kattonu service manuaalista oikeet momentit et on tullu tietyt palikat ennen kiristettyä vähintään tuplamomenttiin :laugh: