Sivu 1/1

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 10:18
Kirjoittaja 66-1180034031
Eli ajelin n. 80km/h ja vaihdoin 5:lta 6:lle niin kuuului mieletön pamaus ja alko kolisemaan jostain vaihteiston/kytkimen luota. Kaikki vaihteet menee normaalisti päälle mut hirveä kolina. Kellään sattunut moista? Mistä kannattas alkaa tutkimaan. Öljyt puotin alas eikä siellä ollut mitään ylimääräistä.

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 10:49
Kirjoittaja -Artsi-
Kytkinkoppaa ja kykää vaan auki ensiksi, sieltä on joskus löystyneitä pultteja löytynyt.

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 11:13
Kirjoittaja PetriK
BlackEagle kirjoitti:Eli ajelin n. 80km/h ja vaihdoin 5:lta 6:lle niin kuuului mieletön pamaus ja alko kolisemaan jostain vaihteiston/kytkimen luota. Kaikki vaihteet menee normaalisti päälle mut hirveä kolina. Kellään sattunut moista? Mistä kannattas alkaa tutkimaan. Öljyt puotin alas eikä siellä ollut mitään ylimääräistä.
Mitäs mopedille on ennen tätä viimeisimpänä huoltotoimenpiteenä tehty ja millaisessa käytössä se on ollut ? ajatko vaihdot ilman kytkintä, onko föönattu, onko kone ollut jostain kohtaa auki jne... paksummat jouset mutta ei suojalaipan vahvistusta kujolta ?

Laakereita ja rattaitahan siellä vaihteistossa on... jos ei ole tuolle kytkinpuolella jotain.

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 14:16
Kirjoittaja 66-1180034031
1 pultti oli onko se nyt paine levystä irronnu. Pari reikää oli siihen tehnyt mutta muuten ok. Eli ens viikolla kyseleen että mistä sais ton "levyn" ja pultin. Pitääkö jotain muuta tarkistaa?



Edited By BlackEagle on 1213960592

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 15:01
Kirjoittaja Kujo
Tarkista tietysti ne muutkin pultit, paras kun otat kaikki auki ja ruuvilukitteella kiinni. Momentti tais olla 12nm tai jotain. Ja momenttina älä sitten käytä mitään 10>nm napsahtavaa halpista, vaan paras olis viisarinäyttöinen. Jollei oikeaa momenttiavainta löydy, käytä pikkuräikkää ja järkivoimaa. Nuo osat löytyy multa hyllystä.

Lähetetty: 23 Kesä 2008, 11:34
Kirjoittaja 66-1180034031
Minkä hintasia ois sulla noi osat ja onko uusia? Tarttis sen painelevyn ja 1 pultin sillä pitkällä "mutterilla" ja sit vielä se jousi.



Edited By BlackEagle on 1214215656

Lähetetty: 23 Kesä 2008, 21:53
Kirjoittaja Kujo
60eur koko läjä, sisältäen kaikki jouset. Osat purettu pois ajamattomasta 06 moottorista.

Lähetetty: 31 Heinä 2008, 19:42
Kirjoittaja samppi
Kirjotampas tähän, kun en viittiny aloittaa samaisesta aiheesta uutta topikkia. Eli aikaisemmin ei mennyt parkissa muut pykälät päälle kuin ykkönen nyt kun alkoi jurnutus niin menee kaikki päälle parkissa koneen pyöriessä. (liekkö sekava selitys) Onko kellään tullut vastaan moista, tai meneekö bussissa parkissa kutonen silmään muilla ? :thumbup:
Itte epäilin että siirtäjä olisi ottanut itteesä jostai kumman syystä mut ennenkuin alan räjäyttää koko lootaa ni arvelin kysäistä :omituinen:

Lähetetty: 01 Elo 2008, 00:08
Kirjoittaja bussa1985
Mulla ei mee kyllä ku ykkönen siististi päälle parkissa. muita vaihteita kun kokeilee niin melko tiukkaa tekee et saa päälle. ja pyörä on 07..???

Lähetetty: 01 Elo 2008, 11:39
Kirjoittaja Quadron
bussa1985 kirjoitti:Mulla ei mee kyllä ku ykkönen siististi päälle parkissa. muita vaihteita kun kokeilee niin melko tiukkaa tekee et saa päälle. ja pyörä on 07..???

Mutu tuntumalta näin se pitäisi ollakkin.

Tuossa on tietääkseni haettu sitä että paikallaan seisoessa, kone käynnissä on helppo löytää vapaa, ettei tule pongauteltua kytkintä ylös kakkonen silmässä.

Pikaisella muistelulla kaikissa pyörissäni on ollut sama ominaisuus, merkkiin katsomatta.

Jos paikallaan kone käynnissä pystyy helposti kelaamaan kutoseen saakka pykälät, niin melkoisella varmuudella joku lootassa on ottanut kipeetä. ???

Lähetetty: 01 Elo 2008, 14:31
Kirjoittaja Jokimaa
No tämä ei ole Hayabusa,mutta liittyen tuohon kytkimeen.Vaimon FZS600 mopoa räplään ja vaihdoin kytkin massalevyt,mutta meinaa aina välillä luistaa ei oikein toimi.Olisiko niin että välilevyt kanssa vaihdettava.