Sivu 1/1

Lähetetty: 25 Heinä 2008, 13:49
Kirjoittaja 109-1197707696
Onko kellään kokemusta / tietoa mikä vaivaa vm 2000 busaani.
Tyhjentää epäsäännöllisesti akkunsa. Pelaa kuukauden moitteetta ja sitten esim. 50 km lenkin jälkeen kun on parkissa vaikka 5 min. on akku tyhjä eikä jaksa käynnistyä.
Akku uusittu se on ihan ok (teki samaa vanhalla akulla).
:pääseinään:

Lähetetty: 25 Heinä 2008, 14:55
Kirjoittaja Jaakko
xenonit? ne ainankin kuluttaa lyhkäsissä ajoissa akkua, jos usein sammuttelee vehjettä ja jotuu sytyttelee valoja.

Lähetetty: 25 Heinä 2008, 15:00
Kirjoittaja Sepe
Jännitteensäätimessä vikaa? Oletko mitannut latausta kun akku on tyhjentynyt?

Lähetetty: 25 Heinä 2008, 19:35
Kirjoittaja 109-1197707696
Sepe kirjoitti:Jännitteensäätimessä vikaa? Oletko mitannut latausta kun akku on tyhjentynyt?
Pyörässä ei ole xenokseja.
Akun latausta en ole mitannut koska tyhjeneminen on aina sattunut tien päällä perk..
Apuvirtaa saatuaan murahtaa käyntiin kuin mitään ongelmaa ei oliskaan.

Lähetetty: 25 Heinä 2008, 23:10
Kirjoittaja janne
Jaakko kirjoitti:xenonit? ne ainankin kuluttaa lyhkäsissä ajoissa akkua, jos usein sammuttelee vehjettä ja jotuu sytyttelee valoja.

meikä ehotti joskus samaa niin naurettiin päin naamaa :blues:

Lähetetty: 25 Heinä 2008, 23:43
Kirjoittaja eepi
malper kirjoitti:Onko kellään kokemusta / tietoa mikä vaivaa vm 2000 busaani.
Tyhjentää epäsäännöllisesti akkunsa. Pelaa kuukauden moitteetta ja sitten esim. 50 km lenkin jälkeen kun on parkissa vaikka 5 min. on akku tyhjä eikä jaksa käynnistyä.
Akku uusittu se on ihan ok (teki samaa vanhalla akulla).
:pääseinään:
Tarkista tankin alla, laturilta tulevat 3 keltaista johtoa musta liitin hapettunu, ja johdot palannu kovaksi korpuksi.Ei lataa kunnolla.

Lähetetty: 26 Heinä 2008, 00:57
Kirjoittaja Jaakko
janne kirjoitti:meikä ehotti joskus samaa niin naurettiin päin naamaa :blues:
monesti on minunkin ehdotuksile naurettu päin naamaa .)

Lähetetty: 26 Heinä 2008, 10:10
Kirjoittaja 112-1168023213
Jaakko kirjoitti:xenonit? ne ainankin kuluttaa lyhkäsissä ajoissa akkua, jos usein sammuttelee vehjettä ja jotuu sytyttelee valoja.
Mikäs tässä mahtaa olla totuus? Eikös ne nyt kumminkin vie vähemmän virtaa kuin orginaalit?

Lähetetty: 26 Heinä 2008, 15:11
Kirjoittaja 83-1175441819
Joku mikä ottaa virran suoraan akulta. Onko ylimääräisiä johtoja?
Veikkaisin hapettumaa jossain johdossa,tms,,purkaa jonnekin,,vie sähköliikkeeseen,,

Lähetetty: 26 Heinä 2008, 23:11
Kirjoittaja Wyfell
peltsi85 kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:xenonit? ne ainankin kuluttaa lyhkäsissä ajoissa akkua, jos usein sammuttelee vehjettä ja jotuu sytyttelee valoja.

Mikäs tässä mahtaa olla totuus? Eikös ne nyt kumminkin vie vähemmän virtaa kuin orginaalit?
Xenonin syttyminen vie tosi paljon virtaa. Sit ku valo on syttyny, virrankulutus on pienempi ku H7 valossa.

Lähetetty: 27 Heinä 2008, 16:33
Kirjoittaja 83-1175441819
asiantuntija en ole mutta jonnekihan se purkaa virran,,,
Mittari käteen tai sähköliikkeeseen mopo,,,

Lähetetty: 27 Heinä 2008, 18:01
Kirjoittaja 109-1197707696
Snake kirjoitti:asiantuntija en ole mutta jonnekihan se purkaa virran,,,
Mittari käteen tai sähköliikkeeseen mopo,,,
Kiitos ehdotuksista.
Mittarointi itselläkin ollut mielessä, ongelmana vaan ettei vikaa saa "päälle" kotioloissa jotta voisi mitata missä mättää.
Yleensä akku tyhjenee mahdollisimman hankalassa paikassa jossa sitten riittää hämmästelijöitä :thumbdown:

Sähköliikkeellä sama ongelma, vika saatava esille jotta voidaan paikantaa.

No eiköhän se vielä joskus löydy.
Nyt vara-akku vaikka reppuun ja mutkateille...
:turbobusa: