Sivu 1/4
Lähetetty: 20 Huhti 2008, 20:51
Kirjoittaja 118-1177340260
Ajokausi avattu, mutta huonolla menestyksellä. Eli pyörä toimii moitteettomasti alakierroksilla, mutta kun lähtee kiihdyttämään niin rupee pyörä nykimään. Missä vika?? Vikakoodissa oli pelkkä c00 , mutta se viiva siinä c:n edessä oli yläällä.No yritettiin säätää sitä viivaa keskelle...kun saatiin se siihen, niin koitin kääntää kaasusta jolloin viiva pomppasi ylös, eikä palautunut keskelle. Kun virrat sammutti niin se oli taas siinä keskellä...no eikun kokeilemaan miten pyörä pelittää. Ekassa kiihdytyksessä pyörä ei nykässy..mutta kun lähdin seuraavasta risteyksestä kiihdyttämään pyörä nyki taas. No ei kun tallille takasin ja katsomaan viivan paikka...se oli taas yläällä.!! Missä voi vika olla?? voiko olla tulppa?vai voiko tuo tps tehdä sen? Minkä takia TPS:n viiva ei pysy kohdallaan?
Lähetetty: 20 Huhti 2008, 20:59
Kirjoittaja nyypie
Huhuilevat että vanhoilla bensoilla voi olla vastaavaa vaikutusta..
Lähetetty: 20 Huhti 2008, 21:02
Kirjoittaja Kujo
Sullahan oli -99 eikös?
-syy lienee bensapumpussa, tarkemmin sen suodattimissa. Tps on ok, kun lämpimällä moottorilla viiva asettuu keskelle parilla kaasun näpsäytyksellä.
Lähetetty: 20 Huhti 2008, 21:18
Kirjoittaja 118-1177340260
joo kyllä pyörä on -99. Bensat vaihdettii tuoreisiin ennen ajoa.
mutta mikä tos tps:ä voi olla kun se oli taas ajon jälkeen yläällä, vaikka se säädettiin keskelle?
Ps.On kylla asiallinen foorumi tämä...ei menny ku 12 min jo rupes apua tulemaan.
Lähetetty: 20 Huhti 2008, 21:32
Kirjoittaja Kujo
varustelija 2 kirjoitti:joo kyllä pyörä on -99. Bensat vaihdettii tuoreisiin ennen ajoa.
mutta mikä tos tps:ä voi olla kun se oli taas ajon jälkeen yläällä, vaikka se säädettiin keskelle?
Ps.On kylla asiallinen foorumi tämä...ei menny ku 12 min jo rupes apua tulemaan.
Tuohon foorumin asiallisuuteen en jaksa enää ottaa kantaa.
TPS:n arvon vaihteluun löytyy syy lämpölaajenemisesta. Siksi säätö silloin kun moottori on kuuma.
Lähetetty: 20 Huhti 2008, 22:00
Kirjoittaja 118-1177340260
täytyypä huomenna pyöriä pyörä lämpöseksi ja ruveta säätämään!
Lähetetty: 21 Huhti 2008, 11:26
Kirjoittaja 118-1177340260
juolahti tuossa mieleen kun lueskelin tuota vika foorumia ja siellä törmäsin juttuun missä puhuttiin pyörän asennontunnistimesta, joka sijaitsee kuulemma jossakin akun läheisyydessä?? voisiko tuo mun vika viitata siihen jos se tunnistin on esim. löysällä?? vaihdettiin meinaan mun pyörään tuo rautanen takahäkki ennen ajoon ottoa! Pitääkö kyseinen tunnistin ottaa irti takahäkkiä irrottaessa?ettei vaan olis jääny löysälle!
Lähetetty: 21 Huhti 2008, 13:10
Kirjoittaja 103-1116517908
Mäkin vähän epäilen että sulla on pumpusta sihdit tukossa. Sinne kertyy sitä kuparipaskaa joka tukkii sihdit.
Lähetetty: 21 Huhti 2008, 20:46
Kirjoittaja 118-1177340260
no niin nyt sitten kävi näin että, kun olin menossa tallille raassaamaan pyörää niin se rupes nykimään jo alakierroksillakin ja sammu...eikä sen jälkeen ole käyntiin lähtenytkään...no sain talutettua pyörän tallille ja ruvettiin tutkimaan asiaa. vaihdettiin tulpat...ei auttanut(kipinä tullee). no sitten otettiin tankki irti ja katsottiin se suodatin, mikä on tankin sisällä, mutta se oli puhdas. Bensapumppua ei ruvettu aukaisemaan, kun ei ollut tarvittavia osia sen uudelleen kassaamiseen. Eikös sinne pidä vaihtaa jotakin o-renkaita jos sen avaa? Mutta voiko paska mennä pumpulle asti jos se tankin suodatin on puhdas?? Nyt olis kyllä neuvot enemmän kuin tarpeen...loppuu menaan meikäläisen ymmärrys!!
Lähetetty: 21 Huhti 2008, 21:38
Kirjoittaja -Artsi-
Siitä pumpusta se ryönä irtoaa eikä tankista. Pää kylmäksi ja pumppu irti & auki, tsekkaa myös suuttimien sihdit samalla.
Lähetetty: 21 Huhti 2008, 21:44
Kirjoittaja 118-1177340260
tarviiko sinne pumppuun vaihtaa uusia osia kun sen avaa?
Lähetetty: 21 Huhti 2008, 22:11
Kirjoittaja Jaakko
varustelija 2 kirjoitti:tarviiko sinne pumppuun vaihtaa uusia osia kun sen avaa?
ei
Lähetetty: 22 Huhti 2008, 00:01
Kirjoittaja Kekku
Täältä löytyy tarvittaessa -99 mallin hyvä pumppu.
Lähetetty: 22 Huhti 2008, 00:08
Kirjoittaja MGa
Mulla ainaki venähti noi O-renkaat ku purin joskus -99pumpun.
Et ne saattaa joutuu vaihtaa...
Lähetetty: 22 Huhti 2008, 17:10
Kirjoittaja 118-1177340260
No niin. Tuossa päivällä soittelin tuonne huollon puolelle ja ne käski mitata tuon tps:n. Siellä pitäis vissiin olla 2 vastusta siellä tpsin sisällä joista toisen pitäisi näyttää laskevaa ohmirvoa ja toi sen nousevaa...ja arvojen ääripäät pitäis olla samat. no mittasin tuon ja toinen puoli lähti nousemaan 1.2-3,7 kilo-ohmiin kaasua käännettäessä. eli toisen olis sit pitäny lähtee 3.7 ja laskee tuonne 1,2 , mutta se näytti vaan 4,2 kilo-ohmia eikä siitä muuttunut...eli se oli hajalla. Näin ainakin huollon mukaan, joten tilasin uuden tps:n, joka tulee perjantaina...toivottavasti vika on siinä!