Sivu 1/1
Lähetetty: 21 Huhti 2008, 11:08
Kirjoittaja 79-1091167648
Vaikuttaa että ainakin mun ja mun kaverin siniset K8:t olis todella huonolla maalilla/lakalla käsitelty, ku naarmuja tulee ihan älyttömän helposti. Ei tohon mitään tankkilaukkua taida uskaltaa laittaa?
Onko muilla ollut ongelmia? Mun mielestä värin tulee kestää naarmuuntumatta normaalia ajoa... Ihmetyttää! 
Lähetetty: 21 Huhti 2008, 11:22
Kirjoittaja MGa
Suzuki säästää lakassa aika huolella...

Lähetetty: 21 Huhti 2008, 12:11
Kirjoittaja 112-1196867701
laita tankkilaukku sillä koroke palalla mikä tulee tankin korkin päälle ittellä valkonen -08 maali pysynyt toistaiseksi siistinä.
Lähetetty: 21 Huhti 2008, 12:39
Kirjoittaja Köpi
Just nih, siis vaik tälläinen *pieni laukku*
Lähetetty: 21 Huhti 2008, 12:46
Kirjoittaja 72-1202239073
Tuo maalin pehmeys on ollut ongelma jo edellisissä malleissa ja muissakin merkeissä, en tiedä vaikuttaako nykyiset vesivärit juuri tuohon.
Ongelma aina korostuu keväisin , kun hiekkapaperimainen pöly on ihan mahdotonta.
Sellaista maalia ei ole, mitä voi hiekalla hieroa, eikä jälkiä tule...
Sama ongelma oli mulla jo edellisessä sinisessä K6:sessa, parin ekan ajoreissun jälkeen polvet oli hieronut kivat jäljet tankkiin.
Jonkinlaiset polvisuojat tankkiin on kova sana.
Sama ongelma on joka värissä mutta tummissa sävyissä sen huomaa paremmin.... valkoisessa ei näy mitään.... vaikka siinä ne samat naarmut on...
Ja kumma ilmiö, tämä naarmuuntumisongelma loppuu kesällä, kun ei enää pölyä.. kaverit jotka ottavat uuden käyttöön kesällä, ei edes huomaa mitään "pehmeää" maalia.
Edited By Humppanisti on 1208783986
Lähetetty: 21 Huhti 2008, 16:45
Kirjoittaja 79-1091167648
Jos ongelma on vähäisempi kesällä liikenteeseen otetuissa, niin onko mahdollista että se jotenkin vielä kuivuu se väri, kun kesällä on yleensä lämpimämpää??? Keväällä kylmempää ja tulee suoraan tehtaalta= pehmyt? Maalaamisesta(kaan
) en tiedä mitään, mutta tulipa tälläinen mieleen. kun entisessä -00 mallisessa ei ollut tankin kanssa mitään murheita...
Pitää varmaan syssyllä jos se tankki on edes missään kunnossa vielä, viedä se lakattavaksi....
Ja se vakiotankkilaukku ainaki se pienempi on out meille. Ei sinne mahdu ku kalsarit ja visakortti ja eipä ole tuota hilloa niin paljon siunaantunut...... 
Lähetetty: 21 Huhti 2008, 17:14
Kirjoittaja Titaani
Ode kirjoitti:Jos ongelma on vähäisempi kesällä liikenteeseen otetuissa, niin onko mahdollista että se jotenkin vielä kuivuu se väri, kun kesällä on yleensä lämpimämpää??? Keväällä kylmempää ja tulee suoraan tehtaalta= pehmyt? Maalaamisesta(kaan
) en tiedä mitään, mutta tulipa tälläinen mieleen. kun entisessä -00 mallisessa ei ollut tankin kanssa mitään murheita...
Pitää varmaan syssyllä jos se tankki on edes missään kunnossa vielä, viedä se lakattavaksi....
Kyllä tässä perää on. On joitain automalleja joiden maali on ekana vuonna niin pehmeä, että harjakonetta tulisi välttää ja samoja maaleja mopedeiden maalit on, eli näitä vesiohenteisia.
Lakkaus syksyllä palauttaa naarmuttomuuden. Hyvin tehtynä on vaikea havaita että pinta on jälkilakattu, paitsi naarmuja ei ole.
Lähetetty: 21 Huhti 2008, 17:45
Kirjoittaja Wyfell
Kyllä tuossa K6 mustassa on ihan samaa vaivaa, Ja tälleen keväällä jokavuotinen ilmiiö. Menee tankki aika pahan näköiseksi jokaisen ajokerran jälkeen. Vahalla on saanut tähän asti uuden veroiseksi. Sitten kun alkaa tuo hieno pöly hävitä ilmasta niin tankki pysyy parempana. Eikä minullakaan ollut tuota ongelmaa vanhempien pyörien kanssa. Nämä nykyiset maalit on tosi pehmeitä.
Lähetetty: 22 Huhti 2008, 16:36
Kirjoittaja 75-1189097039
Totta, että maali(väri-aine, massa) on nykyään vesiohenteista.
Mutta se johon ne naarmut ilmaantuu on lakkakerros, joka on "myrkky" ohenteista. Vesiohenteista lakkaa käyttää talomaalarit. Auto puolelta löytyy myös ns. kovalakkaa. Siihen voi tutustua Mersuissa, joissa on värikoodissa numeroiden lisäksi C-kirjain. Oisko ollut -03 ja uudemmat. Se lakka on DuPont:in 3300S ja siihen pitää olla kovettajaksi AK 620.
Tartee kovan lämmön kuivuakseen, ei voi maalata tavan autotallissa,
eikä vanhemmissa kammioissakaan. Litra maksaa viisinkertaisesti tavan lakkaan verrattuna. Jos joudun lakkaamaan esim. tankin naarmujen takia, niin tuo kovalakka on ainut vaihtoehto.
edit. kirotusvirhe
Edited By Köyhä on 1208879587
Lähetetty: 22 Huhti 2008, 19:03
Kirjoittaja MGa
Audilla on käytössä samantapaista erittäin kovaa lakkaa, sillä maalari vetäs mun undetailin...
Lähetetty: 23 Huhti 2008, 10:17
Kirjoittaja 65-1208773471
Tottahan se on että pehmeetä on nää vesiohenteiset lakat, suzuki myyjä sano mulle ennen ostoa et naarmuja tulee varmasti, valkoisessa ei sitä ongelmaa. Sama vika oli -06 cebarissa kun tankkilaukkua pidin ja polvien kohdat naarmuilla myös:(
Mut nyt ollaan uuden bussin onnellinen omistaja ja 500km takana, on se niin upeeeeeee.....
Lähetetty: 23 Huhti 2008, 11:56
Kirjoittaja 104-1152012659
En ole omassa viellä huomannu muuta pehmeetä kuin renkaat
Irtokivet "pienet ja terävät" uppoaa renkaaseen.
Pestäessä olen koittanu saada pölyn ja hiekan irti huuhtelemaalla ennen harjan tai sienen käyttöä .Kun irroittelin tarroja silloin ainakin tuntui tuo maalipinta olevan ihan ok.
Edited By hayabusa00 on 1208941800
Lähetetty: 23 Huhti 2008, 17:14
Kirjoittaja MGa
Mullakin oli -99:ssä hyvä ja kestävä maali/lakka, mutta saatto olla et se oli maalattu uusiks.
Lähetetty: 23 Huhti 2008, 20:26
Kirjoittaja 75-1189097039
Aslax77 kirjoitti:Tottahan se on että pehmeetä on nää vesiohenteiset lakat, suzuki myyjä sano mulle ennen ostoa et naarmuja tulee varmasti, valkoisessa ei sitä ongelmaa. Sama vika oli -06 cebarissa kun tankkilaukkua pidin ja polvien kohdat naarmuilla myös:(
Mut nyt ollaan uuden bussin onnellinen omistaja ja 500km takana, on se niin upeeeeeee.....
EIKÄ!!!
Vesiohenteiset lakat on "parkettimiesten" kamaa.
Pellin päälle kun maalataan, autot, moottoripyörät jne., kaikki lakat on liuotin ohenteisia.
Siis kun maalataan automaalaamossa.