Sivu 1/1

Lähetetty: 04 Syys 2007, 09:20
Kirjoittaja JussiA
Aamusella kävin työmatkalla tankkaamassa busaa. Kun yritin tankkauksen jälkeen käynnistää, niin pyörä ei inahtanutkaan, ei syttynyt check- tai muitakaan valoja, torvikaan ei töötännyt, ainostaan öljynpaineen varoitusvalo vähän punersi.
Olisikohan akku nyykähtänyt, koska aikaisemminkin on tuntunut, että starttaaminen on ollut vähän niinkuin hilkulla? Onneksi tankkasin tällä kertaa työpaikan vieressä st1:n kylmäasemalla, joten eikun työntämään mopo työpaikan autohalliin kadun vastakkaiselle puolelle odottamaan tarkempaa diagnoosia.
:D
Onko muilla kokemuksia, että jo kolmantena kesänä (vm. -05, 21 tkm) mopon akku on kaput ja mistähän kannattaa pk-seudulla hakea uusi patteri?

Lähetetty: 04 Syys 2007, 15:31
Kirjoittaja busapappa2
Samat on kokemukset ja liki identtiset kilometrit ! Sanoi myös sopimuksensa akku irti ja TÄYSIN odottamati. No sain vielä viime syksynä takuuseen uuden akun, mutta aiemmista pyöristä kokemuksena EXIDE tai joku sellanen on huippu Battery + monta testiä voittanut, käytän myös autossa Webaston takii isoamppeerista "Taksarinakkua" ja saman merkkistä, nyt ollut käytössä 2,5 vuotta autossa ja talvella en todellakaan säästellyt Webaston käyttöö, mutta aina vaan jakso vääntää ! :;): Olen ajatellut, että ensi keväänä vaihdan Exiden myös Busaan, koska olen kuullut myös muiden negatiivisista kokemuksista orggis Batteryllä. :( ???

Lähetetty: 06 Syys 2007, 10:28
Kirjoittaja JussiA
Tuli sitten hankittua uusi patteri busaan kun vanha nyykähti. Kun ei sitten AllRightista löytynyt niin eikun Bilteman hyllyjä penkomaan. Sopiva huoltovapaa geeliakku (8 Ah) merkkiä "Biltema" :p löytyi ja kassan kautta ulos. Hinta oli 35 e ja ei voi kuin ihmetellä akkujen hintaeroja kun Yuasan vastaavasta mallista (YT12A-BS 9,5 Ah) pyydetään 94 -99 euroa paikasta riippuen :(
Saa nyt nähdä Bilteman akun kestävyys, olen vähän ollut epäileväinen näiden B:n akkujen kanssa, toivotaan nyt edes hyvää hinta-laatu suhdetta.
Akku on nyt paikallaan ja latausjännitekin tuli varmuuden vuoksi mitattua (14,7V). Kovasti vain ihmetytti, ettei busan akku ole mitenkään kiinni. Tai onhan se kaapeleissaan kiinni ei sieltä kolostaan mihin pääse karkaamaan.

Lähetetty: 06 Syys 2007, 12:19
Kirjoittaja busapappa2
No hinta ainakin oli kohillaan ! oottelenpas sun kokemuksiasi Bilteman Baterystä ! :D
Exide maksaa muistaakseni n. 50 erkkiä ja siinä MUISTAAKSENI 10 amp/h.

Mutta toi että on vielä Geeliakku, pani kiinnostaan ! bp2

Lähetetty: 06 Syys 2007, 18:40
Kirjoittaja MGa
Voin muuten veikata että tuo ei kauaa sulla kestä tuo akku.
Itse kokeilin 10Ah tarvikeakkua stormilta ja oikein kyselin että onko varmasti hyvä ja myyjä kehui että juu juu ja pas... :pääseinään:
Alkuperäinen akku vähintään ja mielellään parempi kun busa kyseessä.
Tämä on minun mielipide, mutta luulen monen muun olevan kyllä samaa mieltä. :cool:




Edited By MGa on 1189093277

Lähetetty: 06 Syys 2007, 19:05
Kirjoittaja jarim
Ja täältä lisä jappasua akuista... :;):

Lähetetty: 06 Syys 2007, 19:57
Kirjoittaja marabusa
Myös ihmettelin akkua irrottaessani ettei ollut mitään pantaa tai kumilenksua pitämässä sitä kiinni kunnes
huomasin satulan alla olevan solumuovinpalasen joka ilmeisesti painaa akkua kun satula on kiinni.




Edited By marabusa on 1189097878

Lähetetty: 07 Syys 2007, 18:48
Kirjoittaja busapappa2
DO DII ! pitikin mennä puheleen Akusta ! :angry:

Sanoi sopimuksen irti Orggis akku, no latauksella ja pikku lenkillä sain toimiin, mutta haen vastaavanlaisen Heinolta hoomena ! On tosin tupla hintainen Bilteman Battteriin, mutta toi on asia jota juuri jossain käsiteltiin ! jarimin linkki KANNATTAA lukea, jotkut Busan osat on aikas herkkiä muutoksille !! :p

:shocked: :respekt:

Lähetetty: 30 Tammi 2008, 14:47
Kirjoittaja 109-1180512207
k7/10tkm ajettu, viimesyssynä alkup.akku jo piiputti, vein 2vko sitten heinolle ja akku täysin "hengetön" :( mikä prkele se uuden akun syö noin nopeesti :angry:

Lähetetty: 30 Tammi 2008, 14:55
Kirjoittaja 77-1185712371
Mulla 38tkm ajettu -01 busa eikä akun kanssa ollut mitään ongelmia. Nyt talvella oli tyhjentynyt kun en muistanut että GIpro on suoraan akussa kiinni. Otin akun irti ja kovasti siinä jotain japanilaista tekstiä oli. Voisiko olla 7 vuotiaassa vielä alkuperäinen akku? Ajattelin silti varalta vaihtaa kun on varmaan aika iäkäs patteri.

Lähetetty: 31 Tammi 2008, 20:04
Kirjoittaja 65-1157802274
n 9 vuotta vanha alkuperäinen oli kun rupes syksyllä piiputtaan, ei enään täyteen latautunu. No nyt on uus yuasa paikallaan, jospa tuo toisen 9 vuotta kestäis..

Lähetetty: 31 Tammi 2008, 20:23
Kirjoittaja waiski10
minulla -01, 40 ajettu ja alkuperäinen patteri käytössä. tosin vaihdan sen keväällä uuteen kun ei enää tunnu pysyvän virta.

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 07:15
Kirjoittaja Jorgos
waiski10 kirjoitti:minulla -01, 40 ajettu ja alkuperäinen patteri käytössä. tosin vaihdan sen keväällä uuteen kun ei enää tunnu pysyvän virta.

Mulla oli 5v. vanha kun joutui vaihtamaan uuteen. :offtopic: Ootkos waiski tulossa ahlsell ajoihin Mikkeliin tänä vuonna? Terv.Ryhmänjohtaja + 5pyörää Turusta.




Edited By Jorgos on 1201842966