Sivu 1/2

Lähetetty: 28 Syys 2007, 18:16
Kirjoittaja 112-1168023213
Eli nyt juuri äsken kävi jo kolmannen kerran parin kolmen viikon sisällä että pyörä ei starttaa. Avainta kääntämällä kaikki näyttää vielä normaalilta(valot palaa jne.) mutta startatessa jaksaa hädin tuskin konetta pyöräyttää, ja sitten hyytyy kokonaan! Eli pyörä seissyt viime lataamisen jälkeen muutaman päivän ja nyt kun alkaa oma terveys olemaan siinä kunnossa että viittisi pienen lenkin heittää niin pyörä ei saatana perkele helvetti käynnisty!

Eli mistä vikaa hakemaan, ja miten varmistun esim. siitä että akku tosiaan varastoi itseensä virtaa?

Ja busa siis -07 ajettu 5700km!




Edited By peltsi85 on 1190992594

Lähetetty: 28 Syys 2007, 18:23
Kirjoittaja 97-1178219393
Reklamoi ostopaikkaa...

Lähetetty: 28 Syys 2007, 18:27
Kirjoittaja 112-1168023213
anttari kirjoitti:Reklamoi ostopaikkaa...
Käskivät tuoda näyttämään ensi perjantaina. Kai nyt jotain kotikonstejakin olisi, millä saisi vikaa selville?

Lähetetty: 28 Syys 2007, 18:31
Kirjoittaja Agostini
¨mikrokytkin¨ kytkinkahvassa...usein oikkuaa...

-A-

Lähetetty: 28 Syys 2007, 18:35
Kirjoittaja 112-1168023213
Agostini kirjoitti:¨mikrokytkin¨ kytkinkahvassa...usein oikkuaa...

-A-
Pystyykö tätä pientä paskiaista jotenkin itse buuttamaan?

Lähetetty: 28 Syys 2007, 18:50
Kirjoittaja PetriK
Akun navat on varmaan tarkistettu että ruuvit on kiinni ?

Avain on varmaan aina otettu pois asennossa jossa parkki ei jää päälle ?

Onko pyörään asennettu jotain lisälaitteita ?

Lähetetty: 28 Syys 2007, 19:19
Kirjoittaja 112-1168023213
PetriK kirjoitti:Akun navat on varmaan tarkistettu että ruuvit on kiinni ?

Avain on varmaan aina otettu pois asennossa jossa parkki ei jää päälle ?

Onko pyörään asennettu jotain lisälaitteita ?
- Tarkastettu! Ei vikoja navoissa tai kiinnityksissä!

- Ei ole jäänyt koskaan päälle!

- Vain ja ainoastaan Gipro... Senkään ei luulisi nyt tuota virtaa syövän...

Lähetetty: 28 Syys 2007, 19:55
Kirjoittaja 66-1155057341
Agostini kirjoitti:¨mikrokytkin¨ kytkinkahvassa...usein oikkuaa...

-A-
....ja välillä kotiin mennään jonkun muun mopon rissalla :;):

Lähetetty: 28 Syys 2007, 21:28
Kirjoittaja Jukkis
Tän vuoden pyörä ei pitäs kiukutella..... :omituinen: tietysti poikkeiksiahan on..



Edited By Jukkis on 1191005391

Lähetetty: 28 Syys 2007, 21:49
Kirjoittaja 109-1149242884
Jukkis kirjoitti:Tän vuoden pyörä ei pitäs kiukutella..... :omituinen: tietysti poikkeiksiahan on.... jotenkin tuntuu et noi harmaa tuonti vehkeet kiukkuaa enemmän........ :kusi:
Eipä ole tullut ainakaan minun kohdallani ongelmia harmaa tuonnin kanssa moneen vuoteen. (8.v tuontipyörien parissa)

Lähetetty: 28 Syys 2007, 23:32
Kirjoittaja 112-1168023213
Niin ja minun pyöränihän ei ole mikään harmaa tuonti vaan ihan on viralliselta maahantuojalta ostettu... Mikäli se nyt jotenkin vaikuttaa pyörän toimivuuteen...

Lähetetty: 28 Syys 2007, 23:49
Kirjoittaja 107-1089231881
Mittaa lataus jännite, pitäs olla pyöran käydessä n.14,3-14.5V
Jos lataus on kunnossa, niin akku on epäilyjen listalla/vaihto kunnossa.

Lähetetty: 29 Syys 2007, 00:08
Kirjoittaja Fastard
Eiköhän se ole akussa vika jos se sentään muutaman kierroksen pyörittää vaivalloisesti..Jos ei, niin sitten pähkäillään lisää.. :;):

Lähetetty: 29 Syys 2007, 02:03
Kirjoittaja PetriK
Joku syö akun kapasiteettia, joko akku on itsessään heikko. Nehän hapotetaan luovutushetkellä ja voi olla että jotain on mennyt tuolloin pieleen

Tai sitten;

Oletko vetänyt GIPron virransyötön suoraan akulta ?

Paljonkohan ko. laite vie virtaa (mA) lepotilassa ?

Lähetetty: 29 Syys 2007, 02:21
Kirjoittaja 72-1114031666
Terve !

Jos pyöräsi ei starttaa, tässä muutama vinkki

1. ole varma ettei akku ole tyhjä
2. kaiva startti rele esiin, kytke virta päälle ja yhdistä isot navat, akun + ja startille menevä piuha,(vaikka jakoavaimella) jos starttaa vika on joko starttireleessä tai starttinapin ja releen välisessä piuhassa.
3, Jos ei vieläkään starttaa ota starttimoottori pois, laita maadoitus startin runkoon ja + napa starttimoottorin napaan, jos pyörii vikkelästi , startti on kunnossa, jos ei, niin kenttäkäämit ottavat kiinni startin runkoon, ja startti on kypsä. OLE NYT SITTEN VIELÄ VARMA ETTEI MOOTTORISI OLE JUMISSA !!!!!!!!!

T: HIRWARI

ps: Voit vielä tietenkin mitata startin virran kulutuksen ja vastuksen, ettei se ole oikkarissa.