Sivu 1/8
Lähetetty: 14 Huhti 2005, 12:23
Kirjoittaja Peltsi
rätkä on -03:nen ja siinä on alkanut vuotaa etupään stefat taas? mikä ihme on se syy miksi ne ei kestä? (onko muilla tätä ongelmaa?) tietä pitkin on ajeltu (24tkm) ja siististi, mut silti kolmannet stefat lähtee kierokselle. kylhän niitä takuuseen vaihdattaa, mut ei kahta vuotta pidempään ...jos joku tietäisi / kertoisi lääkkeen tähän ongelmaan niin kiitollinen olisin :worthy:
Lähetetty: 14 Huhti 2005, 13:11
Kirjoittaja Sepe
Peltsi kirjoitti:rätkä on -03:nen ja siinä on alkanut vuotaa etupään stefat taas? mikä ihme on se syy miksi ne ei kestä? (onko muilla tätä ongelmaa?) tietä pitkin on ajeltu (24tkm) ja siististi, mut silti kolmannet stefat lähtee kierokselle. kylhän niitä takuuseen vaihdattaa, mut ei kahta vuotta pidempään ...jos joku tietäisi / kertoisi lääkkeen tähän ongelmaan niin kiitollinen olisin :worthy:
Jaa-a. Olisivatko päässeet kuivumaan? Asennettu jotenkin väärin että pääsee paskaa väliin? Mä olen suihkinut sinne silikonia parikertaa. Onkos toi vika tullut aina keväisin, vai kesken ajokauttakin?
Ei mulla ole ainakaan ollut mitään ongelmia ja ajettu on hiukan enemmän (26tKM).
Lähetetty: 14 Huhti 2005, 13:59
Kirjoittaja Peltsi
Jaa juu tosiaan kuivuneet! talvisäilytyksen aikana yleensä alkaa se tihuutus ja loput öljyistä lentää pihalle näin ekoje kevätkilsojen jälkeen. eli profylaksia preventiona silikonia sit vaan ulkopinnoille niin elämä jatkuu entiseen malliin
Sepelle ...eli ensi talvena voin todeta avopuolisolleni pyörän päällä päristessäni ja könytessäni, et tässä toteutetaan kumiosien kulumista ehkäisevää työtä, eikä niinkää 16-vuotiaan asteelle taantumista 
Lähetetty: 14 Huhti 2005, 14:52
Kirjoittaja jarim
Tasen 35tkm ajettuun '03:een vaihdettiin myös stefat tässä alkuviikosta. Siinäkin ilmeisesti oli talven aikana jotenkin kuivunut ja ensimmäisillä kylmillä keleillä alkoi sitten vuotamaan, molemmat yhtä aikaa. Pölysuojat uusittiin samalla ja hieroskeltiin ne uudet stefat vaseliinilla ennen sisäputken paikalleen laittoa. Öljyä ei kyllä paljoa ollut jäljellä, melkoista puuroa sekin mitä siellä oli... Kiitoksia muuten Kujolle siitä mutteripyssy vinkistä, sillä ne pultit tosiaan irtosi. 
Muutama kuvatuskin aiheesta: http://www.hiekkalaatikko.org/gallery/keularemppa
Lähetetty: 14 Huhti 2005, 14:53
Kirjoittaja Sepe
Peltsi kirjoitti:
Sepelle ...eli ensi talvena voin todeta avopuolisolleni pyörän päällä päristessäni ja könytessäni, et tässä toteutetaan kumiosien kulumista ehkäisevää työtä, eikä niinkää 16-vuotiaan asteelle taantumista 
Näinhän se homma meilläkin on mennyt.
Huomenna ajattelin ottaa mopon esille, toivottavasti ei se ruiki öljyjä etupäästä pihalle. :O
Lähetetty: 14 Huhti 2005, 15:13
Kirjoittaja purzzi
Se on kyl ärsyttävää kun koko talven puunaat pyörää ja eka kilsojen jälkeen keväällä stefat ruikkii öölit pihalle... :thumndown
Lähetetty: 15 Huhti 2005, 08:59
Kirjoittaja Peltsi
purzzi kirjoitti:Se on kyl ärsyttävää kun koko talven puunaat pyörää ja eka kilsojen jälkeen keväällä stefat ruikkii öölit pihalle... :thumndown
Totta! ...ja sitten viel kun ei tiedä milloin saa vehkeen ulos huollosta
...jos silikonit ei auta niin tuo stefojen vaihto on ilmeisesti otettava joka keväiseksi toimenpiteeksi enne H-hetkeä, ruikki ne öljyä jo ennalta tai sitten eivät ???
Lähetetty: 15 Huhti 2005, 11:55
Kirjoittaja 83-1085581541
Vaseliini tosiaan auttaa stefoissa. Itse olen laittanut vaseliinia joka kerta kun olen vaihtanut stefat, enkä ole huomannut talven jälkeen vuoto taipumusta. Öljyt pitäisi vaihtaa kuulemani mukaan 7 tkm välein, mutta itse olen vaihtanut vain kerran kesässä. Vaimentajat kannattaa pestä vanhasta öljystä ennen uusien laittamista. 
Lähetetty: 15 Huhti 2005, 12:08
Kirjoittaja Sepe
Suki kirjoitti:Vaseliini tosiaan auttaa stefoissa. Itse olen laittanut vaseliinia joka kerta kun olen vaihtanut stefat, enkä ole huomannut talven jälkeen vuoto taipumusta. Öljyt pitäisi vaihtaa kuulemani mukaan 7 tkm välein, mutta itse olen vaihtanut vain kerran kesässä. Vaimentajat kannattaa pestä vanhasta öljystä ennen uusien laittamista. 
Noin usein? Mites toi onnistuu helpoiten? Tarviiko purkaa paljonkin?
Lähetetty: 15 Huhti 2005, 12:43
Kirjoittaja 83-1085581541
Ilmeisesti tämä 7 tkm on suositus. Helppoudesta en tiedä, mutta itse olen nostanut keulan ilmaan liinalla emäputken ympäriltä (takapää pukin varassa) . Pyörästä olen irroittanut vain eturenkaan,etulokarin, jarrusatulat, lampun alla olevan muovin ja etu putket.
Lähetetty: 15 Huhti 2005, 13:29
Kirjoittaja janir1979
Vähän epäilyttää toi 7000km vaihtoväli. Suzukin maniskasta kun katoin niin etuhaarukka katotaan 12:ta ja 24tkm huolloissa ja silloinkin ainoastaan tarkistetaan->korjataan tarpeenmukaan!
Takajousituksessa samajuttu!
Lähetetty: 15 Huhti 2005, 13:45
Kirjoittaja Kujo
Joo joo, mutta kokeileppas vaikkapa 7 tonnin kovan ajon jälkeen vaihtaa öljyt; eron huomaat varmasti. Lisäksi tämä täkäläinen tapa seisottaa pyörää puolet kaudesta tekee hallaa umpinaisessa tilassa öllöttäville öljyille. Kosteutta kondensoituu helposti eikä se pääse poistumaan mihinkään. Huomaa muuten hajustakin ettei öljyt voi hyvin.
Lähetetty: 15 Huhti 2005, 13:52
Kirjoittaja Sepe
Kujo kirjoitti:Joo joo, mutta kokeileppas vaikkapa 7 tonnin kovan ajon jälkeen vaihtaa öljyt; eron huomaat varmasti. Lisäksi tämä täkäläinen tapa seisottaa pyörää puolet kaudesta tekee hallaa umpinaisessa tilassa öllöttäville öljyille. Kosteutta kondensoituu helposti eikä se pääse poistumaan mihinkään. Huomaa muuten hajustakin ettei öljyt voi hyvin.
Älkää lietsoko paniikkia tänne päin.
En milään jaksais alkaa vaihtaan niitä. Vaikka ei se kait ole kun putet irit ja kaato ja uudet sisään? 
Lähetetty: 15 Huhti 2005, 15:54
Kirjoittaja Kujo
Siis eihän tuo etukeulan huoltamatta jättäminen aiheuta muuta kuin heikentynyttä ajettavuutta. Vaan jos haluaa että alusta toimii tip top, niin silloin syytä kiinnittää huomiota.
Lähetetty: 15 Huhti 2005, 16:07
Kirjoittaja Sepe
Kujo kirjoitti:Siis eihän tuo etukeulan huoltamatta jättäminen aiheuta muuta kuin heikentynyttä ajettavuutta. Vaan jos haluaa että alusta toimii tip top, niin silloin syytä kiinnittää huomiota.
No sillä toi hymiö olikin tuossa. :p Eli ajattelin että busa on nyt ihan paska ajaa kun ei ole öljyjä vaihdettu. No kohta se nähdään ja koetaan kun otetaan ajoon.
Eihän siinä hommassakaan ole muusta kyse kun laiskuudesta kun ei ole saanut niitä vaihdettua. Mitäs öljyä muuten suosittelette sinne? Joku ihan pro öljy(=10/l
)? Jos vaikka vaihtais=> busa olis taas loistava ajaa. 