Sivu 1/3
Lähetetty: 04 Heinä 2006, 18:37
Kirjoittaja waiski10
olisko kujon paja kova?
Lähetetty: 04 Heinä 2006, 18:54
Kirjoittaja böltsi
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 08:20
Kirjoittaja Quadron
Varmista nyt ensin se mistä lähdettiin, eli vaihda vanhat tulpat hetkeksi takaisin jos se kerran niillä kävi, ja kato lähteekö.
Tuskin se olis eka kerta kun tulee huono satsi kynttilöitä...
Samalla saat tarkistettua että esim putsarin kaikki letkut ovat varmasti oikeilla paikoillaan ja ilmaa ei pääse mistään välistä lipsumaan.
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 13:52
Kirjoittaja böltsi
nyt kokeiltu vanhoilla sekä uusilla ei taida tulla ees sytkävirtoja miten ootte kokeillu
sytkävirrat 
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 14:08
Kirjoittaja PetriK
Ei sytkää - hmmm, miten olisi tällainen ehdotus: imunokan päässä oleva anturi ei anna kunnon signaalia käynnistysvaiheessa... ? (Nokka säädetty pieleen, anturi rikki tai johdossa vikaa.)
Tuleeko joku vikakoodi kun käynnistät vähintään 5sek ?
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 15:53
Kirjoittaja böltsi
onkos vikakoodi nappula siinä boxin vieressä oleva kumitulpan alla kaksi johtoa kiinni oleva liitin vai mikä?siis takasitsan alla 
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 16:16
Kirjoittaja Quadron
Juuri se, tuikkaa pätkä johtoa liittimien väliin niin loihehtii mahdollisen vikakoodin kellon tilalle.
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 21:12
Kirjoittaja böltsi
vikakoodi C00
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 21:15
Kirjoittaja Agostini
ei siis mitään vikaa....
:unclesam: 
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 21:19
Kirjoittaja böltsi
eikun taas uudet kynttilät joku päivä
ennenkin
näitten kanssa on saanut taistella(virtaset
)
Lähetetty: 05 Heinä 2006, 22:42
Kirjoittaja PetriK
Menihän vikakoodiprosessi seuraavasti:
1) Virrat päälle
2) Startataan vähintään 5sek
3) Virrat edelleen päällä kytketään huoltoliittimen navat yhteen ja luetaan vikakoodi
4) Vasta tämän jälkeen virrat pois
Startatessa kastelee tuplat, niin joko tulee liikaa soppaa tai sitten ei sytytä. Tässä pari ideaa yksinkertaisiksi tsekkaustoimenpiteiksi:
- Ei kipinää: Tulpat irti mutta niin että koskettavat kannen metallia. Iskeekö jokainen vuorollaan kipinää ?
- Liian rikkaalla: Onko TPS säädetty niin että näyttää -C00, eli tuo viiva edessä on keskellä, muuten seos on käynnistyshetkellä pielessä ja pyörä ei välttämättä käynnisty helposti ?
- Liian rikkaalla: Ruiskusuutin saattaa joskus jumittua ja alkaa vuotamaan, helppo tarkistaa. Ruiskusuuttimet irti, virrat päälle. Vuotaako joku suuttimista bensaa kun virrat ovat kytkemisen jälkeen hetken päällä. Tosin pitäisi kyllä käynnistyä yhdelläkin suuttimella.
- Liian rikkaalla: Sisäilman tuloilman anturi viallinen, anturi irti ja starttaus ilman anturia.
- Liian rikkaalla: Moottorin lämpötilan anturi viallinen, anturi irti ja starttaus ilman anturia. (Tätä en ole testannut että starttaa... edelliset on testattuja juttuja.)
- Kipinän ajoitus voi myös olla pielessä, mutta epätodennäköistä jos ei ole ollut isompaa moottoriremppaa alla.
Tässäpä tätä askartelua seuraavaksi päiväksi ?
Lähetetty: 06 Heinä 2006, 10:46
Kirjoittaja böltsi
vikacoodi näyttää -COO MUTTA VIIVA ON ALALAIDASSA näyttääkö silloin liian sopparikasta seosta ??? kuinka TPS säädetään ???
Lähetetty: 06 Heinä 2006, 10:51
Kirjoittaja PetriK
Läppärunkojen vasemmalla puolella on musta anturi. Sen yläpuolella on Torx ruuvi jonka löysäämällä anturia pääsee liikuttamaan. Liikkeet ovat todella pieniä ja anturin asento saattaa muuttua jopa torx ruuvia kiristettäessä. Kokeilemalla sen liikuttelua kun tuo ylempi torx ruuvi on löysennetty löytyy varmasti oikea asento jolla viiva muuttuu keskelle -C00.
Anturin torx ruuviin pääsee käsiksi kun nostaa tankin ja vähän siirtelee muoviosia (mutta muuta kuin tankki ei tarvitse irroitella).
Tuo anturi pitäisi säätää koneen käydessä tyhjäkäyntiä, mutta jos ei käy ollenkaan niin sitten tietysti voi säätää paikallaankin.
Jos se on alalaidassa niin silloin periaatteessa kone kuvittelee että läppärungot on enemmän kiinni mitä ovatkaan - eli käydessä saisi liian laihaa... mutta esim. tässä tapauksessa jos on mennyt liian kiinni niin vaikea sanoa osaako ECU jotenkin mennä sekaisin. Mulla ei käy ollenkaan jos tuon säätää liikaa pieleen vaan sammuu...
Onko sulla lambda kiinni vielä putkistossa ?
Edited By PetriK on 1152172457
Lähetetty: 06 Heinä 2006, 10:56
Kirjoittaja Agostini
Tarviit ns. safety-torxin (reikä keskellä),koska TPS:n ruuvit ovat sellaisia joihin ei tavan torx mene...ole huoletta niitä löytyy kyllä autotarvikeliikkeistä tms paikoista.....Sit säädät anturin näyttään keskelle (viiva) ja uudet kynttilät.Pitäs alkaa toimiin....
:unclesam:
Lambdasta viis.sillä sullakin niin 'vanha' mopo jossa EI ole lambdaa..
Edited By Agostini on 1152172629