Sivu 1/1

Lähetetty: 18 Elo 2005, 21:49
Kirjoittaja Taisto
Mistähän hakis vikaa...

Ajosta sammutin pyörän ja kun laitoin virrat uudelleen päälle syttyi FI-valo ja bensapumppu ei pitänyt 2sek surinaansa. Otin vikakoodit ja tuli C41 eli "no fuelpump relay signal". Pyörässä oleva rele oli saanut kolarissa vammoja ja sen kuori oli rikki. Arvelin sen saaneen kosteutta ja hajonneen siksi.
No purkaamosta käytetty rele tilalle, mutta sama homma jatkuu eli FI-valo vilkkuu...
Tarkistin sulakkeet mittariston vierestä, tutkin johtojen liittimet, kaikki näyttää olevan ok...
Olisko vinkkejä??? Kojolta sain jo aika uskottavan diagnoosin, mutta en laita sitä vielä tähän, ettei johdattele liikaa.
Kerron kyllä jos vika selviää.

Lähetetty: 19 Elo 2005, 06:27
Kirjoittaja MGa
Mulla oli täysin sama juttu joka johtui joko siitä, että bensapumpusta puuttui o-rengas ja se päästi bensat läpi johdoille tai siitä, ett äbensapumpun releen johto löi maihin kuiteski poltti sen pumpun sulakkee koko aika noi ku korjasin ni sit rupes skulaa...

Lähetetty: 20 Elo 2005, 09:13
Kirjoittaja Taisto
Mun tapauksesssa kaikki sulakkeet oli ehjiä. Vika korjaantui vaihtamalla ECU-boxi. Kujo jo arvelikin vian olevan siellä.

Rikkonainen rele oli päässyt varotoimista huolimatta koskettamaan runkoon ja boxista kärvähti just toi releen ohjaus.
Tämä kaikki omaa syytä kun ei malttanut odottaa viikonlopun yli kunnes uusi rele oli saapunut... No pääasia on että busa toimii nyt :thumbup:

Lähetetty: 20 Elo 2005, 15:52
Kirjoittaja MGa
Hienoa, että toimii!
Olilko kallis boksi? :oops:

Lähetetty: 20 Elo 2005, 19:24
Kirjoittaja Taisto
Uusi ecu maksaa suzukilla 1080€. Purkaamot pyysivät puolta siitä, mutta tinkiminen kannattaa. Tänään 450km busalla ja toi ecun osto jo unohtui :laugh: