Sivu 1/2

Lähetetty: 13 Elo 2004, 11:30
Kirjoittaja 120-1090242485
Alkaa eka huolto olemaan vastassa, äkkiä tuo tulikin 18tkm on just nurkan takana..

Missäs pääkaupunkiseudulla kannattaa bussia käyttää huollossa? Tai tässä lähimaastossa (ei nyt keravaa kauemmas kuitenkaan)..

Kokemuksia? Hintatasoa? Laatua? Jotain muuta mitä?-) :p

Lähetetty: 13 Elo 2004, 11:50
Kirjoittaja Sepe
Mä varasin just JV-motorsportista 24tkm huoltoon ajan. Saa nähdä millainen paikka sit on. Reilun viikon jono oli nyt. En siitä ainakaan mitää hirveen pahaa ole kuullut kerrottavan.

Lähetetty: 13 Elo 2004, 12:19
Kirjoittaja 70-1085386739
Tuolta JV-Motorsportin sivuilta löytyy huoltohinnasto, josta selviää myös noin suurinpiirtein mitä kussakin huollossa tehdään, moneltako työtunnilta laskutetaan, ja mitä yksi työtunti maksaa. Tuohon päälle tulee sitten tietty osat, esim. öljyt, suodattimet, jne.. Tuota samaa (ohje)työtuntitaulukkoa käyttävät monet muutkin huoltofirmat, tosin työtunnin hinnoissa on sitten eroja.

18 tkm huollossa käytännössä vaihdetaan öljyt, ja tehdään tarkistuksia (jos muistetaan). Hintaa näyttäisi tulevan "öljynvaihtotyölle": 94€ + öljyt + uusi tiiviste öljyroppuun (+ öljynsuodatin). :O

Ps. Suzukin huolto-ohjeen mukaan öljynsuodatin vaihdetaan 18 tkm välein eli joka kolmannessa öljynvaihdossa. :;):

Lähetetty: 13 Elo 2004, 12:44
Kirjoittaja 120-1090242485
Toi olis ainakin todella nurkilla.. tuolta melkein kävelis kotiinkin.. Jossei jotain muuta tuu vastaan ni soittelen tuonne huomenna..

Lähetetty: 13 Elo 2004, 12:55
Kirjoittaja 120-1090242485
Mitä tossa kaivelin noita paikkoja, niin vaihtoehtoja olis, tuon JV:n lisäksi siis:

Frank Nyman - Espoo, Kauniainen www.franknyman.com
- ei hinnastoa sivuilla
HD Center - Helsinki, Lauttasaari www.hdcenter.fi
- ei hinnastoa sivuilla
JL Bike - Espoo, Juvanmalmi www.jlbike.fi
- 50e tuntiveloitus, huoltoarvion saa soittamalla
MR-Power - Espoo www.mr-power.net
- 60e tuntiveloitus

Lähetetty: 13 Elo 2004, 13:01
Kirjoittaja jokkebusa
sanokoon suitzaengineerit mitä tahansa, kyll mie oon vaihtanna noita salvanruokkoojapanoksia vähintään joka toinen kerta kun ne ölkitkin. ei se pati orkkiksenanaan niin kauheesti maksa että sen takii kandeis panttailla. silti tuolla pidemälläkin vaihtovälillä varmaan homma on bueno, en minä sillä.
suodattimilla on outo taipumus tukkeentua hissukseen, ja periaatteessa niiden suodatusaste senkun paranoo vanhemmiten, joskin sitten tuon virtausmäärän kustannuksella. pääsääntoisesti voitelusysteemiin kuuluu myös ns.ohivirtausventtiili, joka aukeaa kun paine-ero yli on suodattimen nousee liikaa. se estää sitä peltipönikkää possahtamasta, ja takaa että kone ei koskaan jää vallan ilman öljyä vaikka paukku ois kuinka ummessa. vaan silloin ei enää ohivirtaavaa öljyä suodateta ollenkaan, eli suoraan vaan pumpulta sinne kiertoon. niin kauan ei ole hätää kun öljyssä ei ole liikaa niitä erilaisia likapartikkeleita, jotka pakkaavat varsin tehokkaasti tekeen ihan pyytämättä pientä hiontatyötä kaikissa motikan laakeri ja vastepinnoissa. toi on tietty sitä äärimmäistä tapausta, ja kostautuu kunnolla vasta sitten joskus, niillä hiukan suuremmilla ajokilsamäärillä senaikaiselle kyseiselle omistajalle...

no tuskin minäkään nykyistä busseani helli satojen tuhansien matkaa, mut silti vaan tulee öljyt vaihdeltua noin 5000 välein, ja melko usein toi suodatinkin.... =)

Lähetetty: 13 Elo 2004, 13:16
Kirjoittaja jarim
Täällä Oulussa huoltosetä meinasi että 6000km välein vaihto on aivan liioittelua, suurempi todennäköisyys on vaihdon yhteydessä saada paskaa koneeseen mitä että suodatin menisi tukkoon. No, silti ainakin allekirjoittanutkin sen kuitenkin aina joka öljynvaihdon yhteydessä vaihtaa... :)

Lähetetty: 13 Elo 2004, 13:44
Kirjoittaja Hape
tossa vielä yksi

MP-huolto Hanski Jokinen
Abraham Wetterintie 4
810 HELSINKI

Puh: 09-7555939

Lähetetty: 24 Elo 2004, 11:46
Kirjoittaja Sepe
Nyt on Busa käytetty huollossa. Suzukin oman öljynsuodattimen olivat laittaneet. :thumbup: Busa oli saanut myös osakseen kevyen pesun tai lähinnä huuhtelun. :thumbup: Läppärungot oli vaatineet hieman synkkausta. No ainakin ajossa huomasi nykimisen vähentymisenä. Eli se 3500 kiekoilla ilmennyt häiritsevä nykiminen hävisi. Tulpat ja öljytkin oli vaihdettu sekä venttiilit tsekattu. Ketjutkin oli kiristetty sekä pyyhitty. Jonnekin päin olivat myös lisänneet jonkun katekiinnikkeen. Muutenkin vaikutti oikein hyvältä. Vaan enpä muistanut kysyä oliko ilmanputsari pesty.

Hintaa tuli 325€.

Millanenkohan öljy toi Valvolinen Durablend on?

Lähetetty: 24 Elo 2004, 12:19
Kirjoittaja jokkebusa
Millanenkohan öljy toi Valvolinen Durablend on...

jaaas, emmää vaa tiär...=) mut itse nyt entisenä casrtoloitsijana vaihdoin viimeks noi motulin 300 busseen, ja sen suodattimenkin siin samalla...=)
eihän tuossa merkittävää eroa muuten tietty, mutta sen jälkeen ei kytkin ole kertaakaan päkistellyt vilpoisalla koneella liikkelle lähteissä. castrolin aikaan kävi muutaman kerran niin, että ei ei meinannu sitten millään päästä nykimättä ja nätisti liikkelle, ketjut senkus klonkkas ees taa ku oli hiukan kenties löysälläkin. ja jotenkin...tää on nyt taas niin tätä...tuntuis että looda toimis hiukan notkeemmin...vaan aika näyttänee tuonkin, että oletustako kaikki taas vain olikin...




Edited By jokkebusa on 1093339179

Lähetetty: 24 Elo 2004, 12:35
Kirjoittaja 70-1085386739
Sepe kirjoitti:Millanenkohan öljy toi Valvolinen Durablend on?

Valvolinen kategorian mukaan: puoli-synteettinen perusmoottoriöljy "autokäyttöön". No, aika näyttäneen miten toimii; todennäköisesti hyvin, kuten useimmat ns. autoöljyt. :;):
Huoltoliikkeet ovat varmaakin huomannet sen toimivaksi myös mp puolella, varskinkin kun hintakin on vielä sopiva huollon katteiden kannalta. :p

Lähetetty: 24 Elo 2004, 13:14
Kirjoittaja 66-1085658682
Aika kallis ollut toi Sepen 18tkm huolto kun siihen ei kuulu edes niin paljon juttuja mitä 12tkm huoltoon listan mukaan.

Itelläni oli 12tkm huollossa mis vaihdettiin öljyt+suodatin, tulpat, putsattiin BMC+öljyttiin se, ketjut kiristettiin+rasvaus, ruiskun läppärunko synkattiin kohdilleen ja sit ne muut jutut mitä tossa huollossa kuuluu tehdä hinta oli 180€.

Huolto paikka oli Erkka Korpiaho Racing eli paikka mikä varmasti osaa asiansa hyvin.

Erkka sanoi et välillä edes tulppia ei vaihdeta tossa km määrässä riippuu ihan missä kunnossa ne on. Ainut on pyörät mihin on putkisto vaihdettu ne syö tulppia enemmin et voi mennä tulpat huonoiksi jo alle 12tkm matkalla.
No meikäläisel tietenkin on täys putkisto laitettu ja tulpat oli vaihtovalmiit...


Huolto paikka oli Erkka Korpiaho Racing eli paikka mikä varmasti osaa asiansa hyvin.

Lähetetty: 24 Elo 2004, 13:34
Kirjoittaja Sepe
Busaman kirjoitti:Aika kallis ollut toi Sepen 18tkm huolto kun siihen ei kuulu edes niin paljon juttuja mitä 12tkm huoltoon listan mukaan.

Se oli 24tKm huolto. :p Kallis joka tapauksessa.

Lähetetty: 24 Elo 2004, 13:38
Kirjoittaja 66-1085658682
Juu hiukan sekoilin :-)

Joo hiukan kuulostaa kalliilta mul ei tietenkään venttiileitä säädetty nyt mut sanoi että ei paljon tohon lisää tee hintaa.

Varmaan joku tommonen 250€ on aika hyvä hinta tolle 24tkm huollolle kun tinkaa. Korpiaho on siit hyvä paikka et siel pärjää tinkaamalla hyvin :-)

Täs odottelen et tulis jotain info noista katteista kun ruskeiksi meni toinen puoli ja toiselta puolelta takaanta hiukan sulas kesälomareissulla. Saa nähdä mitä maahantuoja keksii kun ei putkisto piru saa tommonen olla et sulaa paikat.

Toi Devilin High Pipe on siistin näköinen putkisto mut huono jos alkukäyrästö on noin päin vittua väännetty et paikat sulaa. Ihme ettei ne ota mallia alkuperäisistä käyristä.

Oletko Sepe kuullot onko muilla putkisto merkeillä ollut samoja ongelmia et kate sulaa...?

Lähetetty: 24 Elo 2004, 13:46
Kirjoittaja Sepe
Enpä ole kuullut.

Laitahan sitten kuulumiset mitä Motokeitaassa sanoivat Devileistä.

En koittanut tuosta huollon hinnasta tinkailla ollenkaan. Näyttää kuitenkin Korpiaholla olevan hinnat ihan kohdillaan. On vaan vähän turhan pitkä matka sinne. Mulla toi 12tKm huolto kustansi viime syksynä 200€.