Sivu 1/1
Lähetetty: 05 Kesä 2004, 15:15
Kirjoittaja race
Hello kaikkitietäväiset...bussiini on ilmestynyt ylimääräistä liikettä..ajaessa esim 2-vaihteella kierrosten ollessa n.4-5500 rpm ajokki alkaa "laukkaamaan" eli tulee tuollainen sahaava liike,aivan kun ei saisi bensaa kunnolla,toisaalta kun esim ko,vaihteella alkaa vedättämään tuolta aivan alhaalta tuntuu kuin pyörä tukehtuisi ,vasta tuolta 2500 rpm jälkeen ilo alkaa,yläkierroksilla ei mitään ongelmaa--ranteet venyy.Olisikohan tuossa powercommanderin säädöissä jotain kun kuitenkin tuo on niin tiukalle vedety tuolla viabergilla kun ovat tuon 177hv takasesta penkittäneet..arvailuista/tiedoista/kokemuksista kiitollinen 
Lähetetty: 05 Kesä 2004, 19:49
Kirjoittaja 74-1085474959
Tere!
Voin olla väärässäkin, mutta tämmöistä tuli mieleen..
Minkä vuoden pyörä sulla onkaan?
Jos kyseessä on uudempi..eli ennakkoja voi säätää PC:llä niin luultavasti siinä on jotain mäihää..Eli täydet ennakot tulevat liian hitaasti peliin ja tehoja ei saada "vapautettua" tarpeeksi nopeasti.
Vastaavasti jos kyseessä on vanhempi, jossa ei voi säätää ennakkoa, voi olla että alakierroksille on annettu liikaa seosta ja siitä syystä "tukehtuu".
Jos pyörääsi ei olla tehty muuta kuin putkiston ja Commanderin asennus kyseiset tehot ovat aika korkea..eli seokset ovat jokatapuksessa aika yläkanttiin. Onko kulutus kasvanut merkittävästi?
-- Jimsgarage --
Lähetetty: 05 Kesä 2004, 20:05
Kirjoittaja race
terehdys!
kulutus on minusta ollut varsin mukavalla tasolla tuollaiset 5,6-7,7 litraa,riippuen tuosta hantaakin asennosta tai siis tuollaiset lukemat toi pyörän tietsikka antaa keskikulutukseksi,busse on vm-99 eli tuota alkujen alusta..täytyypi vielä käydä noi kaikki suotimet läpi ja tarkastaa noi bensanpaineet... 
Lähetetty: 05 Kesä 2004, 20:10
Kirjoittaja race
:O ajattelin vielä et jos ei ko. toimilla mitään uutta tapahdu niin täytyypi käydä jossain säädättämässä tuota kumppania uudestaan...onkos kenelläkkään tietoa missä kannattaisi pyörää käydä hiplaamassa täällä keskisuomen akselilla,agolla taisi olla jokin paikka jyväskylässä???,,,, alkaa kädet väsymään kun täytyy mittarit tapissa olla menossa joka paikkaan 
Lähetetty: 06 Kesä 2004, 00:51
Kirjoittaja Agostini
Jyväskylässä,Vasarakadulla on sitä uutta City-Markettia vastapäätä rakennus jonka takapihalla on 'Vasara-talli',heillä on penkki ja säätölaitteet.Oisko siinä rakennuksessa ollu joku MJ-moto ennen ja nyt joku HILTI:n(tai jonkun vastaavan) myymälä punaisine kyltteineen.
Jätkät on siellä asiallisii ja hintaki tais olla jotain 40-50 välillä.
Edited By Agostini on 1086472470
Lähetetty: 06 Kesä 2004, 10:54
Kirjoittaja 77-1085415839
Mulla oli omassa bussissa vähä samankaltaisia ongelmia ja niiden kans tuli jonku aikaa taisteltua, ongelma ratkes sitte sillä ku otin bensapumpun irti ja purin sen palasiksi. kaikki suodattimet oli semmosen kuparin väirisen moskan peitossa. Tämähän on se tunnettu mallivika, sieltä pumpusta tai jostain sen seinämistä irtoaa sitä hienorakeista töhnää joka sitte ajanmyötä tukkii ne suodattimet. Kannattaa repiä pumppu irti ja tarkistaa tilanne.
Lähetetty: 17 Syys 2004, 14:28
Kirjoittaja 80-1089969269
MiksaK kirjoitti:Mulla oli omassa bussissa vähä samankaltaisia ongelmia ja niiden kans tuli jonku aikaa taisteltua, ongelma ratkes sitte sillä ku otin bensapumpun irti ja purin sen palasiksi. kaikki suodattimet oli semmosen kuparin väirisen moskan peitossa. Tämähän on se tunnettu mallivika, sieltä pumpusta tai jostain sen seinämistä irtoaa sitä hienorakeista töhnää joka sitte ajanmyötä tukkii ne suodattimet. Kannattaa repiä pumppu irti ja tarkistaa tilanne.
Noista bensapumpuista/suodattimista oli oikeen sellanen tehtaan takaisinkutsu, eli ne piti vaihtaa takuuseen noihin -99 malleihin rungonnumeroon JS1A1111200101126 saakka ja tosta ylöspäin ne on valmiiksi sitä uudempaa mallia. Ne vaan taisi Suomessa jäädä monelta vaihtamatta.
Lähetetty: 17 Syys 2004, 14:38
Kirjoittaja 80-1089969269
Jimsgarage kirjoitti:Tere!
Voin olla väärässäkin, mutta tämmöistä tuli mieleen..
Minkä vuoden pyörä sulla onkaan?
Jos kyseessä on uudempi..eli ennakkoja voi säätää PC:llä niin luultavasti siinä on jotain mäihää..Eli täydet ennakot tulevat liian hitaasti peliin ja tehoja ei saada "vapautettua" tarpeeksi nopeasti.
Vastaavasti jos kyseessä on vanhempi, jossa ei voi säätää ennakkoa, voi olla että alakierroksille on annettu liikaa seosta ja siitä syystä "tukehtuu".
Jos pyörääsi ei olla tehty muuta kuin putkiston ja Commanderin asennus kyseiset tehot ovat aika korkea..eli seokset ovat jokatapuksessa aika yläkanttiin. Onko kulutus kasvanut merkittävästi?
-- Jimsgarage --
Kyllä noissa vanhemmissakin pystyy säätämään sytytyskäyrää
powercommander II:lla. Se oli tosin harvoissa II commandereissa ominaisuutena, mutta busassa se onnistuu.
Mulla on itellä vm.2000, ja siinä on nyt commanderissa sellanen ohjelma sisällä jossa on säädetty sytkyä vähän aikasemmalle yläkierroksilla kun kaasu(läpät) on kokonaan/lähes kokonaan auki.