Sivu 1/3

Lähetetty: 30 Elo 2006, 11:26
Kirjoittaja 79-1091167648
Miten se on pojjaat, kun eilen käpistelin etupäätä ja hogasin, että mahtaakohan toi iskari toimia ollenkaan, kun keula oli ylhäällä tunkilla putkista nostettuna, eli siis hieman kallellaan mopo ja kun laittoi tangon keskiasentoon, niin se kääntyi itsekseen painovoiman avulla vasemmalle... Sitten aloin kokeilla ja tuntuu ihan niinku siinä ei olisi mitään vastusta... Mahtaako se olla rikki vai kuuluuko sen olla noin löysä? Eisieltä ole mitään ulos valunut ainakaan..... :(

Lähetetty: 30 Elo 2006, 14:00
Kirjoittaja jakehaanpää
Minun vajavaisten tietojeni mukaan sen EI TULE JÄYKISTÄÄ ohjausliikettä vaan ainoasaan vaimentaa ns äkkinäiset edestakaiset liikkeet. ???

Korjatkaa mikäli meni mettään, mutta tohon mä uskon :D

Lähetetty: 30 Elo 2006, 14:47
Kirjoittaja jarim
jakehaanpää kirjoitti:Minun vajavaisten tietojeni mukaan sen EI TULE JÄYKISTÄÄ ohjausliikettä vaan ainoasaan vaimentaa ns äkkinäiset edestakaiset liikkeet. ???

Korjatkaa mikäli meni mettään, mutta tohon mä uskon :D
Kyllä, näin se menee. Omassani oli kyllä melkoisesti "klappia" kun käytin irti elikkäs tuntuisi olevan hieman öljyvajausta.

Lähetetty: 03 Syys 2006, 11:30
Kirjoittaja Falconer
Ode kirjoitti:Miten se on pojjaat, kun eilen käpistelin etupäätä ja hogasin, että mahtaakohan toi iskari toimia ollenkaan, kun keula oli ylhäällä tunkilla putkista nostettuna, eli siis hieman kallellaan mopo ja kun laittoi tangon keskiasentoon, niin se kääntyi itsekseen painovoiman avulla vasemmalle... Sitten aloin kokeilla ja tuntuu ihan niinku siinä ei olisi mitään vastusta... Mahtaako se olla rikki vai kuuluuko sen olla noin löysä? Eisieltä ole mitään ulos valunut ainakaan..... :(

Duoda, duoda. Nyt kun päivitin busan alkukesästä ja lennossa hyppäsin uuden satulaan, niin ero vanhaan oli ohjaustuntumassa melkoinen. Vanha oli 99 ja reilut 50 ajettua, eikä vaimentimelle oltu tehty mitään. Eiköhän siitä ollut neste kadonnut jo aikapäiviä sitten - mutta tarvitaanko :bulb: busassa sitä lainkaan?

Lähetetty: 03 Syys 2006, 21:01
Kirjoittaja 83-1085581541
Kyllä sitä ohjausiskaria busa tarvii.... Osaa voplata aika rajusti kun ei ole kunnossa :wtf: Ohjaus iskarin huolto on helppo homma. :smoking:

Lähetetty: 04 Loka 2006, 19:29
Kirjoittaja jakehaanpää
Suki kirjoitti:Kyllä sitä ohjausiskaria busa tarvii.... Osaa voplata aika rajusti kun ei ole kunnossa :wtf: Ohjaus iskarin huolto on helppo homma. :smoking:
Aiheeseen (ohjausiskarin huoltoon) perehtymättömänä... ööö... onkos toi ohjausiskari "kotikonstein" purettavissa ja öölit vaihettavissa ??? ??? Entäs tarviiko siihen hommailla jonkinmoisii stefova / vast ??? ???

Lähetetty: 04 Loka 2006, 19:35
Kirjoittaja 100-1133255914
En ole purkanut, mutta eilen sitä pällistelin. Uskoisin että öölit voi päästää pois siitä pienestä ruuvista. Ilmaamisen saa varmaan hoidettua pienen ruiskun kanssa tai upottamalla koko paskan ööliastiaan ja pumppausta.....

Lähetetty: 20 Loka 2006, 16:19
Kirjoittaja 100-1133255914
Vaihdoin just öölit vakioiskariin ja oli helppoa kuin lapsen lyöminen. Ruuvi auki ja vanhat pumppaamalla ulos. Tämän jälkeen pieneen lääkeruiskuun öljyä ja reijästä sisään. Välillä varovaista pumppausta ja ruiskulla taas lisää. Tais ottaa noin 10 minsaa koko homma. Ennen öljyn vaihtoo iskarissa oli klappia aika paljon ja tyhjennysvaiheessa öljyäkin tuli ulos tosi vähän, että kyllä se sitä taitaa kuluttaa... Nyt pelaa hienosti eikä puhise. Vaimennin jäykistyi aika paljon, mutta tuntu paikallaan aika hyvältä. :rasberry:

Lähetetty: 21 Loka 2006, 01:14
Kirjoittaja 83-1085581541
Iskarin saa auki kun ruuvaa päädyn pois... Eikä vaadi kuin tasapäisen ruuvimeisselin.... Ja pienen vasaran että saa lukituksen auki...

Lähetetty: 21 Loka 2006, 11:23
Kirjoittaja Jaakko
paljonko siellä kuuluu sitä oljyä olla

Lähetetty: 21 Loka 2006, 11:32
Kirjoittaja Jokimaa
Ja mitä öljyä sinne laitetaan,kai silläkin väliä on??? :1087 :pääseinään:



Edited By Jokimaa on 1161419578

Lähetetty: 21 Loka 2006, 13:52
Kirjoittaja 100-1133255914
En osaa sanoa paljonko sinne sitä öljyä meni. Niin paljon laitoin kun sain mahtumaan. En tiedä mitä käytännön merkitystä tolla öljylaadulla mahtaa olla. Viisaammat kertokoot. Itse laitoin jotain tavallista pienkone moottoriöljyä. Pääasia on että toimii. Ainakin minulle.

Lähetetty: 06 Helmi 2007, 09:56
Kirjoittaja 83-1170337953
Aihetta sivuten, onko kukaan vaihtanu stefoja ohjausiskariin?

Lähetetty: 06 Helmi 2007, 15:40
Kirjoittaja jarim
Suomineiti kirjoitti:Aihetta sivuten, onko kukaan vaihtanu stefoja ohjausiskariin?
Saako siihen sopivia stefoja jostain tarvikkeena? Ainakaan Suzukin räjäytyskuva ei tunne originelliosana muuta kuin koko vaimentajan.

Lähetetty: 06 Helmi 2007, 19:54
Kirjoittaja 83-1170337953
Hyvä kysymys. Soittamalla selviäis, pitää huomenna vaikka soittaa maahantuojalle. Jos sieltä ei löydy, niin sitten kolutaan paikalliset hydrauliikka-liikkeet läpi. :smoking: