Sivu 1/2
Lähetetty: 08 Syys 2012, 09:25
Kirjoittaja 109-1268510473
Onko kokemuksia minne kannattaa takaiskari lähettää perushuoltoon? Voisi olla jo aika elvyttää 11v vanha pumppu..
Lähetetty: 08 Syys 2012, 13:28
Kirjoittaja jarim
Tuolla: http://www.motorservice.fi/ ainakin onnistui originelli takapampun huolto.
Lähetetty: 10 Syys 2012, 14:35
Kirjoittaja wiltzu
gustafsson racing karkkila.
matkahuollolla voipi lähettää jos ei paikanpäälle kykene.
yht.tiedot netistä.
t:tyytyväinen asiakas
Lähetetty: 11 Syys 2012, 13:06
Kirjoittaja 74-1302205404
En tiedä mistä päin olet, mutta tuossa yksi kehuttu paikka myös Letec-Motors
Lähetetty: 11 Syys 2012, 13:39
Kirjoittaja snuggles
Lähetetty: 13 Syys 2012, 17:37
Kirjoittaja 109-1268510473
Kymenlaaksossahan sitä majaillaan, mut tääl ei kyl taida moisia firmoja olla joka katusuitsan pumppuun puuttuu..
Lähetetty: 13 Syys 2012, 19:20
Kirjoittaja suiza
mmie kirjoitti:Onko kokemuksia minne kannattaa takaiskari lähettää perushuoltoon? Voisi olla jo aika elvyttää 11v vanha pumppu..
Joko käytin huollossa? Oliko iskari missä kunnossa? muutuiko tuntuma paljonkin ???
Lähetetty: 16 Syys 2012, 13:08
Kirjoittaja 109-1268510473
Talven projektiksi menee, ei se vielä mitenkään huonolta tunnu, vähän oon jousta ja vaimennuksia höllänny ittelleni sopivaksi kun oon busanistiksi lapsen kokoinen (vähä alle 80kg..). Mut monestihhan nuo hiipuu pikkuhiljaa, että muutoksen huomaa vasta kun pumppu on huollettu. Kisa aikoina rr hommissa ainakin öhlärissä huomasi eron, kun sen kerran kahteenvuoteen huollatti.
Lähetetty: 16 Helmi 2014, 20:00
Kirjoittaja Hayapari
Uusi takavaimennin, mitta millainen?
Vanha keskusteluketju löytyi, mutta ei vastausta asiaan, joka askarruttaa.
Haynesin/Suzukin huoltokirjan mukaan takavaimennin on kestää pyörän iän. Tarvittava huolto on vain pesua ja tarkkailua.
Muutaman huoltoliikkeen kommenttien mukaan alkuperäistä vaimemenninta ei ole tehty avattavaksi, eli sisuskaluja ei pysty huoltamaan. Vaimennin on siis huoltovapaa, joka tarkoittaa, että se pitää vaihtaa uuteen aikanaan.
Kiinnostaisi vaihto uuteen (tai käytettyyn), jonka pysytyisi tarvittaessa huoltamaan. Lisätoiveena olisi myös jousen esijännityksen helppo säätö.
Nykyinen ajo on lähinnä matkailua. Välillä päällä on kaksi henkilöä ja matkakamppeet ja joskus taas yksin reppu selässä.
Busa on mallia -03 ja vaimennin on alkuperäinen. Etupään öljyt vaihdoin toissa vuonna ja silloin huomasin kuinka tiet muuttui tasaisemmiksi huollon jälkeen.
Onko jollakin kokemusta tai ehdotusta millainen vaimennin kannattaisi vaihtaa alkuperäisen tilalle?
Crossipyöriin on saatavissa käteviä säätövermeitä jousen säätöä varten ¸http://www.xtrig.com/. Tällainen riittäisi minullekkin. Mistä tällaisen löytäisi Busaan?
Lähetetty: 16 Helmi 2014, 21:49
Kirjoittaja mkn016
Tuota noin. Itselläkin saman ikäinen, 03 vuotunen ja alkoi viime syksynä hypyttää perää ja heitoissa keinumaan. Otin sitten ajokauden päätteeksi takaiskarin irti ja hieman tutkiskelin mitäpä tuolle vois tehdä.
ns. lisäsäiliön peltilommin kun sai avattua niin sen alta paljastui venttiili, jolla kaasut saa täytettyä. ja saatiin purettua pumppu. Omastani olivat kaasut karanneet. Öljy oli suht hyvän näköistä. Huolto-ohje ei tosin kerro mitä öljyä tuolla on, joten tilalle laitettiin hyvällä "arvauksella" suzukin L01 öljyä vastaavaa litkua. ja juu. katottiin öljystä vähän muutakin kun SAE luokitus.. sit kaasut perään ja homma bueno. eiköhän tuo ens kesälle parempi oo
Lähetetty: 18 Helmi 2014, 15:31
Kirjoittaja Hayapari
Oliko sinulla joku paikallinen paja, joka pumpun avasi ja kaasut täytti? Onnistuisiko sama homma myös meikäläisen vaimentimelle? Jos olisi homma olisi mahdollista, niin millaista suuruusluokka kustantaisi?
Lähetetty: 18 Helmi 2014, 21:27
Kirjoittaja snuggles
On huollettavissa joo, niinkuin tässä edellä mainittu. Niihin saa venttiilikittiäkin sisälle millä vaimennuksia muutettua. Iskaripajat pitäs osata tuommoisen remontin, sekä typen täytön. Tahi sitte joku muu tilalle, Öhlins tms, jos kerran säätöä oli tarves.
Lähetetty: 18 Helmi 2014, 21:45
Kirjoittaja Hayapari
Pariin pääkaupunkiseudulla olevaan iskarihuoltopajaan soitin ja vastaukseksi sain: 1. Ei ole huollettavissa, ei pysty avaamaan eikä ole osia saatavissa. 2. Stefan vaihdon ja putsauksen pystyy tekemään. Ei muuta.
Nyt pitäisi sitten vain löytää paja, joka olisi pystyisi noihin hommiin.
Öhlins tms. tilalle olisi varmaan hyvä ratkaisu. Öhlins, jonka esijännitys olisi säädettävissä taitaa maksaa n. 1400¤. Se on vähän liikaa tässä vaiheessa. Käytetty Öhlinskin kelpaisi, jos sellaisen pystyy huollattamaan.
Lähetetty: 19 Helmi 2014, 00:15
Kirjoittaja Timba
Kokeiles TÄTÄ, on aika guru ainakin crossien kanssa.
Lähetetty: 19 Helmi 2014, 07:15
Kirjoittaja toimeve
Hayapari kirjoitti:Käytetty Öhlinskin kelpaisi, jos sellaisen pystyy huollattamaan.
...suosittelen. Pystyy.