Sivu 1/4

Lähetetty: 24 Huhti 2013, 10:37
Kirjoittaja Mikko_A
Moro,

Täällä alkaa bussin omistaja tuskastumaan noihin jarruihin. Olen ilmannut jarruja hullun lailla ja sain aavistuksen tuntumaa lisää. Kahva painuu siis hyvin lähelle tankoa ja pitoa kyllä riittää. Kahvan esisäädöt on melkeinpä pidettävä kireimmillään, että jarrutus onnistuu.

Onko siis vaan painuttava jatkamaan ilmausta, vai onko oikeasti noissa pääsylkyissä ollut ongelmima? Satuloissa kaikki männät liikkuu, joskin tietysti toiset herkemmin kuin toiset. Ei kuitenkaan yhtään jumiutunutta mäntää tms.

Osasin hakea jo vanhojeen jarruaiheisten keskustelun perusteella Stormin sivuilta pääsylinterin ja satulan tiivistesarjojen numerot. Vinkkejä kaivataan!

Lähetetty: 24 Huhti 2013, 11:44
Kirjoittaja SuperB
Osta brembon rcs 19 niin saat jarrut. Tuo busan pääsylkku on vain susihuono

Lähetetty: 24 Huhti 2013, 11:59
Kirjoittaja kajbusa
Teräspunosletkut auttaa asiassa

Lähetetty: 24 Huhti 2013, 14:52
Kirjoittaja Mikko_A
Tilasin pääsylinterin korjaussarjan. Merkkihuollossa vakuuttelivat, että sylinterit tiivisteet pehmenee ja sitten on jarrut juuri oireiden mukaiset. Kuittailen tänne mitkä fiilikset kun tiivisteet on vaihdeltu.

Lähetetty: 24 Huhti 2013, 14:52
Kirjoittaja wiltzu
Jos budjetti on pieni, niin myös muiden pyörien radiaalisylinteri auttaa hieman. Itselläni oli zzr1400 pääsylinteri gen 1:ssä.

Toki satuloiden kumitkin voivat olla huonossa kunnossa, jolloin mäntä ei kunnolla palaudu paikoilleen.

Samaten pääsylinterin tiiviste saattaa myös falskata.

Itselläni pääsylinterin vaihto auttoi asiaan.

Lähetetty: 24 Huhti 2013, 14:54
Kirjoittaja wiltzu
Mikko_A kirjoitti:Tilasin pääsylinterin korjaussarjan. Merkkihuollossa vakuuttelivat, että sylinterit tiivisteet pehmenee ja sitten on jarrut juuri oireiden mukaiset. Kuittailen tänne mitkä fiilikset kun tiivisteet on vaihdeltu.
Noita jarrusatuloita kannattaa putsata usein ja VAIN siihen tarkoitetuilla aineilla (esim. fairyvesi). Crc yms. pilaavat tiivisteet.

Lähetetty: 24 Huhti 2013, 23:22
Kirjoittaja Huhan Kolli
Kannattaa myös kokeilla ilmata "yläbanjosta", eikä vain satuloiden päästä.

Lähetetty: 25 Huhti 2013, 07:31
Kirjoittaja suiza
Paras keino lisätä tehoa ja tuntumaa jarruihin edullisesti on laittaa kunnon palat! Esim. Lucas racing sintteripalat kun laittaa on jarrut ihan eri tasolla. Toimii myös sateella ja kylmällä.

Lähetetty: 25 Huhti 2013, 08:25
Kirjoittaja Jorgos
Itsellä oli talven jäljiltä samanlaista ongelmaa.
Koitin itse ilmata mutta ei se sen paremmaksi tullut, huollossa pyysin ilmaamaan "imurilla" niin se auttoi.

Lähetetty: 25 Huhti 2013, 08:26
Kirjoittaja jarim
Ja ne teräspunosletkut jos ei jo ole niinkuin kajbusa jo mainitsikin.

Lähetetty: 05 Touko 2013, 22:31
Kirjoittaja 65-1350377001
Kuinkas onko tietoa pelaisko tuo gen2 pääsylinteri paremmin jos päivittäis siihen? Kans samanlainen ongelma että kahva painuu liian lähelle tankoa. Ilmaa ei enää tuu ja satuloissa uudet sintteri palat ja tiivisteet ja teräspunosletkut vaihdettu.

Lähetetty: 05 Touko 2013, 22:43
Kirjoittaja Kekee
Antsu kirjoitti:Kuinkas onko tietoa pelaisko tuo gen2 pääsylinteri paremmin jos päivittäis siihen? Kans samanlainen ongelma että kahva painuu liian lähelle tankoa. Ilmaa ei enää tuu ja satuloissa uudet sintteri palat ja tiivisteet ja teräspunosletkut vaihdettu.
olekkos ilmannu sen yläpään kans? pumppailet paineet ja varovasti löysäät letkun banjopulttia ja kiinni päästä kahva ja sama uuestaan...paperia ettei valu nesteet katteille...jossain on vikaa/ilmaa jossain...kyllä ihan normi jarrut pelaa nuissa mopoissa ettei tartte miettiä ja vakionaki net on aikas tehokkaat...ei saa pohjaan painua kahva eikä painu jos on kunnossa.

Lähetetty: 05 Touko 2013, 22:51
Kirjoittaja 65-1350377001
Joo oon ilmannu banjot, lääkeruiskulla pruutattu alapäästä nesteet, imetty ilmauskoneella ilmaa pois, mutta eipä tunnu tulevan kunnollisia jarruja. Jarrut on kyllä ihan tehokkaat, mutta kahva vaan liian pehmeä.

Lähetetty: 05 Touko 2013, 22:59
Kirjoittaja Kekee
jonnin verranhan siinä sitä tunnokkuutta pitää ollakki...eikai se heti saa jumiin pamahtaakkaan :D ittellä menee n. puoleenväliin ku kahvansäätö noilla kiinankahvoilla on puolessavälissä että toppaa jarrut kunnolla...jos ne lukkoon haluaa nii saa painaa mutta ei kahvaa saa silti pohjaan. viisaammat jatkakoon tästä...

Lähetetty: 05 Touko 2013, 23:03
Kirjoittaja 65-1350377001
Mulla kanssa kiinankahvat ja jos säätö puolessa välissä, niin kahva painuu tankoon kiinni. Etäisyys maksimisa kahva ei ota tankoon, mutta etusormilla jarruttaminen hankalaa, kun muut sormet ei mahdu kahvan ja tangon väliin tiukemmissa jarruissa.