Sivu 1/1

Lähetetty: 28 Heinä 2013, 18:04
Kirjoittaja BusaJam0
Moro!

Kuka kertoo, miten Gen1-Busan ohjauksen saa säädettyä suoraksi. Olen tarkistanut ohjauksen kahvojen suoruuden, niissä ei ollut mitään sanomista. Syy on siis jossain muualla.
Vasen kahva on siis lähempänä vatsaa kuin oikea, kun ajetaan suoraan.

Voivatko iskunvaimenninputket olla kierot, jos niitä pyöräyttäisi esim. 180 astetta, vaikuttaisiko tämä asiaan?

Voisiko keskipultin aukaisu ja sitä kautta säätäminen olla vaihtoehto? En tiedä, voiko tuota edes tehdä, vai onko lukittu.

Lähetetty: 28 Heinä 2013, 19:50
Kirjoittaja Huhan Kolli
Onko takarengas VARMASTI suorassa?

Lähetetty: 28 Heinä 2013, 20:57
Kirjoittaja 107-1089231881
Löysää ylä/alakolmiot ja käännä stongat suoraan...

Lähetetty: 29 Heinä 2013, 12:38
Kirjoittaja BusaJam0
Huhan Kolli kirjoitti:Onko takarengas VARMASTI suorassa?
Yep. Tarkistettu.

Lähetetty: 29 Heinä 2013, 18:55
Kirjoittaja snuggles
Komppaan yllä ehdotettuja ohjeita, korostaen että rengas varmasti suorassa, eikä vaan haarukan merkeistä tarkistettuna.
Jos löydät kieroja osia niin oman turvallisuuden nimissä laita heti vaihtoon.

Lähetetty: 29 Heinä 2013, 19:39
Kirjoittaja breaker
Tarkasta yläkolmiossa paikat johon tangot kiinnittyvät.

Kaadutuissa bussukoissa on joskus näkynyt murtumia yläkolmiossa kohdissa joihin tangot kiinnittyy -> ohjaustanko jää "vinoon" kiristettäessä.




Edited By breaker on 1375116331

Lähetetty: 29 Heinä 2013, 22:21
Kirjoittaja 104-1372095477
snuggles kirjoitti:Komppaan yllä ehdotettuja ohjeita, korostaen että rengas varmasti suorassa, eikä vaan haarukan merkeistä tarkistettuna.
Jos löydät kieroja osia niin oman turvallisuuden nimissä laita heti vaihtoon.

Mikä on paras tapa tarkistaa takarenkaan suoruus?

Itse mittaan työntömitalla takahaarukan päästä sen neliönmuotoisen kappaleen takareunaan (mikä lie virallinen nimi...) pystysuunnassa keskeltä, mutta onko jokin parempi tapa olemassa?

Lähetetty: 30 Heinä 2013, 11:38
Kirjoittaja Vajukki
horst kirjoitti: Mikä on paras tapa tarkistaa takarenkaan suoruus?

Profi cat

Lähetetty: 30 Heinä 2013, 11:46
Kirjoittaja snuggles
Vajukki kirjoitti:
horst kirjoitti: Mikä on paras tapa tarkistaa takarenkaan suoruus?
Profi cat
Joku tämmönen joo, tahi sitte jos löytyy suoraa palikkaa takarenkaan kylkeen mikä yltää etuselle saakka, kummaltakin puolen mitaten että on keskellä.

Lähetetty: 30 Heinä 2013, 13:33
Kirjoittaja Heksa
katsooko joku aina kun kiristää ketjuja myös suoruutta suhteessa etuseen?
mun ex gen1 oli kyllä merkit ihan kohillaan (tarkistin kahdella pitkällä lineaarilla)
onko jollain ollut niissä isojakin heittoja? 0,5mm? 1mm? vai viä enemmän?

mutta: eikö toiminnan kannalta oo tärkeämpää olla ketjulinja suorassa? eikä se mikä takarenkaan linjaus on etupyörään?

Lähetetty: 30 Heinä 2013, 17:00
Kirjoittaja snuggles
Heksa kirjoitti:onko jollain ollut niissä isojakin heittoja? 0,5mm? 1mm? vai viä enemmän?

mutta: eikö toiminnan kannalta oo tärkeämpää olla ketjulinja suorassa? eikä se mikä takarenkaan linjaus on etupyörään?
Melkein laittasin ennemmin renkaat linjaan ku ketjun millilleen suoraan, menis pelit suoraan vs rattaan tahi ketjun epätasanen kuluminen
Täs yhes vehkees pitää oikeen puolen liukupala olla oikeella 2mm pitemmällä ku vasen että tulee suoraan. Toinen tapaus, jos laittoi takapyörän merkkien mukaan, tuli lineaareissa eturenkaalla 3cm heitto toiselle puolen, kolaripyörä.