Sivu 1/2

Lähetetty: 16 Maalis 2013, 18:55
Kirjoittaja toimeve
(...yritin haulla etsiskellä, mutta huonolla menestyksellä)

Miten kannattaisi miettiä etupään iskunvaimennuksen parannusta kohtuuhinnalla? Tarkottaa siis esim. uusia/erilaisia jousia (vai-mitä-ne-on) putkiin, esim. Öhlinssin jouset olisi kait vaijaa kaksi sataa euroa

- mitä muuta ne vaativat noitten itte jousien lisäksi
- paraneeko niin paljon että satsaus kannattaa
- missä suosittelette teettämään
- mitä muita vaihtoehtoja (enkä tarkota nyt n. 2500 euroa maksavaa koko etupäätä putkineen jne...vaikka varmasti se olisi paras vaihtoehto...)

nimim. pääsis nyt ees ensin tuota Öhlinsin takapäätä testaamhan, sitten varmasti ens talven aikana jottain haluttaa tehä keulallekki (ja tievoksi: en vaiha gen2:een. Enkä Kawasakiin)

Lähetetty: 16 Maalis 2013, 19:32
Kirjoittaja tohtori1
Itseänikin kiinnostaisi aihe...

Lähetetty: 16 Maalis 2013, 21:12
Kirjoittaja -Artsi-
Oma ratkaisu vastaavaan kysymykseen oli (ja on)
keulaa

Tuossa swapissa tulee kaupan päälle radikaalijarrut ja "kevyempi" lokasuoja-look. Gen2 vanteen + jarrulaikkojen kanssa tuo on bolt-on swappi, mutta onnistuu myös Gen1 vanteelle satuloiden korotuspaloin.

Lähetetty: 16 Maalis 2013, 21:35
Kirjoittaja jarim
Itse laitoin Öhlinsin jouset Gen1 putkiin. Ihan oon kyllä tykänny. Vakio muistaakseni oli aika pintakova mutta lopulta kuitenkin aika löysä. Nuo toimii loogisemmin.

Lähetetty: 16 Maalis 2013, 21:44
Kirjoittaja Titaani
Mulla myös Öhjärin jouset 10Nm , kun vakion jäykkyys 8.5Nm. Vakiona aivan liian löysä kokonaisuutena, pohjaakin helposti ja juuri kuten Jari sanoo kuitenkin pintakova.
Vakio jousi on niin "vetelä" että oikean uppouman löytämiseksi pitäisi ruuvata esijännitys täysille jo normi kokoisella kuskilla, mutta kun siirtyy hiukan jäykempään niin jää säätövaraa käyttöön ja se vakiojousen pohjaamis ongelma poistuu.
Öljyjä muutamaa viskositeettia testanneena lievemmät vaihtoehdot toimii paremmin=herkemmin.

Lähetetty: 16 Maalis 2013, 21:55
Kirjoittaja Joke
Huolsin Gen1:n iskarit ja laitoin samalla Wibersin progressiiviset jouset kliks ja Redlinen 10W iskariöljyt.
Jouset ei ole ainakaan hinnalla pilattu, saa sitten nähdä miten toimivat.

Lähetetty: 16 Maalis 2013, 22:03
Kirjoittaja toimeve
...oisko linkkiä tms mistä noita Öhlarin jousia kannattais katella: Jamo tais mulle tekstiviestissä jossain vaiheessa laittaakin, mutta hukkasin sen. Oli muistaakseni jottain 150 eur paikkeilla (kpl vai pari?).

MUTTA: jos nuo pelkät jouset vaihtaa, niin mitä muuta pitää/kannattaa samalla "uusia"?

En ehkä lähe tuohon koko keulan vaihtamiseen, eikös sitä sanota, että jos annat pirulle (gen2 keula tässä tapauksessa), niin se vie koko käden :laugh:

Lähetetty: 16 Maalis 2013, 22:14
Kirjoittaja Jukkis
juu gen2 suoraan niin ei tarvi kikkailla :)

Lähetetty: 16 Maalis 2013, 22:17
Kirjoittaja Joke
Huollossa kannattaa vaihtaa öljyt, stefat (öljystefat ja pölytiivisteet) ja kupariset tiivisteprikat iskareiden alapäänhän. Siis niiden pulttien tiivisteet,jolla iskaripatruuna kiinnittyy alapäästään.

Lähetetty: 16 Maalis 2013, 23:15
Kirjoittaja Titaani
Jukkis kirjoitti:juu gen2 suoraan niin ei tarvi kikkailla :)
Tuo modi kannattaa tehdä myös kakkoseen, ei siinä vieterien toiminta vakiona poikkea ykkösestä.

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 17:06
Kirjoittaja MOOI
Titaani kirjoitti:
Jukkis kirjoitti:juu gen2 suoraan niin ei tarvi kikkailla :)
Tuo modi kannattaa tehdä myös kakkoseen, ei siinä vieterien toiminta vakiona poikkea ykkösestä.
Komppaan Titaania, siellä perusteltu oikein.
Menossa jo toinen Gen 2:n ja molempiin on huollossa laitettu Öhlinsin jäykemmät jouset, samalla tulee huollettua keulaputket muutoinkin. Kaikkineen jäi alle 200 ¤:n.
Kannattaa jos harrastaa vähänkin kovempaa menoa, tuntuma/luotto keulaan eri luokkaa kuin vakiona.

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 17:49
Kirjoittaja Joppe
Samalla kun vaihtaa jäykemmät jouset kannattaa vaihtaa ohjauslaakeri parempaan kartiorullalaakeriin sillä se alkuperäinen laakeri ei kestä.

Lähetetty: 17 Maalis 2013, 17:56
Kirjoittaja Heksa
Joppe kirjoitti:Samalla kun vaihtaa jäykemmät jouset kannattaa vaihtaa ohjauslaakeri parempaan kartiorullalaakeriin sillä se alkuperäinen laakeri ei kestä.

ei kestä mitä?
voi olla ettei kestä enään nokkapystysajoa( siis nokan alas rytkäytystä) kun keula jäykempi
mutta kyllä laakerit muuten kestää...

Lähetetty: 18 Maalis 2013, 15:01
Kirjoittaja Arctikdiver
Itellä tuo Artsin mainitsema modi ja lisänä tuubeissä Öhlärit.
Öhlinssejä voi aluksi kysellä MP-Raceingista.

Lähetetty: 18 Maalis 2013, 19:55
Kirjoittaja toimeve
Arctikdiver kirjoitti:Itellä tuo Artsin mainitsema modi ja lisänä tuubeissä Öhlärit.
Öhlinssejä voi aluksi kysellä MP-Raceingista.
...no tuo oli justhin se Jamon vinkkaama paikka. Eli n. 150 euroa olis jouset. Ja lisäksi ne muut tarvittavat hilppeet.

Mutta kuka laittais paikoilhen :laugh: