Sivu 1/1
Lähetetty: 13 Touko 2012, 18:48
Kirjoittaja gsxr
Onko joku busanisti täällä jo testannut laittaa 180 leveän kumen 6" vanteelle. Josko siten saisi lisää pitoa suoraan ajettaessa kun kumen profiili muuttuu sellaiseksi että on enemmän kosketuspintaa tiehen verrattuna 190/200 kumeihin?
Kapean kumen laittaminen ei sinällään houkuttele jo ihan ulkonäkö syistä mutta muistelisin kiihdytysvehkeissä jonkun näin tehneen.
Lähetetty: 13 Touko 2012, 21:19
Kirjoittaja wiltzu
180/55 ajettu radalla pari kertaa. hyvin on pitänyt, ei ainakaan huonompi kuin 190/50.
Lähetetty: 13 Touko 2012, 23:19
Kirjoittaja CormaX
wiltzu kirjoitti:180/55 ajettu radalla pari kertaa. hyvin on pitänyt, ei ainakaan huonompi kuin 190/50.
Osaatko sanoa kumpi parempi? Vai onko ihan sama...
Lähetetty: 14 Touko 2012, 06:42
Kirjoittaja martti
Mie ajoin viimekesänä yhen 180ppisen,miusta se taittuu mutkaan hiukan paremmin kuin leveempi,muuten kyllä ihan samallainen
Lähetetty: 14 Touko 2012, 07:27
Kirjoittaja wiltzu
CormaX kirjoitti:wiltzu kirjoitti:180/55 ajettu radalla pari kertaa. hyvin on pitänyt, ei ainakaan huonompi kuin 190/50.
Osaatko sanoa kumpi parempi? Vai onko ihan sama...
en oo mitannu, mut enemmän siinä pitäis olla pintaa reunoilla. hyvin ainakin taittuu mutkiin. hinnan takia noita oon itelle ottanu.
Lähetetty: 14 Touko 2012, 09:56
Kirjoittaja 107-1089231881
Pitoon vaikuttavia muita juttuja.. takaiskarin säädöt, akseliväli, + 4 " jatketuissa alkaa oleen pidot jo kortilla katu olosuhteilla. Jos pidot haluut optimoida niin satsaa kunnon iskariin. Renkaan leveys verrattuna edellisiin juttuhin on teoreettinen pidon kannalta...
Lähetetty: 14 Touko 2012, 11:32
Kirjoittaja Arctikdiver
Jos haetaan kiihdytys pitoa suoraan, suuremman kosketuspinnan saa 190/50 kumella vastaan 180/55.
Eri valmistajilla on hieman eroja profiileissa, vaikka profiilisuhde olisikin sama. Noin silmämääräisesti arvioitunna jotkut Shinkon takagummit vaikuttaa aikas laakeilta keskiosaltaa --> suurempi kontaktipinta suoralle vetopidolle.
Lähetetty: 16 Touko 2012, 22:34
Kirjoittaja gsxr
Lähinnä tuo pito suoraan ajettaessa kiinnostaa. Laadukas takaiskari luultavasti parantais tilannetta mutta olivat muistaakseni hieman hintavia, liekkö rahalle vastinetta katuajossa jos vertaa säädöissä olevaan alkuperäiseen.
Akseliväli vakio ja siinä pysytään tai menee aivan mahottomaksi.
Ja niissä kumien todellisissa profiileissa on tosiaan eroja, jotkut ovat enemmän lattanoita kuin toiset vaikka merkinnältään ovat samoja. Varmaan parempi etsiä sellainen 190 tai 200 todelliselta profiililtaan tarkoitukseen sopiva kuin ruveta 180 kanssa leikkimään.