Sivu 1/1
Lähetetty: 06 Syys 2004, 07:44
Kirjoittaja sarviporo
miten ketjujen vaihto onnistuu helpoiten, antakaa vinkkejä mitä tarvii purkaa jne?
Lähetetty: 06 Syys 2004, 08:45
Kirjoittaja jarim
Vasen sivukate ja se kotelo mikä on etuhammasrattaan ympärillä pitää purkaa pois. Älä löysää takarengasta ennenkuin saat etuhammasrattaan pultin irti. Pultin päässä oleva kuusiokolo lähtee (tai ainakin itsellä lähti) irti PITKÄvartisella avaimella, vaihde päällä ja takajarrun päällä seisomalla. Lujassa ovat, perkeleet, niinkuin varmaan pitääkin. 
Vanhat ketjut rälläkällä poikki ja uudet tilalle, päinvastaisessa järjestyksessä. Ketjuthan on sitten niitattavat eikä mitään pikalukollista mallia, eikös? Suosittelen D.I.D:n 50ZVM:ää, laatu on loistava ja niittaus on inhimillinen homma verrattuna moniin muihin..
Lähetetty: 06 Syys 2004, 11:32
Kirjoittaja sarviporo
Mulla ketjut on samat (saksasta tilatut) mutta ne on ihan yhtä soittoa eli pitäis swingi tiputtaa alas.... joten sieltä pitäisn tietää mitä aukoa ja mitä ei ettei hirveesti tehtyä turhaa hommaa.
Lähetetty: 06 Syys 2004, 12:12
Kirjoittaja 80-1089969269
sarviporo kirjoitti:Mulla ketjut on samat (saksasta tilatut) mutta ne on ihan yhtä soittoa eli pitäis swingi tiputtaa alas.... joten sieltä pitäisn tietää mitä aukoa ja mitä ei ettei hirveesti tehtyä turhaa hommaa.
Joudut kyllä sen kejun katkaisemaan jokatapauksessa, sehän tulee svingin "läpi", eli älä turhaan irrota sitä svingiä!
Lähetetty: 06 Syys 2004, 12:59
Kirjoittaja sarviporo
kuinka niittasit ketjut...kestääkö?
Lähetetty: 06 Syys 2004, 14:08
Kirjoittaja 80-1089969269
sarviporo kirjoitti:kuinka niittasit ketjut...kestääkö?
Nittasin ketjut DIDin nittauslaitteella (sain lainaks kaverilta).
Siinä DIDin ketjupaketissa oli hyvät asennusohjeet,samalla laitteella saa ketjun myös katkastua siististi. Hyvin on kestäny ajoa yli 20tkm, pari euroopan reissua, kovaa ajoa autobaanalla.
Lähetetty: 24 Heinä 2010, 20:32
Kirjoittaja riihike
kiristysvarat loppu ketjuist, mitä mieltä ku 50 mm keskeltä, pitäs men 30 mm,muute huolissaa ku meinasin antaa pojallenni se hesaa,haenko ketjut ja rattaat ja vien harrikka kamul laittoon jos onnistuu 
Lähetetty: 25 Heinä 2010, 11:19
Kirjoittaja BaTTman
Ja minkäslaiset välitykset kannattas vaihtaa? Mielessä kummiskin olis ehkä kävästä kentällä kokeilemassa nopeuttakin. Parilla edellisellä kerralla saanut vain vitosen sisään. Eli kannattaako vaihtaa tiheämpään? Pienempi taka- vai eturatas?
Lähetetty: 25 Heinä 2010, 11:55
Kirjoittaja timppa72
ei välttämättä kyllä kannata tihentämään mennä.ite kokeilin taka laittaa 45.mutta meni mun mielestä kyllä liian lyhyiksi.vaihdoin takas vakiot.varsinki jos meinaat nopeutta mennä testaan.
Lähetetty: 25 Heinä 2010, 11:58
Kirjoittaja busajasa
riihike kirjoitti:kiristysvarat loppu ketjuist, mitä mieltä ku 50 mm keskeltä, pitäs men 30 mm,muute huolissaa ku meinasin antaa pojallenni se hesaa,haenko ketjut ja rattaat ja vien harrikka kamul laittoon jos onnistuu 
Kannattaa vaihtaa. Sitten menee taas noin 20tkm ilman isompia ketju huolia. Samalla rataat vaihtoon.
BaTTman kirjoitti:Ja minkäslaiset välitykset kannattas vaihtaa? Mielessä kummiskin olis ehkä kävästä kentällä kokeilemassa nopeuttakin. Parilla edellisellä kerralla saanut vain vitosen sisään. Eli kannattaako vaihtaa tiheämpään? Pienempi taka- vai eturatas?
Takasta on helpompi vaihdella. tässä threadissa lopussa on ekkeli jolla pystyy arvioimaan tehon tarpeen
Tässä taas threadi jossa tarkastellaaan välitysten vaikutusta. Tuolta löytyy myös ekkeli jossa voi muuttaa välityksiä ja nähdä niiden vaikutuksen.
Edited By busajasa on 1280048651
Lähetetty: 25 Heinä 2010, 17:00
Kirjoittaja martti
Ketjurasvari ni ei tartte ketjuja vaihella eikä just kiristelläkään 
Lähetetty: 31 Heinä 2010, 23:43
Kirjoittaja BaTTman
Tuossa noita jasan linkkejä tutkiskelin ja näyttäis että tollaset 18/40 välit vois olla ok... Mutta...busa vielä vakio ja enimmäkseen "touring" ajossa. Eli kerran-kaks jos käy kesässä radalla/kentällä, niin kannattaako noita vakio välityksiä ruveta muuttelemaan? Toisaalta menohalut on niin kovat että pienet muutokset esim kulutuksessa voi jättää huomioimatta.
Ei kukaan sattuisi järjestämään kimppatilausta ketju-ratas paketeista ? :p
Takaratastahan joku oli järkkäämässä, mutta entäs loput... Ketjuthan kestää monta kierrosta ennenkö loppuu kesken, mutta kait edes pari heppua saisi kimppaan?