Sivu 1/3

Lähetetty: 21 Marras 2009, 00:58
Kirjoittaja 104-1242627923
Selasin aikaisempia keskusteluja ja sain paljon vinkkejä perän korotukseen kiitos niistä.

Kuitenkaan en löytänyt tietoa mitä materiaalia koiran luiden työstämiseen kannattaisi käyttää.


???

Lähetetty: 21 Marras 2009, 02:44
Kirjoittaja BussiJussi
haba kirjoitti:Selasin aikaisempia keskusteluja ja sain paljon vinkkejä perän korotukseen kiitos niistä.

Kuitenkaan en löytänyt tietoa mitä materiaalia koiran luiden työstämiseen kannattaisi käyttää.


???
Alumiinista, tai vapaa-ajan teräksestä (luetaan rosteri, ja hapokas) Alumiinia tehdastekoset, itselläni ollut alumiisiset, että teräksiset. alumiiniin reiän teko helpompaa, jos ei kunnon laitteita.

Lähetetty: 21 Marras 2009, 16:58
Kirjoittaja 104-1242627923
Siksi kyselen, soitin tuusmotoriin ja kyselin sieltä asiaa ja heidän mielestä materiaalin veto lujuudella on suurikin merkitys luun kestävyydelle.
Rosteri/ hapokestävissä eri seoksilla on eri veto lujuus.
:p . asiasta en mitään tiedä, jos tavallinen rosteri tai haponkestäväsä latikasta sen voisi tehdä niin eikun tuumasta toimeen.:D

Lähetetty: 21 Marras 2009, 19:43
Kirjoittaja snuggles
Alkuperäinen on 7mm vahvaa alumiinia, laadusta ei tietoa. Toverilla oli kesällä 5mm alumiinista luut, laatu 7075. Aattelin laittaa kans tuollaiset 5mm paksut pulikat sinne, saa painoo pois ,kun nyt säädettävät kiinni. Jos rosteria käyttää tahi muuta laadukkaampaa terästä ku räkärauta nii voi olla varmaan huomattavasti ohuemmat ku orggisalut.

Lähetetty: 21 Marras 2009, 20:44
Kirjoittaja busajasa
itse tein kolmisen kesää sitten 5mm paksusta rautakauppa alumiinista 113mm luut. Hyvin ovat kestäneet.

Lähetetty: 22 Marras 2009, 17:53
Kirjoittaja 104-1242627923
Lienee normaali 5-7mm rosteri kestävän luille kohdistuvan kuorman.

Kokemuksia miten lyhyet luut voi tehdä ettei ajo ominaisuudet mene ihan perseelleen.

Lähetetty: 23 Marras 2009, 12:41
Kirjoittaja Purkuosia.com
tuollasilla saat säädettyä korkeutta portaattomasti :

http://www.soupysperformance.com/catalog/item/4408900/4618665.htm

tuolta löytyy laskevia sekä nostavia.




Edited By Kekkula on 1258973436

Lähetetty: 24 Marras 2009, 23:15
Kirjoittaja 104-1242627923
Kyllä naillä tiedoilla perän saa pystyyn Kiitos!

Ohjaus korkeuden elikkä raiserien nosto olis kans mielessä.
forumeilta löysin tietoa miten se suurinpiirtein toteutetaan
Sain jo tekiän alu holkeille kolmion alle x4 ja pidemmät pultit saa rauta kaupasta.
MUTTA kuinka pitkät holkeista olette tehneet?. ???
Onko asennuksessa jotai huomioitavaa.

Lähetetty: 25 Marras 2009, 07:10
Kirjoittaja Masanaattori
Ehkä hieman tyhmä kysymys....mutta minkä takia sitä perää pitää nostaa ?
Crossipyöräkloonia tekemässä ??

Ja siihen keulaan sopii ainakin 5mm:n palat väliin ihan niillä orggispulteilla.
Itsellä 9mm palikat ja Vikkelällä muistaakseni lähes 30mm.
:)

Lähetetty: 25 Marras 2009, 07:51
Kirjoittaja nyypie
Masanaattori kirjoitti:Ehkä hieman tyhmä kysymys....mutta minkä takia sitä perää pitää nostaa ?
Crossipyöräkloonia tekemässä ??
Jotta se pyörä kääntyisi edes jotenkin mutkissa..

Lähetetty: 25 Marras 2009, 09:11
Kirjoittaja 79-1091167648
Masanaattori kirjoitti:Ehkä hieman tyhmä kysymys....mutta minkä takia sitä perää pitää nostaa ?
Crossipyöräkloonia tekemässä ??

Ja siihen keulaan sopii ainakin 5mm:n palat väliin ihan niillä orggispulteilla.
Itsellä 9mm palikat ja Vikkelällä muistaakseni lähes 30mm.
:)
lisäksi jos ajelee esim mamma tarakalla, niin tarvii nostaa takapäätä. Samalla saa hivenen jäykemmän takapään, joka kantaa kuormaa paremmin.
Itse olen aina ihmetelly kun porukat tiputtaa perää... Siinä kyllä pilataan kurviominaisuudet melkoisella varmuudella.
Itse laitoin tähän gen2:seen Öhlarin ja siinä on tuo korotusmahdollisuus jousta kirimällä hydraulirullalla ja myös pituutta säätämällä. SUosittelen! Artsilla taitaa olla sellanen myynnissä vielä....

Lähetetty: 25 Marras 2009, 09:18
Kirjoittaja 79-1091167648
haba kirjoitti:Kyllä naillä tiedoilla perän saa pystyyn Kiitos!

Ohjaus korkeuden elikkä raiserien nosto olis kans mielessä.
forumeilta löysin tietoa miten se suurinpiirtein toteutetaan
Sain jo tekiän alu holkeille kolmion alle x4 ja pidemmät pultit saa rauta kaupasta.
MUTTA kuinka pitkät holkeista olette tehneet?. ???
Onko asennuksessa jotai huomioitavaa.
Mulla oli gen1:sessä 25mm korotukset. Piti vaan ostaa pultit ja etujarruletkut. Mut etujarruletkut kannattaa muutenki vaihtaa, koska sit saa ne siten että 2 letkua lähtee kahvalta.
Kytkinletku riittä, kun irroittaa sen etummaisen pultin joka pitää sitä letkua paikoillaan ja varovasti hieman vääntää sitä metallista putkea.
Gen2:seen laitoinkin sitten oikein vanhan papan tangon... Nyt korotusta on n.5cm ja pari taakse. Mut nyt voikin sitten ajella ilman niskamurheita upeasti... Siihen tuli sellaset u:n muotoset palikat joissa alempi osa työnnetään originaalireikään, mut toiselta puolelta ja ylempään reikään tulee orkkistangot suoraan. Siihenkin joutui jarruletkut vaihtamaan.
Kovaa ajaessa on hieman raskaampaa, mutta sit laitoin jenkkiorkkistarvikeplexin ja se helpotti siten, että voipi ajella sakuissakin vähän lujempaa.... Ja pitkään.... :D

Lähetetty: 25 Marras 2009, 09:19
Kirjoittaja BaTTman
Itsellä laskettu muzzyn kopio luilla. Sillei sopivasti alimpaan reikään (mitä se kokonais madallus sitten lieneen, putkisto raapii kummiskin isoimissa töyssyissä).
Alakolmion alla löytyy 22-24 mm korotuspala. Ja jumankekka ko menee suoralla vakaasti. Ja kyllä se mutkaan taittuu ihan yhtä hyvin. Tosin en rata-ajoa harrastakkaan.
Ketäänhän ei kyllä kyyditellä...mutta tarviikos sitä kyyditelläkkään :p

Lähetetty: 25 Marras 2009, 09:51
Kirjoittaja Masanaattori
nyypie kirjoitti:
Masanaattori kirjoitti:Ehkä hieman tyhmä kysymys....mutta minkä takia sitä perää pitää nostaa ?
Crossipyöräkloonia tekemässä ??

Jotta se pyörä kääntyisi edes jotenkin mutkissa..
Sama kääntyvyysongelma ratkeaa kyllä keulaa tiputtamallakin....mutta kaikki toki tyylillään.

Lähetetty: 25 Marras 2009, 09:53
Kirjoittaja nyypie
Eipä onnistu meikäläisellä keulan tiputus, liian ahdasta etupäässä...