Sivu 1/1
Lähetetty: 12 Heinä 2008, 16:34
Kirjoittaja kartsap
Minkälaista rengaspainetta porukka on käyttänyt Busalla ratakurvailussa?
Lähetetty: 12 Heinä 2008, 17:04
Kirjoittaja jokiar
Tässä surkeessa ensiasennusrenkaassa 2,4kg taakse ja eteen...meni viimex Kemorassa ihan ruvelle reunat, siimä ei paljon paineet auta...
Lähetetty: 12 Heinä 2008, 18:10
Kirjoittaja busajasa
tavoite kai olisi että rengas olisi ratalämpimänä normi paineessa. ainakin partasen oppien mukaan rengas ajetaan lämpöiseksi ja mittaus lämpimänä. Lämpötilan nousu riippuu aika monesta asiasta - radan lämpö, ilman lämpö, kuskin nopeus, rengas..etc...
Mutta tuolta 2.5 pinnoista on aika turvallista lähteä säätämään suuntaan jos toiseen. Aika paljon se renkaan paine muuttuu jos kunnolla hapettaa.
Lähetetty: 12 Heinä 2008, 19:15
Kirjoittaja jokiar
Ugh! Selvästikkin insinööri on puhunut... Eputkinhan laulaa, ettei mikään oo niin viisas kuin insinööri...
Lähetetty: 12 Heinä 2008, 21:10
Kirjoittaja kartsap
Tarkoitus on kurvailla ihan perus Metzelin sportechilla M3, eli ei millään ratakummeilla, sekin jotakin vaikuttanee paineisiin.
Ootko Busajasa käyttänyt tuota painetta katukumeissa vai onko ollu jotkut race-kumit alla?
Lähetetty: 12 Heinä 2008, 22:38
Kirjoittaja busajasa
kartsap kirjoitti:Tarkoitus on kurvailla ihan perus Metzelin sportechilla M3, eli ei millään ratakummeilla, sekin jotakin vaikuttanee paineisiin.
Ootko Busajasa käyttänyt tuota painetta katukumeissa vai onko ollu jotkut race-kumit alla?
PilotPowerit - ihan katukumi. Sekä perus Powerilla että 2CT:llä.
Kemorassa parhaimmillaan meni 1.22 viime syksynä.
Sen rengaspaineen oppii tuntemaan pyörän käyttäytymisestä.
jos noita paineita laskee niin kannataa sitten rehtisti käyttää kiekkoja lämmittelyyn. Se muljuu ja lipsuu heti jos on liian alhaalla paineet. Ei kannata kiirehtiä vaan tunnustella pyörän käyttäytymistä.
Mezeleristä en osaa sanoa mitään - en ole itse käyttänyt.
Lähetetty: 12 Heinä 2008, 23:16
Kirjoittaja kartsap
Ok, vakiopaineilla aluksi ja esim. 0,3 bar pois jos tarvii muutella.
Lähetetty: 12 Heinä 2008, 23:54
Kirjoittaja busajasa
kartsap kirjoitti:Ok, vakiopaineilla aluksi ja esim. 0,3 bar pois jos tarvii muutella.
juu seurailee sen lämpenemistä ja käy mittaamassa. Oma mittari näkösälle ja kun tulee setistä niin mittari heti kiinni. Ensimmäisten settien välissä voi myös käydä tarkastelemassa. Vähän riippuu päivästä ja muusta poppoosta.
jos ajelet tollaista reipasta maantievauhtia niin ei kannata paljoa muuttaa paineita. Jos taas tuuppaat kunnolla ja suorat täysillä niin rengas kyllä lämpenee - saa tippua jonnekkin 2.3 tietämille takanenkin ja lämpimänä päivänä ehkä enemmänkin. Mittarilla löytyy kyllä se oikea tiputus.
ja jos sattuu se "outo valoilmiö", jota sanotaan myös auringoksi, kyseisenä ratapäivänä näyttäytymään niin sen lämmössa kannataa pitää peliä settien välit - pienempi määrä lämmityskiekkoja tarpeen kun rengas jo valmiiksi lämpimänä.
Mutta ei se näy kuitenkaan - sataa vaan.... :1087 :comp