Sivu 1/5
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 11:24
Kirjoittaja 109-1149242884
Kertokaapa kokeneemmat kauanko teillä on kestänyt ensiasennuskumit Bridgestone Battlax bt056j ?
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 11:38
Kirjoittaja steme
hmm, takanen kesti jotain 5tkm, etunen on vieläkin paikallaan, mittarissa jotain 7000... mutta vaihtoon lienee menossa kohtpuoleen.
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 12:13
Kirjoittaja jarim
5800km kesti minulla takarengas ja 11tkm näemmä ajoin etusella.
Edited By jarim on 1176974040
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 12:24
Kirjoittaja kajbusa
Samoja lukemia kuin "jarim" kesti noi ensiasennus renkaat....nykyään ei tahdo päästä 3000km takasella.....
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 12:27
Kirjoittaja BusaMisu
Tosi rauhallisella ajolla mulla on nyt 7tkm ja vaihtokunnossa. Etusella varmaan vielä pari kesää samalla tahdilla
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 12:42
Kirjoittaja 109-1149242884
Soittelin äsken maahantuojalle ja kysyin et onko mahdollista että kuluu noin nopeasti. Vastaukseksi sain :Turvallisuuden takia on niin pehmeä seos et kuluu noin nopeasti. Jos olisi kovempi seos niin huomattavasti pidempi käyttöikä ja liukkaampi ajettava. Elikkäs kiltisti joutuu lähtemään uuden renkaan ostoon. onko merkkisuosituksia ??????
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 15:06
Kirjoittaja böltsi
pirelli diablo:;):
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 15:59
Kirjoittaja jarim
Michelin Pilot Power
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 18:02
Kirjoittaja 72-1168857737
markosalmi kirjoitti:Soittelin äsken maahantuojalle ja kysyin et onko mahdollista että kuluu noin nopeasti. Vastaukseksi sain :Turvallisuuden takia on niin pehmeä seos et kuluu noin nopeasti. Jos olisi kovempi seos niin huomattavasti pidempi käyttöikä ja liukkaampi ajettava. Elikkäs kiltisti joutuu lähtemään uuden renkaan ostoon. onko merkkisuosituksia ??????
Tämä kevät ja kulunut talvi muutenkin on ollut aika poikkeuksellinen... Eli talvihan oikeastaan alkoi muistaakseni vähän ennen joulua ja lunta + pakkasia ei pahemmin ole ollut.
Tiet, varsinkin isommat baanat ovat todella karheessa kunnossa, eli renkaat kuluu todella nopeasti.
Jokunen vuosi sitten eräs kotimainen rengasvalmistaja mittaili renkaankulumista keväällä ja syksyllä. Renkaan kuluminen keväällä oli n. neljä (4) kertaa nopeampaa kuin syksyllä. Eli nastakauden jälkeen tienpinnat surkeessa kunnossa, näkeehän sen jokainen omin silmin. Ajakaapa vaikka bussipysäkille ja menkää kokeilemaan asvalttia vähänkin isomman tien varrella...
Omalla ajettu 1400km ja just sunnuntaina Murolan kanavalla kattelin takakumia kun BT 056 sulaa alle...
Onhan tuo Bt056 kietämättä vähän pehmee... vanha malli mikä vanha malli.
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 19:09
Kirjoittaja 66-1155057341
Metzeler sportec m-3 on myös varsin mainio rengas.....
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 19:36
Kirjoittaja jakehaanpää
Metzeler Z6, kestoa, ajettavuutta ja riittävästi pitoa ml. silloin kun oikean puolen kate osuu kurvissa maahan :rasberry:
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 21:29
Kirjoittaja Sepe
jakehaanpää kirjoitti:Metzeler Z6, kestoa, ajettavuutta ja riittävästi pitoa ml. silloin kun oikean puolen kate osuu kurvissa maahan :rasberry:
Diablo, pitoa myös alle 1:35 aikoihin. Kestoakin paremmin kuin patlaksissa.
Lähetetty: 19 Huhti 2007, 22:55
Kirjoittaja Kujo
Joo. Eli mikä vaan rengas on parempi kuin joku muu. Vanha juttu.
Lähetetty: 20 Huhti 2007, 10:37
Kirjoittaja toimeve
...ja mie ihmettelen että tuo Continental Road Attack (muistaakseni, en pääse tarkistamhan kun olen nyt täälä pohjosessa iliman pyörää) ei ole kauhian hyvä, kun se on kulunu keskeltä viien sentin levveyeltä jo melekein puhki ja reunat käyttämättä ...no, eikhän tuo tassaannu kun pääsee radalla käväsemhän...joskin sitä ennen pittää laittaa uus "tieajorengas" ja se taitaapi olla Metzelerin Z6:n. Z4:sta hyvät kokemukset ja uskon, että tuo omalle ajotyylille hyvä ratkasu. Mihin hinthan tuota ko. rengasta on alle saatu? En ole vielä kyselly elikkäs päättäny mistä otan (ja laitatan paikoilhen, kun en ala itte värkkäämhän tuon kanssa).
Edited By toimeve on 1177054697
Lähetetty: 20 Huhti 2007, 11:26
Kirjoittaja 74-1131830477
Itse erittäin tyytyväinen Z6:seen sekä edessä että takana. Sitten kun ajaa enemmän matkaa niin pistää paineita hiukka reilu 3 niin ei kulu keskeltä tasaiseksi liian nopsasti...