Sivu 1/4

Lähetetty: 24 Kesä 2004, 08:29
Kirjoittaja jokkebusa
...mielipiteitä kaivataan, kun se hienoinen värinä jalkatapeissa hiukankin kuivemmilla kejuilla alkaa olla merkki vaihtohetken väjäämättömästä lähestymisestä 31 ja risattuhatta ajetulla hayalla. ja se toinen asiaa vahvistava singnaali on se, että muutaman kejulenkin sisäposkeen ilmestyy tasaisin välein eine semmotis ruskeata mönjää ellei ketjurasvaa ole pilvinpimein peittämässä tätä ruosteisen surullista näkymää. luukkuhousujeni uumenista tuo rusketus ei kuitenkaan liene kotoisin kaiketikaan, vaikka busen selässä joskus hetkittäin niin jännää on vielä nykyäänkin, vieläkin vajaan 100 000 ajokilsan jälkeenkin....=)

muistaisin joskus tormänneeni ketjuja käsittelevään fooruumiseen jossain tuolla ulkona. eivät siellä ainakaankovinkaan pitäneet näitä orggis RK kettinkejä kummoisinakaan tuotteina. osasyy saattoi olla tietysti toi sivun jenkkivetoisuus, ehkä tuo kiiltävän kromin puute näissä vitjoissa ja rattahissa ärsytti heitä eniten... =)

ja onhan noita didejä sun muita tarjolla vaikka kuinka, ja kaikki tunnetuimmat varmaan pelittävät hyvällä salvaamisella ainakin ton 30 000 kilsaa. mut onkos joku ihan viime aikoina lukaissut selvinpäin analyyttisen artikkelin vertailuista eri ketjuvaihtoehtojen välillä ja varsinkin busseen sovellettuna... ?

äänekosken hassu äijä agohontas kait ainakin vaiheli ketjut tässä taannoin. milläs sie korvasit to n nivelletyn orggiskardaanin linkkariis ago.. ?

ja myös Kunnollisen ketjunkatkaisu ynnä niittausvehkeen löytymiseksi kaivataan apuja. voisin nääs semmoisenkin ostaa tässä samassa hotäkässä. ja aikas pian kuitenkin teistä busistien ahneimmista kilsannielijöistä joku muukin on busansa ketjut pyykkinaruina, ja silloin ois mukava soittaa jokkesedälle ja sanoa että paas ukkobusa lainaten sitä ketjutoolssias mulle heti hetkeksi... =)

jos fastis ja kujo nyt eivät vastaa viimeistään viiden minsan kuluttua tän viestin lähettämisestä tyhjentävänrunsain vinkein ja linkein, ni ma oon pahoin pettynyt.... ! ainoo selitys oisi ehkä se että ovat jo Niin täysin juhannuksessa etteivät kykene ny just osaamaan... :p

ja vielä saatteksi tähän toimeksiantoon, että mieluusti sitten saisivat olla kromattuja noi rattaat ja ketjutkin, jos laatu muuten on parahultaista tasoa... :p :p :D

Lähetetty: 24 Kesä 2004, 09:57
Kirjoittaja 70-1085386739
Jos kromia pitää olla niin sitten ketjuksi EK 530ZVX. :) Ei taida tosin olla juurikaan vaihtoehtoja. ???

D.I.D on tietty aika varma valinta, jos ei välttämäti halua kromia.

Ratas puolella sitten AFAM tai JT on hyvä valinta. Sitten jos halutaan vähän väriä sinne rattaaseen niin tuolta löytyy.

Varsinaisiin testeihin en ole kyllä törmännyt tuossa ketju/ratas aihepiirissä. Se mitä tuolta ketjulta/rattaalta haetaan määrää sitten sen ketju/ratas tyypin. Eli haetaanko kulutuskestävyyttä, alhaista vierintä vastusta, isoa murtolujuutta, vai keveyttä.

Lähetetty: 24 Kesä 2004, 09:58
Kirjoittaja Agostini
Mie laitoin Reginat omaan linkkariin.....ja rattaat 17-40
En tiiä kauan nää kestää,mutta ekat kesti 27kkm.....

Lähetetty: 24 Kesä 2004, 10:08
Kirjoittaja Sepe
Agostini kirjoitti:Mie laitoin Reginat omaan linkkariin.....ja rattaat 17-40
En tiiä kauan nää kestää,mutta ekat kesti 27kkm.....

Ai, ai, ai...Ei pahalla, eikä pelotteluna, mutta kuiteskin.... :D

Kaverilla meni Reginan ketjut poikki 7tKm jälkeen. Oli vahvinta mallia mitä Reginalta löytyi. Siitä on nyt pari vuotta aikaa, liekkö nykyään kestävempiä. Niin ja mopona oli niinkin tiukka vehje kuin ZXR750.

Eipä ole tuon jälkeen paljon kavereilla Reginoita näkynyt... Paitsi tyttöystävien pahvilaatikoissa.... :p

Edit: Tuli tuosta alla olevasta Kujon jutusta mieleen: Kaveri sai sitten 70% paketin hinnasta takaisin. Kyllä ne ensin tarjos uutta satsiakin, mutta ei tainnut paljon kiinnostus riittää...

Lähetetty: 24 Kesä 2004, 10:14
Kirjoittaja 70-1085386739
Ei tuo RK nyt mikään huono ketju ole, varsinkin niiden uusin XW-ketju vaikuttaisi aika hyvältä (ainakin tuon mainoksen perusteella). ???

RK:ta ja JT:tä löytyy suomen niemellä ainakin Stormilta. :;):

Lähetetty: 24 Kesä 2004, 10:35
Kirjoittaja Kujo
Minä oon poikkeuksetta pitäytynyt DID/JT -tuotteissa.
Eipä ole ollut valittamista. Kävi muuten mulle aivan samalla tavalla Reginan kanssa, (siis puhun ketjusta) napsahti jammun valtavan väännön murtamana poikki. Aikaa ehkä 8-9v? Kuulin myöhemmin, että olivat aika hövelisti vaihelleet katkenneita uusiin tehtaalla/maahantuojalla joten liekkö ollu joku ongelma-erä kyseessä. Eli ketjuiksi DID530ZVM ja rattaiksi JT rinkulat. Työkaluja voipi kysellä Duellista, Tosin täydelliselle satsille (katkaisu-,asennus-,niittaustyökalu) olivat kyllä keksineet pöyristyttävän hinnanki, 360e,vai onko tuo nyt sitte paljo. Issekseni tuusailen pelkällä vanhalla katkaisulaitteella, DIDin ketjulukothan ainakin näissä vahvemmissa vitjoissa ovat onttopäisiä, helppo niitata käsityönä.
Ai niin, DID ja JT oolraitista

Lähetetty: 24 Kesä 2004, 12:51
Kirjoittaja jarim
Louisilta ketjurataspaketti (D.I.D 530ZVM), hinta 203,95. Mitkäköhän rattaat lie tuossa paketissa mukana?

Lähetetty: 24 Kesä 2004, 13:13
Kirjoittaja jokkebusa
suurkiitoksia vinkeistä ja linkeistä ihan jokkaiselle !
toi RK ketjupaketti jonka eka linkkariini aikanaan laitoin, ei orggigsena maksanut ainakaan silloin sen enempää ku ne
ns. laatutarvikkepaketitkaan. noista DID:n kettingeistä oon kuullu kans mainesanoja ja ilmeisesti JT:n rattahat on tosiaan kohtuuarvostettuja tuotteita. oishan se hienoo saada samalla jotain pientä exteremeäkin ton lookin puolesta, jos ei laadusta joudu tinkiin sen takii.
hhmmm...saiskohan mistään semmosta vähän tukevampaa ...moottorisahan ketjua..... :D

Lähetetty: 29 Kesä 2004, 10:44
Kirjoittaja Tase
Juhannusreissulla huomasin, että bussin ketjut alkaa olemaan ailka finaalissa. Piti lähes piirun verran kiriä matkalla ja taas meinaa olla löysällä. Säätövara alkaa olemaan aika tapissa ja ketjut "resonoi" jo ilkeästi. Soittelin oulun liikkeitä läpi ja Hirvoselta lupasivat tuon D.I.D:n paketin 530-112ZVM ketjulla 220€ :) Muuten ketjuilla vielä ajelis jonkin aikaa, mutta lomat alkaa ens viikolla ja puolentoista viikon päästä pitäs lähteä reissuun Saksaan :cool:
Mittarissa ois nyt n. 22700km ja kyselin samalla huoltoa. Aikaisin aika olisi 26 heinäkuuta ??? Pitänee tuo 24000 huolto värkkäillä ite.., tai ainakin oilit vaihtaa :) Iridiumtulpat ja K&N vaihtelin viimeviikolla. Tuskimpa nuissa venttiilin välyyksissä mitään kummempaa on?? Käy ainakin mahottaman nätisti :D Osasyy on varmaan tuo micronin putkisto niin ei ylimääräset helinät kuulu. Pitää vielä koittaa soitella Sirniön Saulille, joka on kova nuita Suzukin koneita tuunamaan joutaisko se jossain välissä katteleen..

Lähetetty: 29 Kesä 2004, 15:20
Kirjoittaja Sepe
jarim kirjoitti:Louisilta ketjurataspaketti (D.I.D 530ZVM), hinta 203,95. Mitkäköhän rattaat lie tuossa paketissa mukana?

DID on nyt näköjään tarjouksessa 169,95€.

Lähetetty: 30 Kesä 2004, 21:44
Kirjoittaja -Artsi-
Sepe kirjoitti:
jarim kirjoitti:Louisilta ketjurataspaketti (D.I.D 530ZVM), hinta 203,95. Mitkäköhän rattaat lie tuossa paketissa mukana?

DID on nyt näköjään tarjouksessa 169,95€.

Sitten tarkkoina noiden tarjousten kanssa, nimittäin myös DID:in ketjupaketteja busaan myydään niin normaaleilla O-rengasketjuilla (V), vahvistetulla (VM) kuin erikoisvahvistetulla (ZVM) ketjulla... ???
Tuo Louiksen tarjous vaikuttaisi olevan ZVM-ketjulla, ainakin tilausnumeron perusteella.
http://louis9.louis.de/katalog2004/pages/705.pdf

Edit: Ja mitä rattaita oon DID-paketeissa nähnyt niin merkki joko Sunstar tai JT. Japskeja kait molemmat...

Lähetetty: 02 Elo 2004, 13:47
Kirjoittaja jarim
-Artsi- kirjoitti:
Sepe kirjoitti:
jarim kirjoitti:Louisilta ketjurataspaketti (D.I.D 530ZVM), hinta 203,95. Mitkäköhän rattaat lie tuossa paketissa mukana?

DID on nyt näköjään tarjouksessa 169,95€.

Sitten tarkkoina noiden tarjousten kanssa, nimittäin myös DID:in ketjupaketteja busaan myydään niin normaaleilla O-rengasketjuilla (V), vahvistetulla (VM) kuin erikoisvahvistetulla (ZVM) ketjulla... ???
Tuo Louiksen tarjous vaikuttaisi olevan ZVM-ketjulla, ainakin tilausnumeron perusteella.
http://louis9.louis.de/katalog2004/pages/705.pdf

Edit: Ja mitä rattaita oon DID-paketeissa nähnyt niin merkki joko Sunstar tai JT. Japskeja kait molemmat...
Nakkasin tuon tarjouspaketin nyt paikalleen. Tuli kullanväriset 50ZVM ketjut ja Sunstarin rattaat.

Lähetetty: 24 Marras 2004, 14:23
Kirjoittaja BussiJussi
Moi!
Ois kysyttävää välitysten lyhentämisestä!
Mitkä rattaat voi vaihtaa, että alkuperäiset ketjut piisaa?
Käykö 96-97 GSX:Rn rattaat busaan? 16/43

Lähetetty: 24 Marras 2004, 15:04
Kirjoittaja busa00
Gixxerin eturatas saattaa käydä mutta takanen ei passaa, eri kiinnitys. Itsellä oli viime kesänä 16/40 ja 16/42 rattaat kiinni ja molempiin käy alkuperäinen ketju. Lyhyemmällä välityksellä oli aika vekkuli ajaa :p , ainoa mikä tulee niin mittarivirhe kasvaa aika rajusti.... :thumndown

Lähetetty: 24 Marras 2004, 20:00
Kirjoittaja RHead
busa00 kirjoitti:Gixxerin eturatas saattaa käydä mutta takanen ei passaa, eri kiinnitys. Itsellä oli viime kesänä 16/40 ja 16/42 rattaat kiinni ja molempiin käy alkuperäinen ketju. Lyhyemmällä välityksellä oli aika vekkuli ajaa :p , ainoa mikä tulee niin mittarivirhe kasvaa aika rajusti.... :thumndown
Mittarivirhettä saa onnex muutettu speedohealeria ja keltasella latikolla.. :D